~hoofdstuk 4~

13 0 0
                                    

Pov Emma:

Het is avond en ik heb mijn eerste gesprek met Rutger. Hij weet nog niks van mijn zwangerschap, wel dat ik wat 'akkefietjes' heb gehad met hem.

'Dusss hoe gaat het ermee?' vraagt Rutger. 'Uhm ja wat kan ik er van zeggen.' Zeg ik twijfelend. 'zeg gewoon hoe je voelt als dat lukt.' Zegt Rutger. 'Kut.. en dat is nog zacht uitgedrukt.' Antwoord ik zuchtend. 'en waarom?' 'Ik uh.. ja k weet nie hoe ik het moet zeggen maar er is iets wat je nog niet weet..' zeg ik. 'Ooh wat dan? Ik dacht echt dat alles in het dossier stond.' Zegt Rutger nadenkend. 'Na dat met m'n ex enz was al een heel A4 over te schrijven, maar ik ben ook zwanger van hem..' ik doe moeite mijn tranen in te houden. 'Och meis, dat is wel een schok. Weet je wat je ermee wilt?' zegt hij meelevend. 'Ik wil het houden.. IK vind abortus echt een soort moord en ik vind dat veelte heftig.' Zeg ik. 'Dat snap ik.' Zegt Rut. 'Mag ik nu naar de woonkamer?' vraag ik. 'Ja ga maar.' Zegt Rut.

Pov Matthy:

Emma is net naar haar gesprek met Rutger toe gelopen als Rob binnekomt. 'Hoi Matthy.' Zegt die twijfelend. 'Hai Rob wat is er?' zeg ik. 'Ik dacht ff gezellig praten, ik ken je namelijk nog nie zo goed.' Zegt Robbie. 'Ooh ja isg hoor.' Zeg ik nog een beetje verward. We praten een beetje over hobby's enz totdat hij vraagt waarom ik hier ben. 'uhm ja, ik deed aan zelfbeschadiging enz en werd gepest enz. zeg ik luchtig. 'ooh en dat was zo erg dat je naar dit groepshuis moest?' zegt die vragend. 'Nouja ik praten nou ook nie veel met mensen, dus de jeugdzorg dacht dat als ik naar een gesloten instelling moest dat ik dan helemaal nie meer met mensen zou praten en vrienden zou maken.' Zeg ik terwijl ik weg kijk. 'Ooh daarom was je zo verlegen vandaag.' Zegt Rob begripvol. 'Ja, ik vind nieuwe mensen ontmoeten nie perse geweldig.' Zeg ik een beetje lachened. 'Das nie erg alles op je eigen tempo.' Zegt die rustig. 'Nouja ik ga er maar weer eens van tussen, laterg' zegt Rob. 'Doeiii.' Zeg ik.

Even iets korter maar ik wist ff niks meer sorryyyy!

Love youu

The only people i needWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu