CHAPTER 4

46 4 0
                                    

Rora, jom ikut aku pergi beli barang dapur sikit." Ajak Bunga seraya ambli beg siling nya lalu diletakan dibahu nya.

"Okey jom lama tak keluar sekali dengan kau." Jawab Aurora lantas merangkul lengan Bunga.

Bunga mengangguk mengiyakan.

"Eh sekejap Bunga, kau bagitahu dulu kat atok ngan nenek kau, nanti diorang cari kau pula." Aurora menyambung kata-katanya.

"Aku dah bagitahu dah kat nenek, nanti nenek cakap la dengan atok." Kata Bunga.

Aurora duduk bermalam dekat rumah Bunga, katanya rindu dengan atok dengan nenek Bunga sebab lama dia tak jumpa dan lagi satu sebab nak
lepak sampai tengah malam dengan Bunga sambli menonton drama korea.

Aurora mengangguk sambli menbulatkan mulut nya.

"Kalau macam tu jom la nanti jem pula." Balas Aurora lalu kaki diatur keluar dari rumah besar itu. Bunga mengikut dari belakang saja.

Kereta yang berwarna hitam dan serba mewah itu dituju oleh mereka berdua. Kereta yang berjanama Mercedes c63s yang dimiliki oleh Aurora. Pintu kereta dibuka oleh mereka berdua dan boloskan tubuh mereka ke dalam kereta itu.

Setelah 20 minit berada di atas jalan raya akhirnya mereka tiba di sebuah pasar raya. Kereta di parkir di tempat parkir kereta dengan berhati hati. Setelah keluar dari perut kereta Bunga dan Rora menuju ke dalam pasar raya tersebut.

"Lama kan kita tak keluar jalan sama-sama?" Soal Aurora yang berjalan iriangan dengan Bunga.

"Haah, last yang aku ingat waktu 3 bulan lepas tak silap aku la." Jawab Bunga.

"Bunga, apa kata kita dua pergi bercuti kat Thailand.. kat sana kita boleh makan-makan and lepas aku dengar kat sana barang dia semuanya murah-murah dan ada banyak makanan yang sedap tau." Cadang Aurora yang dah kecut air liur apabila sudah menbayangkan makanan disana.

"Boleh! aku pun teringin juga nak pergi Thailand nak makan makanan kat sana, nanti kalau ada rezeki kita pergi okey." Ujar Bunga teruja.

Aurora hanya mengangguk laju. Lalu kaki mereka dibawa ke bahagian sayur-sayuran.

Tak lama kemudian mereka berjalan ke ruangan bahagian snek dan makanan ringan.

"Kau nak beli jajan apa Bunga?" Soal Aurora yang sedari tadi melihat Bunga terbelek-belek jajan yang diatas rak itu.

"Entah la, aku pun tak tahu nak beli jajan yang mana satu." Jawab Bunga yang berada depan rak itu.

Aurora buat roll eyes.

"Kau pilih la dulu, aku pergi kat sana." Ujar Aurora. Sebelum ia berlalu meninggalkan Bunga sendirian di tempat bahagian jajan itu.

Selang berapa minit kemudian.

"Yang ni lah."  Ujar Bunga seraya mahu mengambli jajan yang berada di atas sekali.

Tapi Bunga tidak sampai untuk mengambli nya. lalu Bunga ternampak ada satu kerusi pendek yang berada ditepi rak sebelah itu lantas Bunga pergi mengambli kerusi itu dan letak di rak yang dia berada tadi. Dan kerusi itu di naik dan pijak oleh Bunga. Tengah dia terjinit-jinit mahu mengambli jajan itu. Tiba-tiba tak tahu macam mana Bunga tersalah langkah membuatkan dia mahu terjatuh.

Tetapi ada seseorang jejaka yang sempat menolong dan angkat badan Bunga daripada terjatuh ke lantai.

Bunga terus kelopak buka matanya apabila tidak terasa sakit langsung pada badannya. Yang membuatkan mata Bunga dan mata jejaka itu saling bertembung dengan begitu lama.

"Ehem ehem, kalau nak berdrama pun agak agak la..tempat awan ni."  Ujar Aurora yang baru saja datang selepas mengambli berapa barang untuk dibeli olehnya.

"  Ujar Aurora yang baru saja datang selepas mengambli berapa barang untuk dibeli olehnya

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
WE MEET AGAIN [OG] Where stories live. Discover now