2. Bude žít?

12 3 0
                                    


,,Bude žít doktore?" zeptal se Endre von Andras doktora Šolce, který měl na tváři ztrápený výraz.

,,Dělal jsem co se dalo, ale ztratila i přesto všechno hodně krve a nám nezbývá než se jen modlit, aby nebyl kulkou poškozený žádný orgán a nebo aby nedošlo k vnitřnímu krvácení. Já jsem udělala vše co jsem mohl, grófe Von Andrasi, teď už je to jen v rukou Božích a nám nezbývá než se modlit, aby žila. I když po pravdě byl by to zázrak, potom kolik ztratila krve. Je moc slabá a v bezvědomí. Takže záleží jen na Bohu jestli ji nechá ještě žít," odpověděl a přitom chtěl odejít z místnosti, ale Endre ho zastavil.

,,Jak to myslíte že jste udělal všechno. Copak nic jiného už udělat nejde?" zeptal se ho po chvíli a bylo na něm poznat že má vztek.

,,Bohužel. Už nám nezbývá než se jen modlit," odvětil doktor Šolc a pak odešel.

,,A co pijavice," řekl Endre a vydal se za ním. ,,Na pijavice je moc slabá, nepřežila by," řekl doktor a přitom se na něj podíval se smutkem v očích. ,,Vím jak vám je a vím že by jste zkusil všechno aby jste ji zachránil. Ale bohužel, už nic dalšího dělat nejde..Jen čekat, jestli se probudí k životu," dodal a potom už odešel ven a Endre osaměl.  

Po chvíli se tam objevil jeho přítel Sándor Blaškovic, který poplácal svého přítele po rameni.

,,Tak co jak je na tom?" zeptal se ho a přitom po něm vrhl svůj pohled. ,,Doktor Šolc říkal že udělal všechno co šlo a že teď už zbývá jen jediné...modlit se aby přežila," odpověděl a přitom měl oči plné smutku a bolesti.

,,Je mi to tak líto příteli," řekl Sándor a přitom ho vstřícně znovu poplácal.

,,Zůstanu tu s tebou, aby jsi tu nebyl tak sám," navrhl a přitom se rozhlédl kolem. ,,Ne, to ne, prosím. Jestli jsi můj přítel Sándore, tak jeď domů a nech mě tu v mém smutku. Chci být sám, prosím. Vím že to chápeš, i když tvé pomoci si velmi vážím, ale teď prostě potřebuji být sám," odpověděl Endre a přitom se svému příteli podíval do očí.

,,Tak dobře tedy odjedu a nechám tě tu v tvých myšlenkách, když chceš," dodal a potom se otočil k odchodu.

,,Přísahám ti příteli že jestli to Eszter nepřežije, tak Arpáda Draskočiho vlastnoručně zabiju!" zvolal ještě na Sándora, který už byl na odchodu a který se na něj ještě naposledy otočil, než se pak vydal hlavními dveřmi ven.

Poslední Hřích 2Where stories live. Discover now