Cinta sejati : Aiman Sidek Ft Alin Sidek
Sayup kedengaran suara seseorang sedang teresak - esak menangis . Khalish yang lena tidur rasa terganggu dan akhirnya perlahan membuka mata nya. Dalam keadaan yang masih mamai , jam di dinding dikerling sekilas . 4 pagi ."Hmm.." Khalish duduk dari baringannya dan bersandar pada kepala katil. Mata cuba digosok seketika dan seketika cerah pandangan dia apabila melihat keadaan katil yang berselerakan .
"A-apa yang...."
Tergamam dia sedikit terkejut , apa yang dah jadi? kenapa badan dia tak berbaju? dia bukan jenis tidur tidak memakai baju !
Apabila nyawa dia seratus peratus sudah terkumpul , baru dia dapat mendengar dengan jelas tangisan seseorang yang berada dalam bilik airnya.
Membulat mata Khalish apabila dia sangat kenal dengan suara itu "Oh shit ! mi amore .."
Bergegas Khalish berlari ke arah bilik airnya dan ingin memulas tombol pintu tetapi , berkunci ! Khalish semakin risau , sayup kedengaran Kayla , isterinya sedang menangis tanpa dia tahu apa punca sebenarnya.
Tok! Tok!
"Mi amore! buka pintu ni ..." Khalish mengetuk pintu berulang kali supaya Kayla keluar dari sana. Seketika badan dia yang tidak berbaju ditenung seketika . Segala kemungkinan , mula menyerang fikiran Khalish.
"T-takkan lah ..."
"Mi amore! please open the door . Let me talk to you...please sayang .." Khalish merayu . Dia taktahu apa yang berlaku sebenarnya tetapi dia harap bukan apa yang dia fikirkan saat ini.
"Mi amore..." berdayu suara Khalish sambil tangan yang masih mengetuk pintu memanggil isterinya untuk keluar.
"Kau berambus lah !" lantang suara Kayla dari dalam bilik air yang menyentak dirinya.
Tangan dikepal erat , wajah ditundukkan seketika sebelum dia beredar pergi ke suatu tempat.
Pov Kayla
Kayla yang duduk memeluk lutut di bawah pancuran air menangis tersedu-sedan . Keadaan dia agak berantakan , baju yang sedikit terkoyak dan beberapa kesan merah dan sedikit lebam pada tubuhnya cukup menjijikkan untuk dia .
"Kenapa jadi macam ni ...apa aku nak buat .." gumam Kayla perlahan menekup mukanya pada lutut . Apa yang jadi malam tadi , sungguh buatkan dia kusut dan sakit di sekujur tubuhnya.
"Kenapa hidup aku macam ni .."
'Flashback'
PANG!
"D-daddy ...kenap.."
"ASAL KAU TINGGALKAN KAKAK KAU!"
Spontan membulat mata Kayla yang berumur 8 tahun ketika itu apabila satu tamparan kuat mengenai pipi tembam kecilnya.
Kayla menggeleng sebelum berpaut pada tangan daddynya. "T-tak . Daddy , Kayla tak tinggalkan Killa . Ibu, Kayla cuba cari bantuan . Jom daddy ! selamatkan Killa ..." dia memandang ibu dan daddynya bersilih ganti dengan mata yang berkolam .
Keadaan Kayla waktu itu agak berantakan , lutut dan tapak tangan yang masih ada bekas darah kering dan dada yang berombak kepenatan berlari .
Dia melihat ibunya yang sudah menangis menutup wajah di sofa dan daddynya yang tidak memandang dirinya .
YOU ARE READING
Mia Moglie (C)
AcciónSeorang gadis yang dipaksa dewasa dari berumur 8 tahun kini sudah berumur 24 tahun . Akibat dari ketegasan dan kekerasan yang dia terima sewaktu kecil menjadikan dia seorang yang dingin , degil dan tak gentar dengan apapun . "Black Eagle , kita ad...