Seronok bergelak tawa tiga orang gadis itu di sebuah pondok kecil memandangkan sekarang ini sudah pun waktu rehat untuk pelajar menengah atas. Lepas saja Arriesya masuk ke dalam kelas barunya, dia sudah bermesra dengan dua orang pelajar perempuan dalam kelas itu. Yang lain? Nampak dia masuk kelas je belum apa-apa lagi ada yang menjeling mata. Nak aje jolok mata diaorang tu!
[Random note]
Nama : Haura Arriesya binti Arif Hilman
Umur : 17 tahun
Jawatan : Pelajar baruNama : Anis Aqielah binti Nadif Aqil
Umur : 17 tahun
Jawatan : Penolong ketua pengawas SMK Ayer DamaiNama : Wardah Medina binti Wafiy Mukhriz
Umur : 17 tahun
Jawatan : Pengawas sekolah"Morning, girls. Apa yang riuh sangat ni? Boleh kami join sekali?" tegur satu suara lalu segera tiga orang gadis itu menoleh.
Anis memutarkan bebola matanya. "Buat apa semak dekat sini, Syafiq Aiman? Kawasan sekolah bukan main luas lagi, kat sini juga kau nak datang." rungut Anis menyampah. Hah! Inilah kalau korang nak tahu sebenarnya Anis ni pantang sikit bersemuka dengan Aiman. Kalau jumpa memang berbalah mulut ajelah alamatnya.
"Bisinglah kau ni. Mulut macam makcik tahu tak? Suka hati akulah nak pergi mana sekali pun. Bukan menyusahkan kau." balas Aiman sengaja mengundang panas dalam hati Anis.
Aiman pandang Arriesya yang berada di sebelah Medina. Eh? Macam kenal je. Bukan ke ni budak baru dalam kelas? "Haura Arriesya, right?" soal Aiman.
Arriesya senyum. "Ye, betul. Macam mana tahu nama?" soal Arriesya semula.
"Lupa ke? Kitakan sekelas atau kau tak perasan aku dengan Taufiq ni ada sekali dalam kelas tu?" soal Aiman membuatkan Arriesya tersengih dan menggelengkan kepala. Mana taknya, dia sampai je kelas tu cikgu terus minta duduk sebelah Anis. Langsung tak menoleh tengok pelajar lain dalam kelas.
"Mehlah aku kenalkan diri. Aku, Ahmad Syafiq Aiman. Panggil Aiman je. Yang ni pula, Taufiq Harris. Biasa orang panggil Taufiq." jelas Aiman.
Arriesya mengangguk kepala tanda faham.
"Korang berdua je? Mana kawan baik korang lagi satu tu?" soal Medina hairan. Biasanya memanjang aje berkepit tiga orang.
"Tadi dia kata..."
Tiba-tiba suasana di bahagian arah kantin sekolah kedengaran riuh. Arriesya terasa pelik. Ni dah apahal pula banyak dengar suara pelajar perempuan terjerit-jerit macam kena histeria?
"Panjang umur." kata Taufiq ringkas.
Anis dan Medina hanya menggelengkan kepala. Itulah hakikat bila tiga orang pelajar ini berada di mana-mana saja dalam kawasan sekolah. Selalunya yang jadi kegilaan pelajar perempuan cuma sorang tu ajelah. Siapa lagi kalau bukan encik ketua pengawas tu?
Arriesya menoleh ke arah yang menjadi perhatian ramai pelajar perempuan. Buat seketika dia terkedu. Hah?! Harap sangat sekarang ni dia tengah salah pandang.
Semakin dekat langkah lelaki itu, Arriesya terus mengalihkan pandangan ke arah lain. Kalau boleh nak tutup muka terus. Janganlah dia perasan aku ada dekat sini.
"Puas aku cari. Dekat sini rupanya korang berdua."
Zzap!
Memang tepat dah tu. Suara sama!
"Kat kantin tu bingit sangatlah. Hilang selera aku nak makan. Itu yang ajak Taufiq duduk sini sekali. Kau baru lepas jumpa cikgu disiplin ke?" soal Aiman pada rakannya yang baru saja tiba itu.
YOU ARE READING
SU | From Hate To Love
Romance[STAND ALONE STORY] 🌻 Tengku Faris Adrian X Haura Arriesya 🌻 Aturan dari keluarga. Perasaan dari benci menjadi sayang. Siapa sangka, satu hari dia bakal membuka hatinya yang terluka kembali menyayangi lelaki bernama Tengku Faris Adrian atau lebih...