Chapter 1

50 3 0
                                    

(Xiumei)Pelayan Yu Xiao Yan

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

(Xiumei)
Pelayan Yu Xiao Yan

Happy reading guys

Sebuah kerajaan terdapat sebuah kekaisaran yang megah dan mewah, terlihat seorang lelaki tampan yang terlihat tegas dan berwibawa sedang duduk di atas singgahsana sambil melakukan tugasnya.lelaki tersebut merupakan seorang pemimpin kekaisaran yu iaitu kaisar Yu Mingyu, ketika kaisar Yu Mingyu sedang asyik dengan tugasnya seorang pengawal datang memberi salam sebagai tanda hormat kepadanya"hormat yang mulia kaisar semoga yang mulia kaisar diberi kehidupan seribu tahun",pengawal tersebut bernama houjin,dia merupakan pegawal kepercayaan kaisar. kaisar Yu Mingyu menganguk lalu menyuruh huajin untuk berdiri,lalu kaisar Yu Mingyu bertanya kepada huajin dengan wajah datar "katakan"?,Huanjin pun mengangguk lalu berkata dengan sopan "Hamba menjawab pertanyaan yang mulia kaisar".Yang mulia hamba tidak sengaja melihat tuan putri keempat di taman kekaisaran bersama pelayannya tapi keadaan tuan putri keempat terlihat sangat mengenaskan lalu tubuhnya dibopong oleh pelayannya."Hamba merasa ada sesuatu yang buruk telah terjadi kepada Tuan putri keempat."setelah huajin menjelaskan semuanya kepada kaisar,kaisar tidak menjawab tetapi hanya mengangguk lalu menjawab "kamu boleh keluar" kaisar memerintahkan huajin untuk keluar dari ruangannya.Huajin memberi hormat lalu keluar dari ruangan kaisar.setelah huajin keluar dari ruangan kaisar dia menggelengkan kepalanya sambil berfikir bahawa kaisar yang merupakan seorang pemimpin kekaisaran Yu tidak layak menjadi seorang ayah kerana telah mengabaikan putrinya


Di sebuah kediaman yang tidak terlalu mewah terlihat seorang pelayan yang sedang menangisi nasib tuan putri nya yang tidak sedarkan diri, sambil memanggil nama tuan putri nya dengan wajah sendu dan suara yang terisak- isak"Tuan putri hikss Liumei minta maaf,ini semua salah Liumei,hikks jika Liumei berani melawan Yu Jiao hikss Tuan putri pasti akan baik2 saja hikss,Tuan putri bangunlah,jangan tinggal Liumei,Tuan putri bangunlah hikss,Tuan Putri,Tanpa Tuan putri, hidup Liumei sudah tidak berarti lagi,mereka semakin keterlaluan tuan putri,bahkan mereka tidak bersedia melayani tuan putri yang saat ini masih tidak sedarkan diri,bahkan kaisar dan ratu tidak menghiraukan keadaan tuan putri,hikkss mereka semua jahat, tuan putri hikss,tuan putri bangunlah,ujar Liumei dengan suara yang terisak- isak sambil menggenggam tangan tuan putri nya yang bernama Yu Xiao Yan dengan erat.

Tiba-tiba ada cahaya yang keluar dari tubuh sang tuan putri, Liumei yang melihat kejadian tersebut dibuat sontak kerana terkejut lalu menutup kedua matanya kerana silau.

"Eungh"

Setelah itu,terdengar suara lenguhan yang keluar dari bibir sang tuan putri,Liumei yang mendengar suara tersebut dibuat sontak langsung membuka kedua matanya dan menjadi kaget ketika melihat jari lentik tuan putrinya bergerak lalu kelopak matanya terbuka memperlihatkan matanya yang berwarna biru jernih,lagi-lagi Xiumei dibuat terpaku ketika menyadari bahwa wajah tuan putri yang tadinya penuh luka sekarang bersih dan mulus.sebenarnya wajah tuan putri tidak dipenuhi luka sama sekali pasalnya waktu kecil wajah tuan putri sangat cantik dan mengemaskan,namun sebuah kejadian yang tidak terduga telah terjadi ketika tuan putri berumur 10 tahun,dia bersama pelayannya Liumei keluar untuk bermain,namun mereka tidak sengaja bertemu dengan seekor arnab putih,lalu mereka berdua mengejar arnab putih untuk menangkapnya,namun mereka gagal menangkap arnab putih tersebut,dan tanpa mereka sedari mereka sudah berada di sebuah hutan yang berada tidak jauh dari istana,namun didekat hutan tersebut datang beberapa orang berpakaian serba hitam yang hanya memperlihatkan sepasang mata.Liumei sempat berfikir bahawa orang berpakaian hitam tersebut pasti datang untuk menculik tuan putri,ketika Liumei bergegas hendak membantu tuan putri, namun dia dipukul dari berlakang dan tidak sedarkan diri.Namun setelah itu Liumei tersadar kembali dari pingsannya,lalu dia dibuat sontak kerana terkejut melihat tuan putrinya yang tergelatak di tanah dan wajahnya dipenuhi luka dan darah yang keluar,lalu liumei berdiri dari duduknya dan menghampiri tuan putri nya,awal nya Liumei tidak percaya bahawa itu adalah tuan putrinya,namun setelah mendengar sang putri memanggil namanya,dia barulah merasa yakin bahawa itu adalah tuan putrinya lalu dia memeluk erat tubuh tuan putrinya yang sedang menangis kerana merasa takut,lalu sang putri merasa teramat sakit di wajahnya,lalu dia menyentuh wajahnya dan baru menyadari bahwa terdapat luka di wajahnya dan cairan yang berwarna merah di telapak tangannya,sang putri di buat sontak,lalu menangis meronta-ronta kerana wajahnya telah dilukai oleh orang berpakain hitam tersebut.!"Liumei sempat berfikir kerana merasa heran bahwa orang berpakaian hitam tidak menculik tuan putrinya untuk dijadikan sandera kerana status nya yang merupakan seorang tuan putri namun sebaliknya",mereka hanya melukai wajah sang putri."apakah mereka mempunyai dendam terhadap tuan putri".Saat itulah sang putri diabaikan oleh keluarganya dan dipandang hina oleh pelayan dan rakyat kerana rumor sang putri seorang yang buruk rupa dan lemah mulai menyebar di seluruh dunia,bahkan di pergaulan kelas atas bangsawan.

MY DESTINYWhere stories live. Discover now