Mata Taufik tertacap di wajah Thaqeef.Lama sudah Thaqeef koma.Walaupun mereka wering bergaduh namun itu tidak boleh memisahkan mereka.
"Woi,aku tak mati lagi,Crazy" Ucap Thaqeef.Dia hanya deman panas sahaja.Boleh sampai begitu Taufik memberitahu Tania bahawa dia sudah mati.Lahanat,punya member.
Danial hanya menganggukkan kepalanya.Tindakan Taufik diluar jangkaan.Thaqeef memandang pelik ke arah Danial.Sudahlah,memakai jubah.Member dah bertaubat?
"Yang kau pakai jubah ni apahal?" Soal Thaqeef.Dengan jubah yang berwarna putih.
"Aku ingat kau dah mati tadi,aku baru nak imamkan jenazah kau" Tergelak Taufik.Terpedaya dengan tipu helahnya.
Ting!
Taufik mengambil telefonnya dari poket seluar.
My Only Wife♡
Wife:
Abang,Qeef dah sembuh ke?
Ke masih sakit?Me:
Hidup lagi○
Daisy pergi mana?Wife:
Oh sayang pergi beli
makanan basah kat pasar raya tadi.Me:
Take care!Taufik tersenyum melihat pesanan Zea.Perubahan Zea berubah mendadak semenjak dirinya mengandung.Comel!
_
Tania mengambil telefon dari begnya.Pesanan Muhamad dipandang dengan tatapan kosong.Benci!Muhamad'
Muhamad
Beautiful? Where are you?Tania mengabaikan pesanan itu.Dia terus menyambung mengemas bajunya untuk bergerak lagi.
Tidz pula hanya bermain telefonnya.Katanya,bosan sebab tak ada Crush dia lagi.Zahara Sofieana Adriana Natasya.
Panjang sungguh nama anak itu.Wanita itu menjadi pujaan Tidz sekarang.
"Mummy,Sofieana nak ikut boleh?" Soal Tidz.Sofieana merupakan anak yatim sama seperti Tidz.
"Sure,Can" Balas Tania.Tidz sudah tersenyum.Terus keluar dari biliknya dan menuju ke bilik sebelah.Tidz kembali dengan Sofieana disebelah.
"Hm,saya nak kena kemas ke?" Soal Sofieana .Sempat lagi Tidz mengambil telefon dan baring.Tania hanya mengangguk.
_
Sofieana teruja hendak pergi ke Terengganu.Tania membuat keputusan untuk setiap dua bulan dia akan bergerak dari satu tempat ke satu tempat.Tidz hanya termenung memandang wajah Sofieana.Sofieana mempunyai 2 abang nanum mana abangnya.
"Sofieana mana abang kau?" Soal Tidz.Tania sudah menepuk dahinya.Anak siapa ni? Mulut tak ada insyuran.
"Aiman pergi asrama.Adam pergi asrama"
_
5 bulan kemudianTania memegang perut besarnya.Telefon dicapai dan membuka pesanan terakhir Thaqeef.
My Husband☆
Husband:
Assalamualaikum,Heart.
Jangan lupa abang!Me:
In Sha Allah,
Abang♡Perlahan air matanya mengalir.Telefon dimatikan.Sofieana sudah tidur.Tidz tidur disofa.Maklumlah ada penganti yang baru.Tania perlahan mengambil wudhu.Telekung dicapai sebelum dipakai.
"Allahuakbar" Tania memulakan solat tahajudnya.
Hingga habis solatnya.
_
"Ya allah,sakitnya.Tidz call ambulans!" Tania memegang bajunya.Sofieana memeluk badan Tania.Baju bawah Tania sudah basah kerana air ketubannya pecah."Mummy,dah" Ucap Tidz.Selang beberapa minit.Ambulans tiba dirumah.
_
Tania yang berada dalam katil yang dibawa oleh jururawat.Mulanya,
jururawat risau kerana tiada pendamping untuk bersalin.Namun,Tania berkeras katanya 'tidak mengapa kalau tiada pendamping.Yang pasti Allah sentiasa bersama kita'"Mummy okey je tau" Ucap Tania.Kepala Tidz dan Sofieana dicengkam perlahan.Senyuman tipis diberikan.
"Puan okey?" Soal salah satu jururawat.Tania mengangguk perlahan kepalanya.
"Push puan! Push" Teriak jururawat tersebut.Tania hampir kehilangan nafas.
"Bismillah,ergh!" Tania melelapkan matanya.Suara anak kecil mula kedengaran.
"Bismillah,ergh! Ergh!" Suara anak kecil itu semakin kuat.
"Sudah puan.Puan? Puan?!"
"Ya Allah,puan."
"Jantung berhenti secara tiba-tiba,tapi ia berjalan seperti biasa" Jururawat itu berselawat.
"Alhamdulilah,syukur." Salah satu jururawat bersuara.
"Allah sebaik-baik perancang.Kita tidak mampu menghalang"
_
Tania terbaring kaku dikatil hospital tersebut.Tidz hanya memandang bayi yang berada di katil kecil itu.Mata Tania bergerak perlahan."Thaqeef Arsyad bin Thaqeef Wadid." Ucap Tania.Muhammad hanya merenung wajah bayi kecil itu.Jelas muka Tania.Dan Thaqeef.
_
"Thaqeef!! Mummy tengok Thaqeef" Rengek Tidz.Tania hanya mengeleng kecil.Apa reaksi Thaqeef apabila melihat anaknya yang membesar tanpa ayah?"ya Allah,Arsyad no no.Jangan makan" Tania mengambil satu lego dari tangan Arsyad.Arsyad perlahan membuat muka cemburut.Sofieana dudah balik.Kerana ayahnya memarahi Tania mengambil Sofieana tanpa kebenaran dia dahulu.
"Da-daddy.." Tania tersentak.Dia rindukan Thaqeef.Tapi,kerana dia mahu berdikari dia perlu tinggalkan semua itu.
_
YOU ARE READING
Thaqeef Wadid : His Heart |OG
عاطفية𝓣𝓱𝓪𝓺𝓮𝓮𝓯 𝓦𝓪𝓭𝓲𝓭 × 𝓣𝓪𝓷𝓲𝓪 𝓐𝓵𝔂𝓼𝓼𝓪 "ₗᵢ𝒻ₑ 𝓌ᵢₜₕ ᵧₒᵤ.ᵢₜ'ₛ ₕᵤᵣₜ. ᵦᵤₜ, ᵧₒᵤ 𝒸ₐₙ ᵤₙ𝒹ₑᵣₛₜₐₙ𝒹" "No,i can't understood!!" Keluarga bahagia yang mementingkan keselesaan. Tania Alyssa,seorang gadis yang sopan.Wanita ini dibimbing hingga me...