Zyan Rafael duduk termenung di dalam bilik isterinya.Dia buntu mahu mencari isterinya.Kadang dia hampir putus asa tapi bayangan isterinya membuatkan dia gigih mencari tubuh kecil itu.
Dalam dia duduk termenung.Kata-kata isterinya berlegar di ruang fikirannya.
"𝑻𝒖𝒂𝒏.𝑲𝒂𝒍𝒂𝒖 𝒔𝒂𝒕𝒖 𝒉𝒂𝒓𝒊 𝒏𝒂𝒏𝒕𝒊 𝒔𝒂𝒚𝒂 𝒅𝒂𝒉 𝒕𝒂𝒌𝒅𝒆,𝒔𝒂𝒚𝒂 𝒏𝒂𝒌 𝒕𝒖𝒂𝒏 𝒌𝒖𝒂𝒕.𝑻𝒖𝒂𝒏 𝒕𝒂𝒌 𝒃𝒐𝒍𝒆𝒉 𝒍𝒆𝒎𝒂𝒉."
Zyan Rafael hanya tersenyum hambar mengingatkan itu.Macam mana dia mahu kuat,isterinya sudah pergi dari hidupnya.Dia lemah.Dia tidak sekuat isterinya yang sanggup bertahan hidup bersamanya walaupun di hina di caci,di pukul,isterinya hanya diam tidak membalas.
"Kau kuat sayang.Aku kalah,kau sempurna tak macam aku,aku dayus,aku jahil aku tak layak jadi orang.Betullah iqie kata kau umpama bidadari yang tak bersayap." Ucap Zyan Rafael.
Dia bangkit dari duduknya dan menghampiri almari kecil isterinya,setelah membuka almari kecil itu,matanya terpaku pada sejadah yang berlipat kemas,di atas lipatan itu ada tasbih yang berwarna putih.Dia menarik keluar sejadah itu dan mengambil tasbih yang ada di atas sejadah itu.
"Kenapa kau tinggalkan ni sayang.Atau kau lupa
nak bawa sekali hmm." Zyan Rafael berbual sendiri.Dia mendiamkan diri agak lama sambil merenung sejadah itu.Dalam dia termenung,perbualanya bersama isterinya datang lagi di ruang fikirannya."𝑻𝒖𝒂𝒏,𝒃𝒂𝒏𝒈𝒖𝒏 𝒅𝒂𝒉 𝒔𝒖𝒃𝒖𝒉"
"𝑬𝒉 𝒋𝒂𝒏𝒈𝒂𝒏 𝒎𝒆𝒎𝒆𝒌𝒂𝒌 𝒃𝒐𝒍𝒆𝒉 𝒕𝒂𝒌!𝒂𝒌𝒖 𝒏𝒂𝒌 𝒕𝒊𝒅𝒖𝒓 𝒑𝒖𝒏 𝒕𝒂𝒌 𝒔𝒆𝒏𝒂𝒏𝒈!"
"𝑻𝒂𝒑𝒊 𝒕𝒖𝒂𝒏 𝒘𝒂𝒌𝒕𝒖 𝒔𝒖𝒃𝒖𝒉 𝒅𝒂𝒉 𝒏𝒂𝒌 𝒉𝒂𝒃𝒊𝒔."
"𝑳𝒂𝒏𝒕𝒂𝒌 𝒅𝒊𝒂𝒍𝒂𝒉 𝒏𝒂𝒌 𝒉𝒂𝒃𝒊𝒔 𝒌𝒆 𝒂𝒑𝒂!𝒌𝒂𝒖 𝒋𝒂𝒏𝒈𝒂𝒏 𝒔𝒊𝒃𝒖𝒌 𝒏𝒂𝒌 𝒌𝒆𝒋𝒖𝒕𝒌𝒂𝒏 𝒂𝒌𝒖.𝑨𝒌𝒖 𝒏𝒂𝒌 𝒕𝒊𝒅𝒖𝒓 𝒌𝒂𝒖 𝒇𝒂𝒉𝒂𝒎 𝒕𝒂𝒌 𝒕𝒊𝒅𝒖𝒓!𝒌𝒂𝒍𝒂𝒖 𝒌𝒂𝒖 𝒏𝒂𝒌 𝒔𝒐𝒍𝒂𝒕 𝒌𝒂𝒖 𝒔𝒐𝒍𝒂𝒕 𝒍𝒂 𝒔𝒐𝒓𝒂𝒏𝒈-𝒔𝒐𝒓𝒂𝒏𝒈!"
"𝑻𝒂𝒌𝒑𝒆𝒍𝒂𝒉 𝒕𝒖𝒂𝒏,𝒏𝒂𝒏𝒕𝒊 𝒕𝒖𝒂𝒏 𝒈𝒂𝒏𝒕𝒊 𝒋𝒆𝒆 𝒌𝒂𝒍𝒂𝒖 𝒕𝒖𝒂𝒏 𝒑𝒆𝒏𝒂𝒕 𝒔𝒂𝒏𝒈𝒂𝒕"
"𝑫𝒊𝒂𝒎𝒍𝒂𝒉 𝒔𝒊𝒂𝒍 𝒂𝒌𝒖 𝒅𝒂𝒉 𝒄𝒂𝒌𝒂𝒑𝒌𝒂𝒏!𝒋𝒂𝒏𝒈𝒂𝒏 𝒌𝒂𝒄𝒂𝒖 𝒂𝒌𝒖 𝒋𝒂𝒏𝒈𝒂𝒏 𝒌𝒂𝒄𝒂𝒖𝒍𝒂𝒉!𝒕𝒂𝒌 𝒇𝒂𝒉𝒂𝒎 𝒍𝒂𝒈𝒊 𝒌𝒆!"
Zyan Rafael teresak-esak mengingat itu,Ya Allah kejamnya dia.
"Ya Allah hiks ampunkan aku Ya Allah."Ucap Zyan Rafael dalam tangis.Dia menangisi kesilapannya.
"Sayang tolong balik hiks abang rindu abang minta maaf."Ucap Zyan Rafael lagi.
Manakala Carl Ayden dan Zafran Rafiqie hanya melihatnya dari pintu tanpa menganggunya.Mereka juga kasihan melihatnya dalam keadaan itu.Mereka tahu Zyan Rafael sudah menyesal,melihat kesungguhan Zyan Rafael saja mereka sudah tahu jejeka itu sangat menyesal akan perbuatannya pada isterinya sendiri.
Dah jom kita makan.Bagi dia ruang." Ucap Carl Ayden pada Zafran Rafiqie.Zafran Rafiqie mengangguk setuju.Mereka meninggalkan Zyan Rafael yang masih menangis.
YOU ARE READING
Demi Bahagia Mu
عاطفية🥀𝒵𝓎𝒶𝓃 ℛ𝒶𝒻𝒶ℯ𝓁 x 𝒜𝓁𝓎𝒶 𝒬𝒶𝒾𝓈𝒶𝓇𝒶🥀 _ℛℯ𝓁𝒶 𝒦𝓊 𝒟ℯ𝓇𝒾𝓉𝒶 𝒟ℯ𝓂𝒾 ℳℯ𝓁𝒾𝒽𝒶𝓉 ℳ𝓊 ℬ𝒶𝒽𝒶ℊ𝒾𝒶_ Disatukan tanpa kerelaan hati.Itu adalah mereka,yang bersatu tanpa ada rasa cinta mahupun sayang. _Zyan Rafael "Perempuan bodoh! Kau...