prologus

16 1 0
                                    

Felsóhajtva dőltem hátra a székemben, fáradtan a falon ketyegő órára pillanatva.

Fél öt.

Sose lesz vége ennek a napnak...

Pedig mennyire örültem amikor megkaptam ezt állást. De ki a franc gondolta volna, hogy ilyen nehéz jo ugyet kapni? Nem beszélve a papír munkáról...

Nem igy kepzeltem el. Persze, senki sem azt kapja, amit elképzelt. Amire annyira vágyott. A valóság sokszor fanyarabb. Sötétebb. De azert egy pillanatra jo volt bele élni magam.

Kira Thyang nyomozó, ez legalabb jol hangzik.

De ha valamilyen csoda folytán, komolyabb ügyet kapok akkor pedig az ideg készít ki. Nem a legnyugodtabb munkát választottam  De meglepően jo érzés volt látni, hogy egy sorozatgyilkos nekem hála már nem árthat másoknak.

Persze ennek már fél éve. Azóta semmi különös nem történt.

Esetleg nehany késelés, vagy nemi erőszak, de meglepően könnyű volt az elkövetőt kézre keríteni. Most is egy ilyen ügyön vagyok túl.  Őszintén remélem, hogy most valami mást kapok. Valami nehezebbet, es erdekesebbet.

Szinte végszóra, Nala széles mosollyal nyitotta ki kopogás nélkül az irodámnak ajtajat.

-Mi ez a nagy öröm? -Kérdeztem halvány mosolyra húzva ajkaim, hisz az ő közelében nehéz buslakodni, a vidámsága ragadó. Irigy vagyok rá emiatt.
-Csak a szokásos vagy történt is valami? -Kerdeztem oldalra döntve a fejjel, kíváncsian.

-Megkaptad Mark ügyét. -vigyorgott szélesen,  mire érthetetlenül pislogtam rá.

-Hogy? -néztem az általa asztalomra dobott dossziéra, nem tudva hová tenni a dolgokat.

-Jol hallottad -vigyorogva ült le az asztalom előtti székbe.

-De hat...ő az egyik legprofibb nyomozó. Mi történt?

-Beletörött a bicskája -rántott vállat mire en furcsálva elkezdtem lapozgatni a vékonyka papírt köteget.

-Miből gondolja a hadnagy, hogy nekem nem fog? -Pillantottam rá mire ismét vállat vont.

-Nem is örülsz? -Kérdezte lebiggyesztett ajkakkal, mire elhuzodott szájjal lesütöttem a tekintetem.

-De igen, csak...sokk hatása alatt vagyoi még, es félek nem en vagyok a jo ember erre -sohajtottam fel, idegesen barna tincseimbe túrva.

-De hisz olyan régóta vágytál már egy ilyen ügyre! És amúgy is, bizonyithatnál ezzel es talán még elő is léptetne a hadnagy, ha sikerülne megoldanod. -mosolygott rám biztatóan.

-Gondolom kívülről fujod az ügyet. -préseltem vonallá ajkaim rápillantva mire egy féloldalas mosoly keretében bólintott.

-Akkor kérlek mond el pontosan miről van szó!

-Lusta vagy olvasni?

-Ismersz -Rántottam vállat őszintén mosolyogva.

-Nos, mint azt már tudhattad egy szektárol van szó.  Egy klasszikus teista sátánista szektáról, akik internetes oldalakon hirdetik magukat.
Probálnak minél több tagot toborozni, ám elégé szigorúak a csatlakozni akarókkal szemben  szinte csak férfi tagja van a szektának. Ennyit tudunk magáról a szektáról. Ez elég kevés. Lehet, hogy pont ez a tudatlanság volt a gond a nyomozás során. De röviden a lényeg az, hogy az elmúlt időkben több-a szektához más évekkel ezelőtt csatlakozott - tag holttestét találták meg. Elvileg mind öngyilkosok lettek. A holt testük mellett a végrendeletüket is megtaláltuk, a saját kézirásukkal írva.  Mindannyian felakaszották magukat, távol a szektától. Ebben az az érdekes,  hogy a szekta többi tagjai nagyon ritkán, sőt szinte soha nem hagyták el az épületet, ahol a toborzás zajlik, és ahol csoportosan is együtt élnek. Ez egy nagy telek Berlin nyugati részén, innen pár kilométerre. A holttesteket pedig a városban elszórtan találták meg, kilometeres távolságban a szektától. Amiota a szekta tudtunkra adta néhány éve létrejött, azóta történtek ilyen esetek, van, hogy hónapokkal, de olyan is van, hogy napokkal az előző esetet követően. A hozzátartozókról tudjuk, hogy mind a szekta tagjai voltak es hogy nem most csatlakoztak. Visszatérve az öngyilkosságra. Hiába vannak annak beállítva, tudjuk, hogy nem az történt. Minden testre valamilyen elhagyatott helyen találtak rá, mégis számtalan lábnyom volt a helyszínen, több helyen volt olyan, ami egyezett több holttest körül találtéval is. DNS-eket elszórtan találtunk, de többségmgüket nem lehetett beazonositani, egy kivételével. Mond neked valamit az a név,  hogy Tom Kaulitz? -Kérdezte kíváncsian, mire elgondolkodva bolintottam.

-Tőmeggyilkos. A lassan már öt éve történt, kormány ellen induló terrortámadás ki tervelője és véghez vivője. Körözött bűnöző. De négy éve teljesen felszívódott, egyszerűen nyoma veszett. Egyesek szerint elhagyta az országot, de az is lehet, hogy valamilyen tragédia folytán életét vesztette.

-Jó tájékozott vagy -mosolygott rám.

-Muszáj -sohajtottam fel. -De kérlek folytasd.

-Nos  egyedül az ő DNS-ét tudtuk beazonosítani. Ez alig ket hónapja volt. Vagyis nagyon is életben van, es ugy nez ki az országban tartózkodik.

-Gondolod, hogy köze lehetett a halálukhoz?

-Szinte biztos. Bár egyértelmű bizonyítékunk nincs erre. De egy biztos, nem önygilkosok lettek, hanem valaki megölte őket. Viszont nem tudjuk ki. Gondoltak a szektára, vagy esetleg egy külső emberre is. Ezt kellene kinyomoznod és bizonyitékot találnod az illető, vagy az illetők ellen. Nagy eséllyel a szektában lesz a megoldás, hiszen nem tudtunk róla információkat szerezni, aminek legfőbb oka az, hogy nem tudunk emberről, aki valaha is élve elhagyta volna a szektát.

-Külső ember csak Tom miatt jöhet szóba igaz? Egyébként a jelek szerint nagyon is a szekta áll az egész mögött.

-Igen. Szerintem lehet az egész véletlen egybeesés. A helyzet az, hogy Márk nagyon is rákattant Tomra, mint bűnözőre, es minden áron őt akarta meggyanúsitani és megkeresni  hisz hatalmas sikert lett volna számára, ha elkap egy ilyen bűnözőt.
Remélem, te nem esel ebbe a hibaba. Ez az ügy most nem csak is róla szól  Tudom, hogy te nem akadsz le a részleteknél, ezért is gondolom azt  hogy ez az ügy neked bejöhet. Ha elszánod magad megállithatatlan vagy, ne riasszon vissza az eddigi sikertelenség az ügyben! Sok sikert a nyomozáshoz -fejezte be egy halvány mosolyal az ajkán.

-Köszönöm -mondtam en is mosolyogva mire biccentett egyet majd elhagyta a helyiséget.

Azt hiszem  nehez hetek, vagy talan hónapok előtt állok....

Vesztes /Tom Kaulitz/Where stories live. Discover now