פרק שביעי

85 8 2
                                    

"חתיכת אדיוט! מה אמרתי לך?! אמרתי במפורש להקשיב למה שאני אומר לך, ואתה חייב להרוס הכל!" הוא היה מאוד עצבני.

"אמרתי לך שאעשה את זה במקומך אם אתה לא תעשה את זה בעצמך" הוא אמר בזעף.

"טוב אז היית חייב להרוס הכל. בסדר. אל תשכח מי אני ומה. אל תשכח את כל מה שעשיתי בשבילך, בשביל האומה." 

טוב, האמת שהוא באמת עשה הרבה. הוא עזר לאנשים לעשות את הבחירות הנכונות בחיים. 

זה התחיל בלהבה קטנה שלחשה לו דבר מה באוזן, ונגמר בשיר ומנגינה שמלווה כל אדם עד יום מותו.

"לכל מקום אליו תלך

האש אותך רק תבקש

אם תהיה האדם הנכון

בוא תעשה את הצעד ראשון

הסר קללה בת אלפי שנים

תסתכן בגלות למקומות אבודים"

את השיר הזה אמר בפעם הראשונה והאחרונה בחייו קורטפלוס (KORTEPLOS) שעם מותו החזיר את ההיפנמה לחיים. אבל עם ההיפנמה חזרה גם קללה שאף אחד לא זכר מה היא אבל כולם הרגישו בנוכחות שלה ורצו לגרשה. הדרך היחידה הייתה להחזיר את קורטפלוס לחיים ואת זה יכלה לעשות רק הדמות הנבחרת שאף אחד לא ידע מי היא.

היו שניחשו שלדמות יש היפנמה של אש, אבל אף אחד מעולם לא האמין בזה באמת היות והיחיד עם היפנמה כזאת היה קורטפלוס ועם מותו גם ההיפנמה היחידה במינה הזו נעלמה מהעולם.

המנהל ישב בספריה וקרא. ללא ספק ההיפנמה של זוהר היא האש, ואם עדיין מעסיק את העולם מי הוא הנבחר הרי השיר עונה על השאלה בבירור-

האש מחפשת אותה, ורק אותה. אם לא היא- אז אין נבחר. ברצינות.

הוא סגר את הספר שהרגע קרא על חייו של קורטפלוס ויצא מהספריה. הוא קבע עם זוהר פגישה בצהריים והיה ברור שגם אפיק יצטרף אליה. הוא לא היה בטוח אם זה נכון שאפיק יהיה נוכח בשיחה הזאת, כי זה היה כבר יותר אישי ואם לומר אפילו סודי, אבל שיהיה.

*****************

"אני צריך שתכיני לי קנקן תה וקנקן קפה. תביאי את הכלי של הסוכר ושלוש כוסות וכפיות על מגש- אני יושב בחדר."

"בסדר. כבר תקבל" המזכירה בדיוק סיימה לארגן את הדברים שלה כשהמנהל נכנס והיה לה נוח למצוא עיסוק אחר מלבד המחשבות הבלתי פוסקות על ההודעות האחרונות שקיבלה שלא הפסיקו להטריד את מנוחתה.

ההודעות היו מיועדות לבית ספר, תמיד יועדו לאחד התלמידים אבל אף פעם לא היה כתוב למי זה מיועד אז זה פשוט נשאר אצלה והיא קראה אותן.

בכל יום היה מכתב חדש, בכל פעם משהו אחר. זה היה פסקאות קצרות כמו סיפורים קצרצרים עם משל ונמשל, ויכל גם להיות שיר או שנים. זהיא ניסתה להבין מה משמעות הדברים אבל באמת! מאיפה היא אמורה להבין בזה דבר בכלל?!

להבה שמורהWhere stories live. Discover now