CHAPTER 13

32 2 0
                                    

Qhalis, patut ke aku bagitahu dia." Soal lelaki itu yang bernama Eider Wakeel. Kaki nya berjalan memasuki ke dalam rumah agam nya itu.

Qhalis berfikir untuk seketika.

"Saya rasa Tuan patut bagitahu dia sebab saya tak nak berlaku nya pergabuhan di antara Tuan dengan Cik Bunga nanti." Jawab Qhalis. Mengikuti langkah kaki Tuan nya dari belakang.

Lelaki itu melabuhkan punggung nya di sofa empuk di ruangan temu, dengan suara mengeluh. Tangan di naikkan ke dahinya lalu memicit nya. runsing kepala dia sekarang ini. Qhalis mengambli duduknya di sofa dua.

"Tapi macam mana Qhalis."

Qhalis mengaru kepala nya.

"Tula masalahnya, siapa suruh Tuan menyamar? kan dah susahkan.."

Qhalis yang melihat jelingan tajam daripada Eider terus dia cepat-cepat menyambung bicaranya.

"Tapi Tuan kena bagitahu dia cepat- cepat la sebab saya tak nak dia dengar dari orang lain.. nanti naya Tuan kena marah dengan Cik Bunga nanti." Dengan lajunya Qhalis berkata.

Eider mengangguk.

Betul. dia kena cepat memberi bagitahu tentang hal ini. Lama laun Bunga pasti akan tahu jua. Cuma tidak pasti bila waktunya.

Cepat atau lambat saja.

"Nanti aku cari masa yang sesuai sikit untuk bagitahu dia nanti.. buat masa sekarang aku tak boleh, aku busy."

"Memang busy la kalau dia buat dua kerja dalam satu hari." Tutur Qhalis dengan muka selamba. Lebih ke mengata sebenarnya.

Eider berdecit.

"Asyik mengata aku je kau ni, badan aku bukan badan kau." Dengan dingin nya Eider membalas.

Qhalis tersengih saja.

"Mana ada saya mengata Tuan.. saya cakap benda betul kot."

Eider memutarkan bebola matanya ke atas. Menyampah aku.

"Tuan jangan lupa esok kita ada meeting dengan Miss gedik tu a.k.a Miss Reness nanti." Ujar Qhalis.

"Aduhh dia lagi.. esok, pukul berapa and kat mana?" Jawab Eider lalu bertanya kembali ke Qhalis.

"Pukul 1 tenghari..and dekat cafe tu." Tutur Qhalis cuak bila melihat raut wajar Eider sudah berubah.

"Cafe? jangan kata cafe Bunga." Kening dijongket ke atas.

Dengan perlahan Qhalis mengangguk.

Matanya Eider terus memejam, untuk sekian kalinya dia mengeluarkan suara mengeluh. Wajar diraup kasar.

"Tidak tempat lain ke selain cafe tu banyak tempat lagi kot yang kita boleh meeting." Dengan suara garau Eider berbicara.

Bukannya tak boleh tapi nanti Bunga akan cam muka dia ni. Walaupun Eider memakai speak mata sewaktu dia bekerja, jangan kata Bunga saja Aurora pun akan cam muka hensem dia ni. Lah tiber.

"Miss Reness nak meeting kat situ, tak apa lah nanti saya bincang balik dengan Miss Reness nanti." Ujar Qhalis.

Lelaki itu mengangguk. Kepala didongak ke atas kepala sofa dengan mata dipejamkan.

"Kalau tak ada apa apa saya balik dulu la Tuan." Baru saja Qhalis ingin bangun dari duduknya.

"Qhalis." Eider memangglinya terlebih dahulu. Lalu menbuka balik matanya.

"Ya Tuan." Sahut Qhalis seraya daratkan punggung nya balik di sofa.

"Kau betul ke suka dengan Aurora?" Dengan secara tiba-tiba mulutnya ringan saja untuk bertanya soal itu kepada Qhalis.

WE MEET AGAIN [OG] Where stories live. Discover now