Maya & sina kompisar är på fest. Maya är väldigt glad & taggad på fest, ikväll vill hon ha roligt & träffa massa goa & skojiga personer.
I andra sidan huset ovetandes är Henric på samma fest, han dricker inte så mycket men har blivit ditsläpad av sina kompisar men han tror kvällen ändå kommer bli kul, så länge han är omgiven av dem han litar på så blir allting kul tillslut.
Tillslut kommer båda kompisgängen in i vardagsrummet & snart möts Henrics & Mayas blickar, båda log redan men samtidigt fick dem en chokad minn av att dem såg varandra, båda vinka lite lätt för att sedan återgå till sina kompisgäng.
Kvällen går & alla spelar festspel tillsammans, Henrics & Mayas blickar möts lite då & då, & man märker att båda är intresserade av varandra eftersom dem inte hunnit pratat tidigare eller ens träffats, bara genom tinder.
Maya är väldigt extrovert & har alltid en rolig kväll med dem flesta, medans Henric är lite mer tillbakadragen till en början innan han känner sig 100% bekväm.
Detta märks genom kvällen när Maya får uppmärksamhet från olika håll under kvällen, samtidigt som Henrics & Mayas blickar fortsätter mötas ibland. Om man är uppmärksam kan man se att från båda hållen att dem blir lite svartsjuka när dem båda pratar med andra, båda två vill gärna prata med varandra men inte fått möjligheten ännu.
———
Kvällen fortsätter & Henric har rört sig mot köket där han står & snackar & kollar på när folk spelar beerpong. Maya går in i köket & ställer sig vid bänken där hon ska blanda en ny drink & ett välbekant person står bredvid, såklart det är Henric. Mayas första tanke var vilka vackra blåa ögon han har, exakt som på bilderna, medans Henric blir förvånad över hennes långa bruna hår.Båda blir lite blyga men börjar prata med varandra, sedan står dem där tillsammans & fnittrar åt dem som spelar beerpong. "Visa vad du går för nu" skrattar Maya fram samtidigt som hon går fram till bordet & båda ställer sig i varsitt lag.
Maya vill verka cool & rolig inför Henric så hon sätter på sig sitt bästa & skojiga humör. Turen är på hennes sida då Mayas lag vinner samtidigt som Henric ger henne en applåd & skrattar med dem andra i hans lag.
Festen fortsätter & dem småpratar ibland när dem hamnar i samma grupp som pratar & spelar. Båda har ju sett varandra på bilder & är lite nyfikna på varandra, men inte funnits något bra tillfälle att bara snacka dem två, lite svårt när man är på en stor fest.
———
Senare på kvällen står Maya utanför toaletten & väntar på att få gå in. Utanför toan är det tomt vilket senare kommer vara tur för både Maya & Henric, men speciellt Henric som är lite introvert, men nu lägger stöten när han inte har publik.Medans Maya väntar på toaletten kommer Henric & ska gå på toa också. Båda möts av Henric som säger "där har vi beerpongmästaren". Maya skrattar & buggar sig ner samtidigt som hon säger "tackaaaar" sedan börjar båda skratta & prata om matchen dem hade i beerpong. Medans dem pratar är allt Maya kan tänka på hur lång Henric är, hans Stora blåa vackra ögon, hans fylliga läppar & hans bruna lockiga hår, medans Henric tänker på hur gulligt det är att hon är så kort, hennes fina leende & hennes gulliga skratt.
Dem fortsätter att prata medans dem börja närma sig varandra mer & mer av ren slump, samtidigt känner man stämningen mellan dem, under dessa få minuter som allt hänt säger Henric samtidigt som han står med ena armen mot väggen att Maya nästan både få ett pris för sin effort i beerpong. Maya kolla upp mot Henric, fnissar & frågar "vad kan det vara för pris då". Stämningen blir allt mer intim & Henric har märkt hur Maya kollat upp & ner mot hans läppar & fått bekräftat sina egna tankar. Henric står kvar med ena armen mot väggen & säger "det här kanske duger" samtidigt som han böjer sig in mot Maya med en kyss, samtidigt som han lägger andra handen om hennes kind. Han kollar på Maya igen & hon har blivit alldeles röd om kinderna samtidigt som båda fnittrar, hon tar tag lite löst i hans tröja samtidigt som hon böjer sig upp för att fortsätta kyssa Henric, Henric förstår vad hon vill & böjer sig ner mot henne för att dem sedan ska börja hångla.
YOU ARE READING
Korta romantiska noveller
Short StoryVet inte ännu om jag ska utgå från samma karaktärer eller hitta på nya, men jag testade på en ny denna gång.