Logg: Ann 8/6 2234
Denise låg medvetslös på golvet och jag såg att i slussen väntade Gary och Kay på oss. Hur skulle jag kunna öppna dörren och skjuta dom samtidigt nu när Denise är skadad?
"Syrran hur mår du? Kan du resa dig upp? Jag ska hjälpa dig."
Jag hörde rosslande ljud från hennes andning. Det måste vara mängder med slem i halsen på henne.
Jag tog tag i hennes hand och lyfte försiktigt henne upp så hon kunde sitta på en stol som fans i hörnet.
"I min högra ficka, Finns det ett ciggpaket och en tändare. Kan du hjälpa mig att tända en cigg?"
Jag visste att om att hon rökte men inte i det tillståndet hon var nu.
Men jag årkade inte bråka med henne om det. Vi båda hade rökt när vi var små men jag hade viljan att sluta.
Denise där emot ville inte sluta hon sa att det hade blivit en del av hennes personlighet. Jag tände den och tog några bloss, och började hosta."Här nu är den tänd."
Hon tog den och förde den till munnen och tog några långa halsbloss.
Genast så började hon hosta häftigt så att slemmet låssande."Ursäkta mig jag måste spotta."
Hon tog en liten papperskorg som stod under laboratoriets rockhängare. Och spottade flera gånger. Slemett blev blod rött och slutade efter en stund att komma.
Hennes andning slutade rossla och hon började piggna till."Tack syster du har alltid hjälpt mig när jag har behövt det. Jag vet att ciggen är dålig för mig, men dom har hjälp mig ett tag nu. Men allt slem har satt sig i halsen och i lungorna och är nästan omöjligt att få upp. Andningen blir värre och jag kan dö av syre brist för att jag kvävs. Röka, hosta häftigt, spotta är det som har hjälp mig. Och slem sug via näsan. Medicinen har en slem lösande effekt men även den hjälper till för dåligt."
"Jag visste inte att det var så allvarligt förlåt att jag inte har hört av mig till dig på flera dagar. Hade jag vetat så skulle jag ha stannat och hjälpt dig mer."
"Jag fick reda på det för några dagar sedan att det inte går att göra något åt det, om jag inte opereras och får nya lungor så överlever jag inte.
Men nu så är den där galna operations maskinen paj och gör människor till android cyber zombies?
Jag är rädd att om jag för gång skull vågar lägga mig ner på operations bordet så vaknar jag inte.
Allt tar bara slut och det är helt svart, min kropp är tömd på mina organ i huvudet sitter chipet som styr min kropp och jag dödar dig."Hostan kom tillbaka och hon började hosta up mera slem.
KAMU SEDANG MEMBACA
Lång väg hem
Fiksi IlmiahFölj två helt olika historier om Ann och Kevin som strålars samman via ödet.