الفـصل 10 ♡'

39 3 2
                                    

و هما ماشيين بالعربيه شافوا عربيه عامله حادثه نزلوا جري وهما بيدعوا انه مش يطلع اللي في بالهم صح قربوا من العربيه وعرفوا انها عربيه يارا ويارا جوه العربيه وعماله تنزف جامد جري مراد وهو بيحاول يطلع يارا وفعلا طلعت وشالها فهد وطلعوا علي المستشفي فورا.........

***********************
في مكان في اسكندريه نزل من الطياره شاب انيق واشقر وعينه زرقه وده كان جورج فقال للمراقبين..

جورج:/هل وجدتم صغيرتي.

المراقب:/نعم سيدي اهلها وجدوها وانقذوا وهي قررت زياره المقابر و لكن.

جورج:/بقلق....... ولكن ماذا؟

المراقب:/اهلها كانوا يمشوا ورائها من دون علمها و  وجدوها قد فعلت حادث واخذوها للمستشفي.

جورج:/بحزن... هل تعلم اسم المستشفي.

المراقب:/نعم سيدي.... انها مستشفي الالفي.

جورج:/ حسنا جهز لي السياره لكي اذهب.

المراقب:/حسنا سيدي..!

*********************

في فيلا مراد كانوا قاعدين خايفين يكون حصل حاجه فقالت نجلاء لي ياسمين....

نجلاء:/ياسمين هي فين هنا.

ياسمين:/مش عارفه بس ممكن تكون لسه نايمه ومش تعرف حاجه.

نجلاء:/روحي صحيها بسرعه يا بنتي لازم تكون جنب صحبتها لما تيجي.

ياسمين:/ياسمين حاضر يا ماما.

قالت نجلاء لي مها....

نجلاء:/انا خايفه يكون حصلها حاجه.

مها:/هي مش بخير اكيد حصلها حاجه.

نجلاء:/حرام عليكي يا مها فال الله ولا فالك ان شاءلله كويسه.

مها:/اتمني بس قلبي انقبض فجأة.

راحت ياسمين لي فيلا يارا ودخلت تدور علي هنا لاقتها بتلبس قعدت ياسمين تستنها لحد ما طلعت وقالت.......

هنا:/بإبتسامة..... ياسمين منوره بس قاعده هنا ليه كنتي خبطي عليا... ياسمين مالك في ايه؟

ياسمين:/هنا في مصيبه وانتِ مش حاسه.

هنا:/مصيبه ايه بس.

ياسمين:/بتوتر.... يارا.

هنا:/بقلق.... يارا مالها... طمنيني يا ياسمين لانه قلبي مقبوض من ساعه ما صحيت.

ياسمين بدأت تحكي كل حاجه لهنا فهنا انهارت وهي مش مصدقه قعدت ياسمين تهدي فيها خدتها علي الفيلا التانيه........

*****************

في المستشفى عند يارا دخلت العمليات وفضت ست ساعات وكان مراد قاعد في جنب ومعاه عمر صاحبه فقال.....

أنـت مـرادي حيث تعيش القصص. اكتشف الآن