BAB 23: KENANGAN

6 1 0
                                    

Sambungan...

Raisha memandang sekeliling apabila tersedar semua mata memerhati ke arahnya dan Eidil. Kemudian mereka berbisik-bisik sesama sendiri. Tidak kurang juga ada yang tersenyum.

"Dah kenapa semua orang asyik tengok kita je?"

Anak matanya mula memerhati ke tubuhnya. Maternity dress berwarna orange yang dipakainya dilihat-lihat beberapa kali.

"Baju aku pakai tak okay ke?"

"Bukan..."

"Habis tu?"

"Cuba kau tengok muka aku."

Raisha mula memerhati wajah Eidil.

"Kenapa dengan muka kau? Okay je aku tengok."

"Cuba kau tengok dekat standee tu."

Raisha memandang ke arah standee yang ditunjuk Eidil. Kemudian dia kembali memandang ke wajah Eidil.

"Muka Eunseok..."

Eidil langsung mengeluh.

"Kau ni sejak-sejak pregnant ni jadi amnesia pulak dah."

Raisha memikir seketika. Kemudian dia mula membulatkan anak matanya.

"Ohhhh!!! Weh sorry aku lupa do! Aku ada mask, kau nak pakai tak?"

"Dah terlambat dah. Semua orang fikir aku ni Eunseok. Nasib takde yang serbu kalau tak naya je."

"Weh sorry, aku lupa sangat-sangat."

Mereka berdua mula melabuhkan duduk di barisan hadapan sekali. Pagi itu mereka menghadiri Fansign di sebuah hotel lima bintang yang menjadi tempat penginapan RIIZE. Pada waktu petang barulah mereka akan menghadiri Fan Meeting di Stadium Axiata Arena.

"Kenapalah muka aku macam dia... Aduh..."

Raisha tertawa kecil setelah mendengar rungutan Eidil itu.

"Kau beruntung tau muka macam dia. Mana tahu lepas ni ada BRIIZE mengorat kau. Boleh jadi bini."

"BRIIZE tu apa pulak?"

"BRIIZE tu nama fandom RIIZE."

"Pergh, siap ada nama fandom ea?"

"Setiap group Kpop semua ada nama fandom masing-masing."

Eidil mengangguk. Kemudian anak matanya memerhati sekeliling.

"Ramai jugak ya yang datang hari ni?"

"Aku baca dekat X, lebih kurang 300 orang jugak yang menang Fansign ni. Jadi rezeki kau jugak sebab menang."

"Aku ni mana tahu apa-apa pasal ni. Apa yang kau repost dekat X hari tu aku follow jelah guideline kat situ. Pastu ada suruh beli album, kalau menang boleh dapat jumpa RIIZE kat Fansign ni. Tu aku beli je album tu. Aku pun tak sangka boleh memang."

"Yelah sekali kau beli sampai 10 buah, mana tak menang."

"Tulah ea. Tak sangka jugak aku. Lekat dua pemenang. Dapat jugak bawak kau jumpa diorang depan muka."

"Apapun terima kasihlah sebab bawak aku jumpa diorang. Terima kasih sebab sudi susah payah untuk aku."

"Takde apalah. Nak jadi rezeki kau jugak."

"Bang, bang."

Eidil langsung menoleh ke belakang. Dua orang gadis bertudung putih mula tersenyum memandang ke wajahnya.

EIDIL SAFWAN | EUNSEOK | 16+ [COMPLETE]Where stories live. Discover now