Adeline bayılacak biri değildi.
Sarhoşluktan uyandığında her şeyi hatırlıyordu.Bugün ise, sanki biri yanağına tokat atmış gibi, irkilerek uyandı. Ve, ne kadar uğraşırsa uğraşsın, bir önceki akşam ne olduğunu hatırlayamıyordu.
Shane'in önünde bu kadar rahat bir görünüm sergilediği için utandı. İnleyerek parmaklarını gözlerine bastırdı.
"İşte bu yüzden sana içmemeni söylemiştim."
“Alkol olduğunu bilmiyordum…”
Bu yaşlı adamın sesinin kendisine ait olduğuna şaşırmıştı. Yaşı ve cinsiyeti aşmıştı.
"Al, su."
Zorlukla doğruldu ve Shane'in uzattığı bardak suyu aldı.
Uyumadan önce yıkanmamıştı, bu yüzden perişan görünüyordu. Bir zamanlar toplanmış olan saçları şimdi darmadağınıktı ve malikaneye döndüğünde giydiği ev elbisesi buruşuktu.
Buna karşılık Shane çoktan temiz kıyafetler giymişti ve yüzü tazeydi. Erkek başrolün yakışıklı görünümü bugün bir kez daha sarsılmadan kaldı.
Aslında onun karşısında güzel görünmek istemiyordu ama adamın ısrarcı bakışları onu utandırıyordu.
"Ne bakıyorsun?"
"Güzelsin."
“…Zevkin gerçekten çok tuhaf….”
"Biliyorum. Garip olan tek şey zevkim değil."
Kendisinin tuhaf olduğunu kolayca kabul etmesi tuhaf geldi.
Haklısın, sadece intikam amacıyla evlenen biri normal değildir. Adeline kendini buna inandırdı. Onun bunun farkında olması şaşırtıcıydı.
"Genevieve nerede? Majesteleri Edwin gitti mi?"
"Majesteleri Edwin, siz sarhoş olmadan önce sabah erken ayrıldı. Ve Genevieve... Muhtemelen hala uyuyordur."
"Onu yemek odasında bıraktığını söyleme bana?!"
"Kontrol etmedim."
"Nasıl yapabildin! Şafak vakti hava soğuktu, ya üşütürse! Ah, cidden. Onu uyandırmam gerek."
"Önce yüzünü yıka."
Adeline durakladı. Ağzının köşesini bileğiyle silmek içgüdüsel bir hareketti. Shane sıcak bir şekilde gülümsedi.
"Ağzın aktığında bile güzelsin."
“…….”
…Ona bir kez bile olsa vurmalı mıydı?
***
Yüzünü yıkadı ve kıyafetlerini değiştirdi. Shane'den kurtulmayı başardığı ve görünüşünü düzelttiği sırada Genevieve kapıyı çaldı."Kahvaltıdan önce ayrılmam gerektiği için vedalaşmaya geldim."
Neyse ki iyi görünüyordu. Yemek odasında uyumamıştı - biri onu uyandırmıştı ve misafir odasında uyumuştu.
Belki de Genevieve de bayılacak tiplerden değildi, göz temasından kaçınıyordu.
'Şirket yemeğinden sonraki sabah gibi hissediyorum...'
Akşam yemeğinde sanki on yıllık bir dostuymuş gibi davranan meslektaşı, ayık olduğunda bile ona hep mahcup bir şekilde bakardı.
"Haha, Adeline. İyi uyudun mu…?"
"Evet. Peki ya sen, iyi uyudun mu? Başın ağrıyor mu?"
"Ah, ben akşamdan kalma olmam."
Sevgili kadın başrolümüz ayyaş oldu…
“Ben de eşimle sık sık içiyorum.”
Ve artık o da evli bir kadın….
Adeline, okul yıllarında hayran olduğu bir idolün evlilik hayatını izliyormuş gibi hissetti. Sanki sizin yetiştirdiğiniz biriymiş gibi hissettiğiniz, tamamen yabancı birinin evlenip çocuk sahibi olması hissi.
"Evliliğiniz için tebrikler. Durduramadığım için üzgünüm."
"Bu ne anlama geliyor? Hangisi?"
Adeline kahkahalarla güldü.
Dikkatle izleyen Genevieve, karşılık olarak utangaç bir şekilde gülümsedi.
Genevieve'in yetiştirilme tarzı hakkında biraz bilgisi olan Adeline, onun bu kadar temkinli olduğunu görmekten nefret ediyordu. Adeline ona bu dünyanın kahramanı olduğunu ve başkaları için endişelenmesine gerek olmadığını kaç kez söylese de, Genevieve konuşmadan önce her zaman diğer kişinin ruh halini ölçüyordu.
"İkisi de samimi. Evlilikten hoşlanmadığını biliyorum, Adeline, bu yüzden üzgünüm ama Delmuz'a döndüğün için de mutluyum."
"Ben de seni tekrar gördüğüme sevindim, Genevieve."
Shane'i tekrar görmenin hiç de neşeli bir şey olmadığını söylemeye gerek yoktu.
Genevieve konuştu."Lütfen bunu al, Adeline. Bu bir bilezik. Kendim kutsadım."
“Bunu yapmak zorunda değildin…”
Adeline, Genevieve'den bileziği alırken turistik yerlerde satılan sağlık bileziklerini düşündü. İnce altın iplikli bir bilezikti.
Değeri sıradan bir sağlık bileziğiyle kıyaslanamazdı... Neredeyse ağırlığını hissetmediğim bilezik bir yük gibi geldi.Genevieve sesini alçalttı ve fısıldadı.
"Bunu gerçekten hayal etmek istemiyorum ama tehlikeli bir şey olursa bu bileziği kır ve beni ara. Ne olursa olsun seni kurtarmaya gelirim."
Genevieve oldukça ciddiydi.
Romanda, 'Adeline'in tek rolü kadın başrolü uyandırmak için ölmekti. Dünya bu amaçla Adeline'in ölmesini istiyordu ve ölmemiş olsa bile, bu rolün yeteri kadarını yerine getirmiş olmalı ki serbest bırakılsın.
Erkek başrol ve kadın başrolden uzak durduğu için serbest bırakıldığına inanıyordu, çünkü kötü karakterin onlarla birlikte kalması mümkün değildi.
Adeline yaşamaya devam etmek istiyorsa bu kaçınılmaz bir sonuçtu.
Ama bu durum Genevieve'i sadece suçluluk duygusuyla baş başa bırakmıştı.
Olaylar romandaki gibi gerçekleşseydi, kesinlikle ölecekti ve geride kalanların suçluluk duygusuna tanık olmaktan kurtulacaktı.
"Ne olursa olsun. Lütfu korkutucu olsa bile, lütfen."
"Tamam teşekkür ederim."
Genevieve'in hayal ettiği tehlikeli durumların çoğu muhtemelen Shane'le ilgiliydi.
Adeline, Shane'in başlangıçta Genevieve'e ait olduğunu söylemedi; pozisyonlarının değiştiğini söyledi.
"En azından şimdi biraz boş zamanın olacak. Kış Kuruluş Festivali'ne kadar yani."
"Doğru. Birkaç seferim iptal edildi bile. Çok heyecanlıyım!"
Genevieve'in yüzü belirgin bir şekilde aydınlandı. Arkasında, Adeline belli bir filmdeki ev cininin "Dobby... özgür!" dediğini neredeyse görebiliyordu.
"Bütün gün uyuyacağım! Kocam beni uyandırmaya çalışsa bile uyanmayacağım! Uyanırsa, sadece ağlayacağım!"
“…….”
Adeline'in umutla dile getirdiği mütevazı dilekleri gözlerini yaşarttı.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Bunun 'Son' Olduğunu Düşündüm, Sadece Değişmiş Bir Türe Dönmek İçin
FantasyOrijinal romanda kötü adam oydu, ancak kendi ölümünü taklit ederek tüm ölüm bayraklarından gerektiği gibi kaçındı. Kaderinde ölecek olan zavallı çocuğu bile kurtardı, kahramanların hayatlarının sorunsuz olması için kendini feda etti... Ve böylece sa...