Gözlerim, beni hazırlıksız yakalayan manzaranın üstünde geziniyordu sabırsızca. Duyduğum ayak sesleri kesildiğinde başımı hafifçe yan çevirdim.
Her biri ayrı simalara sahipken ifadeleri birbirinin yansımasıydı âdeta..
"Bu da ne böyle?" Diye atıldı en arkada, bakışlarımızın odağını görmekte zorlanan Lisa. Uzun merdiven basamaklarında kayarak, daha rahat bir görüntü sağladı kendine. Ve gözleri karşımda ki duvarı bulduğunda şaşkınlıkla kalkan kaşları diğerlerinin ifadelerine birebir uymasını sağlıyordu.
"Bu ne anlama geliyor?"
Sky şaşkınlığı üzerinden atmasıyla söylenirken Olivia bir adımda yanıma ulaşmıştı.
Ellerini karşımdaki duvarda gezdirdi sakince. Tablonun ardında bıraktığı duvar, oyuntularla sadeliğini geride bırakmıştı.
Üzerinde sembol dışında, çıkışa dair bir ipucu bulunmayan çizimin duvara işlenmiş hali duruyordu karşımızda.
Her ne kadar aynı gözükseler de, ikisini birbirinden ayıran tek özellik vardı.
Duvarda ki oyuntularda planın, en alt katında bulunan işaret. Kütüphanede ve tabloda ki o sembol. Belki de çıkışa dair bir umut..
Olivia'nın parmakları en son sembolun üzerinde durduğunda, etrafına hayalî bir çember çizdi. "Bu Dark House'a özgü bir sembol olmalı." Dedi bize dönerken.
Bir adım gerileyerek görüş alanıma tüm grubun girmesini sağladım. Ve ilk gördüğüm Luke'un, Olivia'yı onaylayan ifadesiydi. "Kesinlikle."
Bir süre duraksamanın ardından devam ettirdi konuşmasını. "Kütüphanede bu sembol sayesinde gizli odayı bulduğunuza göre, sembol bu sefer de çıkışa ulaşmamızı sağlayabilir mi?"
Yüzümde cesur bir gülümseme belirirken parmaklarımı ona katıldığıma dair havada hareket ettirdim. "Kesinlikle!"
Bakışlarımı tekrar duvara değdirdiğimde gülümsemem genişledi. "O zaman yapmamız gereken şey belli." Dedim heyecanla.
Olivia'nın da dudakları yukarı doğru kıvrılırken aklımdakileri sözcüklere aktardı. "Şu özenle gizlenen alt kata gitmek!"
Sözleri bittiğinde ona bakarak göz kırptım. Sanırım düşünce yapımızın uyumu da bir kez daha fark ediliyordu.
"Hey!" Duyduğum sesle kafamı sola yatırdım. Sesin kaynağı Lisa, dikkati üzerine çektikten sonra heyecanlı bir sesle fısıldadı. "Sanırım birileri geliyor."
Dudaklarımı dişlerimin arasından alarak serbest bıraktım. Tabloya yöneleceğim sırada Jacob, hızla ters biçimde ki tabloyu elinde çevirmesinin ardından duvarda ki yerine sabitledi. Ben de, önümde sakinliklerini koruyarak aşağı inen gruba ayak uydurdum.
Alt kata indiğimizde acele etmemize sebep olan iki kıza takıldı gözlerim. Ters istikametim de ilerleyen kızlardan birinin gözlerini kısarak bana baktığını fark ettiğimde yapmacık gülümsememi yüzüme yerleştirdim. Karşılığını da aynı yapmacık ifadeyle aldığımda bakışlarımı üzerinden çekerek hemen yanımdaki Lisa'nın omzuna kolumu attım.
"Pekala, planı ne zaman uyguluyoruz?"
Birkaç adım ötemden Sky, arkasını dönmeyerek seslendi."Ne planı?"
Nefesimi tutarak kafamı sağ tarafıma eğdim. Lisa, yandan gülümsemesiyle sorusunu cevapladı.
"Az önce duvarda ki haritadan bahsediyor. Hani bu evin çıkışını bulmak amacıyla alt kata inmemizle ilgili olan plan."
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Dark House
AventuraDark House, olasıdışı yaşanmışlıkların olduğu karanlık bir labirentti. Ve onlar için her gün belki de ölüme, her saniye karanlığa bir adımdı. Ashley karmaşık oyunun piyonlarından biriydi. Ve en büyük bilinmezliklerin başrolü.. Karanlığaydı isyanı...