2017.09.01
A történelemóra szokásos kezdete után Léon La Fayette, a fiatal francia diák, elmerült a saját fantáziavilágában. A Lycée Louis-le-Grand nagy, klasszikus termében, ahol az ablakokon át a régi párizsi utcákra nyílik kilátás, Léon szeme előtt egy új világ bontakozott ki, de ez a világ nem volt a történelemórához kapcsolódó.
Léon unalommal bámulta az ablakon kívüli tájat, miközben egy középkori fantasy térképet rajzolt a füzetébe. A kis vonalak és színes foltok egy távoli, képzeletbeli világot formáltak, amely egészen elvonatkoztatta őt a történelemórától. Az óra előrehaladtával Emilie Dubois szavaira egyre kevésbé figyelt, és inkább csak az apró részletekre összpontosított a saját rajzán.
„Léon!" Emilie Dubois hangja, mint egy váratlan zörej, szöget ütött a fiú gondolataiba. „Miért nem figyelsz az órára?"
Léon összerezzent, és próbálta elrejteni a rajzot a könyve alatt. „Sajnálom, tanárnő, csak... hát, nem igazán értem, miért kell ilyen történelmi eseményekről tanulni." - mondta zavartan. „Miért fontos számunkra, hogy a Novius dinasztia bukásáról beszéljünk, amikor mi franciák vagyunk?"
Emilie Dubois tekintete megkeményedett, és lassan, de határozottan lépett a padjához közel. „Léon, a történelem nemcsak a saját országod eseményeit fedi le. Magyarország, mint Franciaország egyik legfontosabb szövetségese, jelentős szerepet játszik az európai politikai tájban."
A tanárnő felment a táblához, és egy nagy, színes térképet mutatott a diákoknak, amelyen Magyarország határait és jelentős történelmi eseményeket jelöltek be.
„Itt látjátok Magyarországot, amely a Novius dinasztia alatt Európa egyik legnagyobb hatalma volt." Emilie mutatott a térképen. „A Novius dinasztia egy több ezer éves uralkodó család volt, amely a középkortól kezdve egészen 2003. december 21-ig irányította az országot."
Léon érdeklődve figyelte, ahogy Emilie egy fiatal férfi, Vilmos Novius képére mutatott. „Ez itt Vilmos Novius, az utolsó dinasztia feje. Ő és családja, a felesége Claire, a két idősebb fia, Thomas és Gabriel, valamint a fiatalabb lányuk, Sophie és, legfiatalabb fiuk Maximilian, a trónörökös mind részt vettek az ország irányításában."
Léon a kép alapján próbálta elképzelni a múltat, de a kérdés folytatódott. „És mi történt velük?"
Emilie elmagyarázta, miközben a táblára egy sötét árnyékú éjszakai képet rajzolt. „2003. december 21-én egy hatalmas árulás történt. Sándor Móric, az uralkodó testvére brutálisan meggyilkolta a királyt
Léon feszülten figyelt. „Miért tette ezt László Móric?"
Emilie komoly arccal válaszolt. „László Móric úgy érezte, hogy ő a trón jogos örököse, és úgy döntött, hogy megszerzi a hatalmat a Novius dinasztiától.
Léon elborzadt, ahogy Emilie folytatta. „Az összeesküvés után László Móric gyorsan átvette a hatalmat, és azóta Magyarországon a trónbitorlók uralkodnak. Az emberek nem kedvelik őt, és a politikai légkör instabil lett. Bár a demokrácia látszatát próbálta fenntartani, a valóságban vaskézzel irányít."
Claire Martin, aki az órán eddig érdektelenül bámulta a táblát, most izgatottan emelte fel a kezét. „Tehát a Novius dinasztia története nemcsak egy ország története, hanem az egész európai politikai tájat formáló események része?"
YOU ARE READING
A Vihar előtt
RomanceLéon La Fayette, a francia közép-felső osztály elegáns világából származik, ahol az elvárások és a társadalmi normák határozzák meg az élet minden mozzanatát. De Léon élete hirtelen megváltozik, amikor családja kénytelen elhagyni a megszokott környe...