Hi Bunga." Sapa Eider tersenyum. Sebaik saja dia masuk ke cafe bersama ketiga kawan baik nya.
"Hi Eider, datang ni untuk mengopi ke atau kerja?" Balas Bunga ceria. Senyuman manis ditayang Bunga.
Pasal semalam dia dah lupakan.
"Mengopi dulu lepastu baru kerja."
Bunga mengangguk.
"Siapa tu kawan awak ke." Tanya Bunga sambli matanya melihat-lihat gerangan tersebut.
"Yup, takkan dah kenal kot..ni Qash yang kat sebelah tu pula Harzan and tu Qhalis."
"Qhalis tu saya ingat, tapi lagi dua tu macam lain aje."
Qash, Harzan dan Qhalis sudahpun duduk di kerusi yang berada ditengah ruangan cafe. Dan ya mereka bertiga menjadi perhatian mata-mata di cafe itu. Utama sekali perempuan la yang menjadi perhatian mereka Maklumlah dah la kacak, tinggi pun ya, lagi-lagi Qash yang menpunyai badan yang besar, tegap.
"Nak order apa?" Tanya Bunga.
"Saya nak order café americano satu and korang nak minum apa? Eider bertanya pada Qash, Harzan dan Qhalis.
"Saya macam biasa Cik Bunga ais cameral latte satu" Ujar Qhalis.
"Saya order yang sama dengan Qhalis." Kata Qash pada Bunga.
"Matcha strawberry latte." Dingin saja ujaran Harzan.
"Makan?" Usai order makanan.
Bunga mengangguk lalu menulis di keretas untuk Bunga bagi pada Pak Uzzim supaya senang untuk Pak Uzzim ingat.
"Duduk la dulu nanti dah siap saya hantarkan." Tutur Bunga lalu berjalan ke arah tempat Pak Uzzim yang sedang menbuat kopi.
Eider hanya mengangguk lalu kaki diatur ke arah meja dan daratkan punggung nya di kerusi itu. Bersebelahan dengan Qhalis.
Jeda. Masing-masing hanya buat hal sendiri.
"Hm excuse me boleh saya bergambar dengan dia?" Tanya seorang gadis yang tiba-tiba datang dari mana entah.
Empat kepala terus berpaling dan mendongak ke atas untuk melihat gadis itu dengan riak wajar yang dingin dan langsung tak ada senyuman di wajar mereka. Tidak dengan Qash yang sudah menutup wajar nya dengan kedua belah tangannya.
"Siapa? ada empat orang kat sini termasuk saya?" Jawab Qhalis mewakilkan mereka bertiga ini.
Gadis itu tunjuk ke arah Qash yang sudah menutup wajar nya daripada orang lain melihat nya juga.
"Ouhh, boleh boleh silakan." Pelawa Qhalis tanpa bersalah.
Qash sudah mencerlung tajam ke arah Qhalis yang sedang tersenyum tanpa bersalah.
Eider dan Harzan hanya mampu tahan daripada tertawa. Orang femes biasa la mesti semua orang kenal!
Gadis itupun tanpa membuang masa dengan pantasnya dia memgambli gambar bersama Qash dengan perlbagai gaya.
"Thank you and good luck untuk perlawanan minggu depan." Ucap gadis itu lalu mengatur langkah pergi dari situ.
"Your welcome." Balas Qash namun tidak didengar oleh gadis itu sebab dia berjalan dengan sangat laju. Qash hanya melihat gadis itu sehingga gadis itu menghilang dari pandangan dia.
"Tengok tu macam nak terkeluar biji mata aje saya tengok." Usik Qhalis saja.
Terserentak Qash dibuatnya tatkala mendengar ujaran dari Qhalis. Qash berdehem untuk hilangkan perasaan malu nya. Manakala Eider dan Harzan sudahpun tertawa kecli sambli geleng kepala.
"Qash, kau tahu kan yang kau ni pemain ice hockey yang terfemes kat luar and buat apa kau nak tutup muka tu sah-sah lah ramai yang kenal kau." Ujar Eider.
"Memang la tapi aku tak suka." Balas Qash.
"Tak suka? Eh orang kalau dah femes lagi orang suka tau."
"Bukan pasal tu.. aku tak suka tunjuk muka aku yang hensem ni." Puji Qash untuk diri sendiri dengan senyum bangga nya.
Mereka bertiga sudah buat muka menyampah dan buat muka yang ingin muntah.
"Nahh for you guys, and sekejap lagi makanan sampai." Tutur Bunga lalu dengan perlahan-lahan dia meletak tiga gelas panjang dan satu cawan kopi itu di atas meja.
"Qash, awak ni artis ke sampai ada orang nak bergambar awak tadi?" Tanya Bunga. Berdiri betul di depan mereka berempat sambil memegang dulang di tangan.
"Bukan artis drama tapi pemain ice hockey terfemes kat luar negara." Jawab Eider untuk Qash yang sudah buat muka bangga.
"Kenapa Bunga, awak nak bergambar dengan saya juga ke." Kata Qash selari memandang Bunga.
Bunga mengeleng kepala.
"Tak apa la Qash daripada saya ambil bergambar dengan awak, lebih baik saya bergambar dengan enhypen." Tolak Bunga dengan senyuman kecli.
Terus mati senyuman di bibir Qash.
Manakala mereka bertiga sudah tertawa terkekeh-kekeh.Itu la perasan lebih sangat.
"Siapa pula lah en..he..hepan?" Tergagap-gagap Qash menyebut ahli group lelaki tersebut.
"Enhypen tau bukan enhepan!" Marah Bunga dengan mencerlung tajam ke arah Qash.
"Mak aih garang nya, jangan la marah.. saya salah sebut aje." Riak muka takut ditayang Qash.
"Memang marah la kalau kau salah sebut nama group dia minat." Sampuk Harzan secara tiba-tiba.
Bunga terkejut dengan kerutan di dahi nya. Harzan tahu dia minat enhypen! Bukan hanya Bunga yang terkejut malah mereka bertiga yang berada di situ pun terkejut dengan ujaran Harzan tadi.
"Macam mana Harzan tahu? Tanya Bunga.
"Kalau sampai marah tu minat la kan."Jawab Harzan senada dan ringkas.
"Hm betul juga." Bunga mengeyakan jawapan Harzan.
"Oh ya lupa pula, Qhalis ada orang nak jumpa dengan awak." Tambah Bunga.
"Siapa? dan mengapa dia nak jumpa saya dan kenapa-" Bicara Qhalis terus terhenti apabila Eider memotong bicaranya.
"Banyak cekadak pula kau ni..pergi jela orang dah tunggu tu." Potong Eider dengan suara garau.
"Baik Tuan." Dengan lekas Qhalis bangun dari kerusi dan kaki diatur ke arah Bunga.
"Kat mana saya boleh jumpa dengan dia?" Tanya Qhalis.
"Dekat situ." Tunjuk Bunga ke arah tersebut sambli kepala nya mendongak ke atas sedikit.
Biasa la orang pendek ni kalau bercakap dengan orang tinggi ni kena mendongak sedikit.
Qhalis mengangguk lalu mengatur langkah pergi dan menuju ke arah yang ditunjuk oleh Bunga tadi.
••༺☆༻••
please vote and comment my lovers 💌
YOU ARE READING
WE MEET AGAIN [OG]
Romance✦ 𝐖𝐄 𝐌𝐄𝐄𝐓 𝐀𝐆𝐀𝐈𝐍 ✦ ╰┈➤ slow update 𝓔𝓲𝓭𝓮𝓻 𝓦𝓪𝓴𝓮𝓮𝓵 ⋆ 𝓑𝓾𝓷𝓰𝓪 𝓑𝓪𝓽𝓻𝓲𝓼𝓱𝓪 Walaupun dirinya dulu pernah dibuli dan dipukul dengan teruk oleh rakan sekelasnya hanya disebabkan dia seorang yang pandai dari segi pembelajaran...