18

106 13 38
                                    

TAPOPS-B

Kini boboiboy dan kawannya pun dah sampai di markas TAPOPS-B. Segeranya mereka pergi ke ruang aula utama. Ruangan dimana pertemuan penting diadakan disana.

Akhirnya mereka tiba disana. Mereka mendapati bahwa komander kokoci dan laksamana tarung telah berada disana duluan dari mereka.

Komander kokoci: Hah sampai pun korang semua

Boboiboy dan yang lainnya memberikan salam yang dibalas oleh mereka berdua.

Boboiboy: lama tak berjumpa komander dan laksamana tarung.

Laksamana tarung: betul sekali terakhir saya dapat kabar tentang korang semua, saat pertarungan di planet gur'latan.

Komander kokoci: betul laksamana nasib baik semua dah baik baik je

Seketika pintu dibelakang mereka pun terbuka dengan lebar dan menampakkan kapten kaizo dan maksmana memasuki aula.

Kapten kaizo: kejab lagi para tetamu akan tibe

Fang: siapa dia tetamu ini kapten?

Maksmana: nanti kau boleh tengok sendiri fang

10 menit pun berlalu dan terdengarlah beberapa derapan kaki mendekat. Seketika pintu besar itu pun terbuka dengan lebar menampakkan kedua laksamana dan puteri kirana bersama tuanku kuputeri. Tapi...

...: hooo jadi macam ni TAPOPS-B hahh lagi canggih dari TAPOPS yang lama

...: ye la yang ni lagi cantik

Tidak berhentinya mereka berdua memuji tempat itu setelahnya mereka semua pergi kedepan dan bersanding dengan para petinggi tapops yang lain.

Laksamana tarung: perkenalkan di orang ini ialah...

Seketika salah satu laksamana itu memeluk boboiboy dengan erat sambil menangis

...: OBOIII huwaaa putra ibu. Rindunya ibu kat putra semata wayang ibu ni😭

Boboiboy: i- ibu, ini benar benar ibu ke?

Ibu boboiboy: iye nak ini ibu🥹

Ayah boboiboy: maaf kan kita yah nak tinggal kan kau kat sini dengan atok

Boboiboy: oboi rindu sangat kat korang. Akhirnya korang balik😭😭

Ibu boboiboy: kitorang pun rindu kat oboi

Maksamana: EKHEM

Ayah boboiboy: oh ye sorry, dek jom

Ibu boboiboy: Okey

Mereka berdua pun akhirnya kembali ke tempat mereka semula dan mulai perkenalan dengan pantas selayaknya laksamana pada bawahan.

Amato: assalamualaikum perkenalkan nama saya amato. Saya salah satu laksamana dari 4 laksamana yang ada kat tapops. Dan ini pulak istri saya...

Luna: halo semua nama saya Luna saya pun ialah salah satu dari laksamana dari 4 laksamana yang ada kat tapops. Dan seperti yang korang tengok kita berdua ialah orang tua dari boboiboy.

why me?Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang