~hoofdstuk 1~

23 0 0
                                    

Voorstelrondje

Emma:

16 jaar

Mishandeld door vader/zelfbeschadiging

Zusje van Robbie

Robbie:

17 jaar

Uit huis geplaatst/werd gepest

Broer van Emma

Matthy:

17 jaar

Zelfbeschadiging/mensenschuw

Heeft 3 broertjes

Milo:

16 jaar

Woedeaanvallen/alchol problemen

Heeft 1 zus'

Raoul:

Zelfbeschadiging/clusterhoofdpijn

1 zusje

Koen:

16 jaar

Moeder verloren/anorexia

1 zusje

Hoofdstuk 1

Pov Emma:

Vandaag is het dan zover, ik ga naar het groepstehuis. Thuis kon ik niet meer wonen, omdat mijn vader mij en m'n moeder mishandelde. Ook ben ik waarschijnlijk zwanger van mijn ex die me verkracht heeft. Ik kwam daardoor niet meer naar school, omdat ik bang was dat mensen gingen vragen naar mijn blauwe plekken en mijn ex enz. Toen is de leerplicht langsgekomen en hebben ze gezien wat er zich thuis afspeeld. Ze hebben me toen naar een groepstehuis gestuurd en nu zit ik dus in de bus onderweg naar dat huis. Ze hebben me vertelt dat ik met 5 andere in een huis zit en dat we met 2 mensen op 1 kamer slapen.

Pov Robbie:

ik zit in de trein onderweg naar Rhoon. Waarom? Ik ben een half jaar geleden uit huis geplaats, omdat het daar echt niet meer kon. Mijn zusje zit daar nog wel en ik voel me schuldig dat ik haar daar heb achtergelaten. Ik ga naar een groepstehuis met 5 andere mensen. K ben benieuwd of de helft meisje is en de helft jongens of alleen maar jongens of erger alleen maar meiden. Ik heb een hekel aan meisjes. Op mijn oude school pestte ze mij altijd om mijn lengte.

Pov Milo:

Daar zit je dan op je fiets met een weekend tas. Wetende dat ik daar langer dan een weekend zit. Ik heb er helemaal geen zin in. Alleen omdat ik woedeaanvallen had moet ik hier heen. Ik heb al eerder in de jeugdzorg gezeten door m'n woedeaanvallen, maar toen werd het alleen maar erger. En ging ik ook nog eens veel te veel drinken. Dus het leek ze verstandig om me naar een groepstehuis te doen. Ik zit daar met 5 andere en ik ben benieuwd of het jongens en meisjes zijn.

Pov Matthy:

Ik zit op mijn scooter onderweg naar een of ander groepstehuis. Ik heb er helemaal geen zin in. Ik ben bang dat de andere me niet aardig gaan vinden. Ik vind nieuwe mensen en nieuwe ervaringen sowieso stom dus ja. Ik hoorde dat we met 5 andere mensen zitten en ik weet al wie. Dit hebben ze mij verteld, omdat ik het moeilijk vind nieuwe mensen te leren kennen, zoals ik al eerder zei. Ik zit met 4 andere jongens en 1 meisje in zo'n groepstehuis. Ik vind het echt zielig voor dat ene meisje. Nou ja het is niet anders. Eerst zelf zien te overleven.

Pov Koen:

Lopend richting het huis denk ik na over wat me te wachten staat. Mijn moeder is vorig jaar overleden door een ongeluk en sindsdien eet ik slecht en val ik vaak flauw. Het leek de jeugdzorg beter dat ik naar een groepstehuis ging waar ik er met mensen over kon praten. Hierbij heb ik dus wel mijn zusje achtergelaten. En ik weet dat ze het zonder mij heel moeilijk gaat krijgen. Die nieuwe vriendin van me vader probeert heel erg de moederrol over te nemen, terwijl mijn zusje en ik daar geen eens behoefte aan hebben.

Pov Raoul:

Met knallende hoofdpijn zit ik in de bus onderweg naar Rhoon. Ik ben blij dat ik weg ben van thuis en naar een andere school mag. Ik trok het daar niet meer. Voordat ik vertrok heb ik nog een paar diepe sneeën in m'n arm gezet, omdat ik niet zeker wist of het daar in zo'n huis nog kon. De bus stopt bij de volgende halte en er stapt een meisje naar binnen met een koffer en een weekendtas. De hele bus is vol, want het is rond schooltijd. Alleen naast mij is nog een plekje vrij. Ze kijkt rond en gaat dan maar naast mij zitten. 

The only people i needWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu