44. To ona je umělkyně, i když je slepá

9 2 4
                                    


,,Tak kde jsme to přestaly?" řekla a v tu chvíli se tam zjevila Gáborova matka s čerstvě vypraným prádlem. ,,Áa, Márto..tady máte to prádlo..je červě vyprané a voňavé," odsekla a přitom ji věnovala úsměv.

,,Děkuji paní Szilvo," odpověděla a přitom ji úsměv oplatila. ,,Tady od madam Julie, za prádlo i za všechno. Všichni si tvé šaty co nám šiješ, pochvalují Gábore," řekla a přitom vložila na stůl váček s penězi.

,,Ale to je moc," řekla Gáborova matka a přitom se podívala na peníze.

,,Není. Madam Julie si vás váží a musím říct, že máte opravdu šikovného syna, paní Szilvo. Protože ty by sis měl Gábore otevřít velkou krejčovskou dílnu," odpověděla Márta a přitom se pousmála.

,,Děkujeme na sto tisíckrát," řekla na její slova paní Szilva a přitom se ji rozzářily oči. ,,Ale tohle bych já sám nedokázal," odeskl Gábor a přitom přišla do místnosti jeho sestra. ,,Díky patří taky, Dorotce, protože bez ní a bez jejich dovedností by moje návrhy nedávaly smysl," řekl a přitom vzal svou sestru za ruku.

,,Nech toho, Gábore!" křikla jeho sestra a z očí ji začaly téct slzy.

,,To ona je umělkyně a nesmírně mi pomáhá v mojí práci, i když je slepá," řekl a jeho sestra se trochu začervenala. ,,Ale nech toho bratře," řekla a přitom se opatrně chopila stolu.

,,Vždyť je to pravda, Dorotko. A věř že mim jediným přáním, stejně jako i přáním nás všech, je aby jsi zase mohla vidět. Jenže doktoři tvrdí že to už není možné," odsekl trochu smutně a jeho tvář se zachmuřila.

,,Ale nech toho bratře, já vidím..i když ne tak jak bych chtěla, ale vidím svým vnitřním zrakem a to je pro mě víc, než bych jen mohla čekat," řekla Dorotka a přitom se usmála na svého bratra.

,,Jen nech být sestro," poškádlil ji a ona se rozzářila.

,,Takže jak jsem řekla, Gábore, budeme připravovat nové taneční představení...a madam Julie očekává že kostýmy budou brzy..Ale netlačíme na tebe..A tady záloha," řekla a přitom vytáhla několik zlatých.

,,Madam Julie je štědrá, to aby jste si přilepšily," dodala Márta a přitom všem věnovala úsměv.

,,Brzy se přijdu podívat na návrhy, doufám že mě překvapíš, Gábore," zašeptala tiše a potom dodala ,,Máš od nás všechno grátis..ať už odemě, nebo od nějaké z holek. Tak se snaž. I když já vím, že madam bude rozhodně spokojená, ať přijdeš s čímkoliv," řekla a přitom se na něj podívala dlouhým pohledem.

,,Zvu tě pak na naše taneční číslo a můžeš vzít i Dorotku," dodala a chystala se k odchodu.

,,A, málem bych zapomněla, ještě to prádlo. To víte, u Madam Julie jsem holka pro všechno," řekla vesele a pak si vzala koš z prádlem.

,,Tak děkujeme ještě jednou," zašeptala a pak už za sebou zavřela dveře.

Poslední Hřích 2Where stories live. Discover now