Předmluva

53 15 5
                                    

Milý čtenáři,
vítám tě u veršované pohádky Jezero. Tento úvod není pro příběh důležitý, takže ho klidně můžeš přeskočit a vydat se na samotné čtení. Avšak pokud tě zajímá, jak celý příběh vznikal, tak se ponoř do následujících odstavců.

Před rokem, když jsem hodně psala básně, jsem se rozhodla, že by bylo zajímavé napsat báseň s dějem - epickou báseň. Původně to měly být tři části s krátkým dějem a jednoduchým koncem. Avšak nejednou přibývalo částí i postav a děj se trochu rozrostl (na sedmnáct částí). K prachobyčejnému nápadu přibyla zápletka, pár záporáků, kašpar/šašek, král a další. Najednou se mi pod rukama rodila nová pohádka.

Nečekej dlouhá vykreslení prostředí, hluboké popisy postav či barvité dialogy. Od všeho tam samozřejmě trochu najdeš, ale v úplně jiné podobě, vše schované ve verších. S tím se pojí i psaní dialogů, které pro mě bylo asi největší výzvou celého psaní.

Byla to jízda, často jsem si nadávala, co mě to napadlo za šílenost. Do té doby jsem nebyla žádný velký pisálek (ani teď nejsem, jen píšu víc než předtím). V únoru jsem se navíc vrhla do ONC a Jezero muselo na chvíli stranou.

Psala jsem všude - ve vlaku, doma, v knihovně, v parku... Některé verše vznikaly dokonce na jedné z přednášek, kdy jsem konečně vymyslela a napsala asi největší zápletku příběhu. Občas jsem připsala jednu sloku, jindy vzniklo i několik částí. Průběžně jsem se vracela, upravovala, přepisovala a škrtala.

Zjistila jsem, že vymyslet fakt dobrý, pasující rýmy na slova princ a déšť je těžší než tvorba coveru v Canvě. Pokud tě nějaký rým napadne, ozvi se mi v komentářích, díky.

Některé rýmy se opakují víckrát, jiné v celém příběhu najdeš jednou. Snažila jsem se, aby byl každý verš originální, avšak někdy muselo mé kreativní myšlení ustoupit ději. Pro představu, rým ke slovu hoch může být například slovo hroch (najdeš v kapitole III.) Můžeš si ho zkusit dosadit za slova ,,pytel soch". Hrocha jsem do příběhu bohužel nacpat nedokázala. Avšak věřím, že i bez něj tě příběh bude bavit.

Jezero je pro mě srdcová záležitost, díky které jsem se do veršování ponořila víc než kdy dřív. Budu ráda za jakoukoliv podporu ve formě srdíčka nebo komentáře.
Věřím, že se ti příběh bude líbit.
Těším se na tebe mezi verši,
TanevaneEf

JezeroKde žijí příběhy. Začni objevovat