CHAPTER 18

42 1 0
                                    

Eider yang sedang duduk berehat di dalam bilik dengan mata terpejam rapat. Sambli berfikir macam mana dia ingin mengajak Bunga dan Aurora untuk datang ke rumah nya. Puan Husna lah yang suruh dia ajak Bunga dengan Aurora.

"Esok hari jadi ayah..ibu ingat nak buat makanan-makan sikit, nanti sebelum kamu nak balik tu.. ajak lah Bunga dengan Aurora tu sekali datang rumah."

"Macam mana erk.. aku nak ajak diorang ni..aku pun tak pernah tunjuk rumah aku dekat mana.. apatah lagi rumah family aku ni." Kepala digelengkan.

Tak lama kemudian Eider bingkas bangun dari duduknya. Baju dibetulkan sebelum memakai kembali apron yang berwarna coklat gelap itu di tubuh tegap nya. Langkah diambli satu per satu menuju ke arah pintu. Pintu dibuka perlahan oleh Eider. Dan dia menyambung kerja nya semula seperti biasa.

"Hafy, awak okey ke tak ni?" Tanya Bunga kepada Hafy. Sambli tangannya ligat menusun kerusi di situ.

"Okey.. saya ok je.. cuma banyak berfikir je tadi." Jawab Hafy jujur. Memang dia banyak fikir pun tadi.

"Fikir pasal apa?"

Fikir macam mana saya bagitahu kat awak siapa saya sebenarnya? Eider berkata dalam hati.

"Mmm..fikir macam mana ajak awak dengan Aurora datang rumah saya besok."

"Huh? Tu je.. ada buat apa apa ke."

"Esok hari jadi ayah saya.. so, ibu saya suruh jemput awak dengan Aurora datang sekali." Dengan kedua belah kening nya terangkat ke atas.

Bunga hanya meng"oh"kan saja.

"Boleh aje.. nanti saya bagitahu dekat Aurora."

"...lepastu awak sent la location rumah awak tu.. nanti sesat pula" Tertawa Bunga dibuatnya dengan bicara sendiri.

"Okey nanti saya sent location kat Bunga."

Alah boleh pula..

••༺☆༻••

Aurora, esok kita pergi rumah keluarga Hafy." Ujar Bunga. Yang baru sahaja balik dari cafe. Hari ini cafe tutup awal sedikit. Sebab tak ramai customer.

"Esok? buat apa kita pergi rumah Hafy." Balas Aurora. Punggung di daratkan di sofa empuk itu. Dengan mengeluarkan suara penat.

"Esok hari jadi ayah Hafy...ibu dia jemput kita sekali sambut birthday ayah Hafy tu." Tutur Bunga. Kaki berjalan ke arah dapur lalu membuka pintu peti sejuk itu dan mengambli air fresh orange yang botol besar. Penutup botol dibuka dan dituang ke dalam gelas sebelum diteguk laju oleh Bunga.

Haus itu aje.

Aurora meng"oh"kan saja sambli angguk.

"Family Hafy dengan kita je ke yang ada dekat rumah tu nanti?" Laung Aurora yang berada di ruangan temu.

"Yang tu aku tak pasti.. sebab Hafy tak cakap pula siapa lagi yang datang." Kaki diatur menghampiri ke arah Aurora.

Aurora mengangguk.

"Okey lah, aku nak masuk dalam..nak rehat sekejap." Aurora bangun dari duduknya. Lalu melangkah naik tangga untuk pergi ke bilik nya.

Selang berapa minit kemudian.

"Bunga!" Jerit Aurora di dalam bilik. Membuatkan terhinggut bahu Bunga aikbat terkejut lalu di pegang dada nya. Yang sedang duduk di ruangan temu sambli tengok television.

Bunga hanya mengeleng kepala. Dah kenapa la dengan si Aurora ni terjerit-jerit. Bunga berkata dalam hati.

"Tolong pilihkan.. yang ke atau yang ni." Tanya Aurora yang berada di tangga. Sebaik sahaja keluar dari bilik nya. Lalu dua baju yang disangkut dengan hanger itu di tunjuk ke Bunga. Di angkat keatas kekiri kekenan.

"Itu je.. kau ni buat terkejut je tau." Jawab Bunga dengan kuat dari bawah.

Aurora hanya tersengih.

"Cepat lah pilih... Yang ni ke atau yang ni?"

Bunga buat eyes roll. Lalu tunjuk ke baju blouse yang berwarna pink biru

"Yang ni.. tapi aku rasa macam nak pakai yang ni." Baju blouse warna pink di tunjuk kearah Bunga.

Bunga mengetap bibirnya dengan geram.

"Lepastu kenapa kau tanya aku..ya Allah.. geramnya aku dengan kau ni."

"Saja aje aku bertanya..itupun nak marah hmph." Aurora berpaling ke belakang lalu masuk ke dalam bilik nya semula. Pintu ditutup rapat.

Di geleng kepala Bunga dibuatnya. Haih tak faham aku dengan si Aurora ni.

"Nasib baik ni rumah parents kau,  kalau rumah parents aku.. memang aku halau kau dari rumah aku." Kata Bunga sendiri lalu sambung menonton television. 

Bunga sekarang ini berada di rumah keluarga Aurora. Kedua orang tua Aurora tiada di rumah sekarang ini. Masing-masing di luar. Ayah nya masih bekerja di office manakala ibunya pula keluar membeli barang dapur bersama maid.

••༺☆༻••

••༺☆༻••

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
WE MEET AGAIN [OG] Where stories live. Discover now