"Kringgg"bunyi jam
"Ingat semua jangan lupa buat kerja yang saya berikan 2 hari lagi saya nak tengok"kata seorang wanita yang mempunyai badan yang kurus dan memakai tudung pink dan berbaju putih.
"Weeh penatlah jom rehat"
"Jom"bunyi perbualan di dalam kelasDi barisan dua kelas di tengah ada penghuni meja.Dia adalah seorang budak sekolah.Memiliki muka yang agak cantik ada tahi lalat di bawah bibir,mempunyai mata berbentuk almond dan hidung mancung dan juga bertudung.
"Haiissh,dia pergi sekolah dah ke"kelih resah gadis tadi.
"Harap-harap dia dah pergi sekolah"
Katanya sambil melihat di luar tingkap.Hujan lebat menuruni dari langit bertemankan angin ribut dan juga dipanahkan kilat kadangkala.Tanpa membuang masa gadis itu bangun dari kerusinya."krngggg"kerusi ditarik,"krngggg" lagi sekali bunyi kerusi itu dimasukan ke dalam.
Dia melangkah keluar dari kelas."Eh,Da kat mana nak pergi laju2 tuh"seperti gadis it disapa oleh seseorang."Oh,Ani maaf ada benda ak kena pergi"kata gadis itu."Taknak makan sekali ke"pelawa Ani."Takpa,takpa"kata gadis itu."Tak boleh lah macam ni masa rehat kita 20 minit je,aku tahu kau bimbang pasal siapa tapi makan lah dulu"kata Ina."hummm"sambil kepala melihat tanah dan di dalam dilema.Gadis yang dipanggil Da itu sedang berfikir.
"Ok lah"kata gadis Da itu."Tapi kena laju"
"Ye aku tahu, kau ni kan memang sayang dia kan"kata ina
"Tak lah"kata Da sambil malu²Mereka berjalan dengan rentak laju untuk pergi ke kantin sekolah.
Waktu yang ditunjukan tinggal 5 minit lagi,
Da berlari ke destinasi yang dia mahukan dengan selajunya.
"Jangan belari,bahaya lah"bunyi lintansan sebelah Da.
"Ha..hah..ha.."Bunyi dengusan dari Da belari,sambil hujan lebat mengiringinya di bawah atap sekolahSeperti Da sudah sampai di destinasinya."Ok,fuh..fuh.."Dia mengambil nafas dahulu sebelum memulakan.Dia mengambil pemengang dan menekan sesuatu.
"Tut.tuut.tuut" rupanya dia pergi ke pondok telefon yang terdekat."Betul ke ni nombor telefon dia"Da bertanya pada diri sendiri..
"Asal dia telefon ni" tanya si pemanggilnya di atas basikal di bawah perhentian bas kerana hujan."Destinasi yang dia mahukan sudah sampai"
YOU ARE READING
Ada Lagi!!
Mizah"Kadang-kadang, hidup ni memang penat. Satu-satu masalah datang, lepas satu-satu benda perlu dijaga. Kadang rasa macam dah tak larat, tapi dalam kesibukan tu, ada juga detik-detik yang membuatkan semuanya berbaloi (BOOM...). Walaupun kadang rasa let...