16

138 11 46
                                    

BRAAKK

di tengah boboiboy memperhatikan dan mengagumi kecantikan Yaya, tiba-tiba terdengar suara gebrakan pintu yang terbuka dan menampakkan 3 orang yang masuk secara bersamaan.

Wawa: Yaya astaghfirullah nak. Hiks kau tak pe kan? maaf kan mak nak tak seharusnya mak meninggalkanmu sorang-sorang.

Totoitoy: huwaaa akak jangan mati nanti otoy main dengan siapa hiks, huwaaa akak🥺🥺

Dengan tatapan yang mulai kembali ada kehidupan didalam nya Yaya menyentuh pipi ibunya dan mengelus nya dengan lembut

Yaya: maaf buat korang risau, tapi yaya dah baik-baik je sekarang. Maafkan Yaya melakukan hal bodoh lagi yah mak. Otoy pun jangan nangis Okey akak takkan kemana-mana

Melihat suasana itupun boboiboy yang faham langsung keluar dari kamar Yaya dan membiarkan mereka menghabiskan waktu bersama. Boboiboy berniat pergi ke kantin untuk menemui sahabatnya, tapi seketika Bram memanggil dirinya dan membuatnya menoleh seketika.

Bram: boboiboy

Boboiboy: eh iye uncle?

Bram: macam ni saya dan istri saya habis ini ada urusan ke kantor police, sedangkan otoy akan saya titipkan ke mertua saya lagi. Saya tak nak tinggalkan Yaya sorang-sorang lagi. Jadi boleh tak kau dan kawan-kawan kau temankan Yaya sampai urusan saya dan istri saya selesai.

Boboiboy: kalau saya tak masalah uncle nanti saya tanyakan diorang, tapi saya pasti diorang tak kesah pun.

Bram: alhamdulilah terima kasih yah boboiboy uncle sangat berhutang budi sama kau dan kawan-kawanmu.

Boboiboy: sama-sama uncle, tapi uncle buat apa ke kantor police?

Bram: sebenarnya ini ada kaitannya dengan Yaya dan alasan kenape Yaya bunuh diri lagi setelah sekian lama.

Boboiboy: apa?

Bram: kemarin Yaya bagi tahu uncle untuk periksa flashdisk kat bag die dan saat uncle periksa ternyata isi flashdisk itu...

DOOORR

Seketika teriakan membuat mereka berdua terkejut dan saat mereka menoleh dirinya mendapati dua teman jahanam nya gopal dan fang tertawa terbahak-bahak melihat keterkejutannya boboiboy.

Sedangkan ying dan yang lainnya hanya menggeleng-gelengkan kepala tidak ingin ikut campur pada apa yang akan terjadi berikutnya.

Dan benar saja boboiboy mengejar dua orang itu mengelilingi lorong rumah sakit sampai akhirnya mereka dimarahin dan diceramahin oleh suster disana.

Setelahnya mereka kembali ke kamar Yaya hanya ada Yaya, ying, qually dan ochobot tengah makan jajan yang mereka beli dikantin tadi.

Boboiboy menengok kanan kiri dan tidak mendapati kedua orang tua dan adiknya Yaya berada.

Gopal: dey kenape dengan kau nih?

Boboiboy: eee tak, mane uncle dan yang lain?

Ying: ooo diorang dah balik duluan kate ada urusan kejap kitorang diminta temankan Yaya sampai diorang balik

Yaya: korang balik je lah. Aku takpe sendiri kat sini

Ying: yah dan biarkan kau buat hal gile lagi. Jangan harap.

Fang: haih dah la tu, dah masuk siang ni Yaya tak minum obat ke?

Qually: seharusnya seperti itu tapi dari tadi masih belum ada yang mengantarkan makanan ke kamar ini

why me?Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang