Arpád ležel v kádi a užíval si příjemnou koupel, když tu najednou ho z jeho myšlenek vytrhl Katalinin hlas, který ho volal..který volal jeho jméno.
,,To se mi jen zdálo," řekl si Arpád pro sebe a přitom ve vodě polekaně ucukl. ,,Asi už z toho blázním," dodal si v duchu a přitom se znovu položil do kádě, jenže jeho klid už byl tu tam. ,,To nemohla být Katalina, ta je přece mrtvá. Asi jen na chvilku usnul a už je toho dnes asi moc, že už začíná slyšet ženské hlasy," znělo mu po chvíli v hlavě a musel dát tomu hlasu co mu to říkal za pravdu. ,,Protože určitě se mu jen něco zdálo, i když to znělo jako živé," dodal si pro sebe a pak se natáhl pro svůj kabátec a z kapsy vytáhl medailon.
Otevřel ho a uvnitř spatřil Katalinu tvář, kterou jemně přejel palcem.
,,Milovanému Arpádovy z lásky. Katalina" stálo na druhé straně medailonu, vyryté do kovu. Arpád prsty přejel písmenka a zastavil se u jejího jména. ,,Katalina..Má sladká Katalina," řekl si v duchu a znovu přejel palcem její portrét na medailonu.
,,Ach, má jediná milována. Mezi všemi jediná," vzpomněl si na slova básně, kterou pro ni napsal a kterou ji s láskou říkával.
,,Má sladká, něžná lásko. Jak raněný jsem, tou láskou nekonečnou k tobě, dřív než mě vezme zem. Staň se mou ženou, jenom ty jediná. Budeš ji mezi všemi, jak růže spanilá. Jen jediná má láska, má láska veliká. Ty jediná jsi moje, mé srdce rozbila. Ty jediná jsi jedna, jen jedna jediná. Já věrný budu tobě, jak píseň odvěká. Ach, Katalino, moje, tys nejkrásnější žena. Jediná mezi všemi, jsi mojí láskou zcela..." říkal tyto verše a přitom nepřestával hladit její tvář. A vzpomínal na jejich lásku i jejich velký pád.
Potom vytáhl z kabátce prsten, který mu navlékla při jejich svatbě a přitom se zadíval na vyrytá slova ,,Navždy tvá" bylo tam napsáno a on věděl, že to byla pravda ,,Protože Katalinu bude jeho už navždy" znělo mu v hlavě a vytáhl ještě jeden prsten, který ale patřil Veronice, když tehdy předním utekla.
A pozorně se na něj podíval. A najednou ji spatřil..,,Stejně tak jako Katalinu," řekl si pro sebe a zadíval se na ten obraz před sebou, který byl ale jen pouhým snem.
YOU ARE READING
Poslední Hřích 2
RomanceArpád Draskoči čirou náhodou znovu objeví svou manželku Katalinu, kterou všichni považovaly za mrtvou, včetně jeho. Najdou spolu opět své ztracené city? I Mimi čekají velké věci, protože ji půjde doslova o život. ----------------------------------- ...