Linneas perspektiv~
"Kommer du gumman?"
"Ja mamma jag kommer.."
Det va första dagen i nian och mamma hade lovat mig att köra mig idag till skolan för att det spöregnar.
Jag skulle möta Fanny på skolgården klockan åtta för att vi sedan skulle börja klockan 8:30.
När jag väl kommer fram står Fanny där och väntar på mig och det blir typ värsta "film ögonblicket" för hon har varit borta i tre veckor på sommar lovet medan jag har suttit hemma.
"Heeeej Linnea!" "Guud va jag har saknat dig"
"Haha heej Fanny jag har saknat dig såå sjukt mycket jag också men har du haft det bra?"Några timmar senare....
"Okej vi slutar om 5 men Linnea skulle du me till plattan The fooo spelar där kl 3"
"Jaaa omg! Varför har du inte sagt något Fanny!!?"
"Haha jag fick reda på de nyss"
Jag skickar iväg ett snabbt sms till pappa eftersom mamma jobbar natt idag, jag skriver bara att jag kommer hem runt 10 ikväll eftersom jag och Fanny tänkte gå på bio efter middan. Vi kommer fram till plattan där det står massor av foooers och väntar och skriker kl är prick tre och vi knuffar oss fram när vi står längst fram skymtar vid hur killarna springer hitåt och alla börjar skrika.
"Omg där kommer dom!!" Säger Fanny!
Jag håller på och svimma jag står rakt framför dom nu. Alla tittar ner i marken och när deras låt "what the fooo" sätts på så tittar alla killarna upp och jag möter Omars blick. Han ser chockad och glad ut och släpper inte blicken från mig under hela uppträdandet och jag står bara och stirrar tillbaka för detta är för bra för att vara sant....
Efter uppträdandet kan man gå och ta bild med killarna och vi hamnar ju självklart längst bak... Men vi står där och efter ca 1 tim så är vi framme och där står han.
Viskar* "Omg Linnea, Jag ska få ta bild med Felix"
Åh... Jag glömde säga att på samma sätt som jag är förälskad i Omar så är Fanny galen i Felix. Men problemet är bara att han har flickvän..
"Hej tjejer!"
Säger killarna glatt till mig och Fanny när vi kommer fram.
"Hej!" Säger Fanny
"Hej asså omg är det här en dröm?"
Får jag ut mig
"Nej, baby this is real ;)" säger Omar
Han kallade mig baby nu dör jag hejdåVi tar några bilder med dom men precis innan vi ska gå säger Omar något till mig som får mig att sjunka igenom marken...
________________________________
Detta är mitt första kapitel på min första novell hoppas ni gillart 👌🏼
YOU ARE READING
Bara i mörka natten || O.R
RomanceLinnea är en vanlig 15 årig tjej som fangirlar the fooo så mycket de är det ända hon gör. Fast hon gillar Omar mest.. Och Omar får hon träffa men bara i den mörka natten.. Eller?