Bab 32

949 47 23
                                    

Rinduuu takk heheheh 🫶🏼🤣
Jom sambung



               "Arasha!"

               "Tiramisu cake , tiramisu cake ~"

               "Tak sah , kalau tak buat hal ..."

              Itulah keadaan di mansion Aariz saat ini. Kandungan Kayla kini sudah menginjak 7 bulan lebih. Dia sedang bercekak pinggang melihat Arasha sedang seronok menari mengikut rentak lagu Tiramisu Cake yang sedang viral di media sosial.

           "Hehehe , Kayla jom lah join! elok untuk beranak nanti ..." ujar Arasha sambil kedua tangan dinaikkan dalam bentuk bulat sebelum turun kembali dengan cara yang sama . Pinggul digoyang-goyangkan.

           Iris hanya menggelengkan kepala tak faham kenapa bini Aariz ni , hyper sangat lately ni. Bila sampai mood dark dia , seram sangat pula.

          "Kepala h kamu lah , datang mana fakta macam tu .." Kayla berjalan pergi ke arah tv sebelum remote control diambil dan ingin menutup siaran tetapi.....

           "Arasha! apa ni !"

           Terkejut Kayla apabila Arasha menarik kedua tangan dia dan menari bersama . Tak terlalu lasak hanya goyang-goyang tangan macam tu je.

           "Alaa , Arasha tahu mesti Kayla lately ni stress kan. Jom , sekejap je . Mesti baby happy tengok mama dia menari..." deretan gigi ditayangkan sambil dia mengajak Kayla menari mengikut rentak lagu itu.

          "Hahaha taknak lah ..."

          "Cepat, cepat . Macam ni , buat tangan macam ni..." Arasha memperagakan step by step tarian Tiramisu Cake itu. Kayla menahan lucu . Seronok juga .

          Kayla mengangguk dan perhatikan betul-betul gerakan Kayla sambil kepala terangguk-angguk mengikut lagu . Best happy song !

          Dia hanya memakai dress berwarna cream separas betis . Lama kelamaan dia dapat mengikut sebab tarian nya terlalu senang dan tak membahayakan.

          "Haa , tambah lagi sorang..." ujar Iris yang masih sibuk dengan telefon dia.

           "Iris , best juga lah ! kau taknak try ke ?" soal Kayla yang sudah terjebak . Dengan perut bulatnya , baju beralun ditiup angin sebab ruang tamu Aariz ada pintu besar bersambung  ke taman luar . Jadi pintu itu sekarang sedang terbuka.

           "No way , bukan bab aku benda-benda macam ni ..."

           "Kayla , Tiramisu Cake ~"

           "Tiramisu Cake ~" mereka menari sambil mengoyangkan pinggul seronok . Manakala Iris , sesekali melihat ke arah mereka . Tersenyum kecil. Comel.

            Sedang mereka dalam dunia Tiramisu Cake tiba-tiba.....

            "What the hell is happening here?"

            Spontan mereka berhenti menari dan memandang ke arah suara itu . Alamak! suami mereka semua dah balik.

            "Mi amore ?"

           Perlahan senyum Kayla naik dan menunjuk deretan gigi tidak bersalah. Wajah Khalish yang memandang dia menyipit mata , ditenung.

            "Tak lain , tak bukan mesti budak ni yang mulakan.." ujar Izz menuding ke arah Arasha yang sedang memuncungkan bibir dia .

             "Arasha , cuma nak bagi Kayla senang beranak je..."

Mia Moglie  (C)Where stories live. Discover now