42 Zkouškové 1/2

144 14 7
                                    

Konec dubna se pomalu blížil. Bylo to tu. Závěrečné zkoušky. Písemné, praktické a ústní. Ty čekaly všechny studenty sedmých a dodatkových osmých ročníků. Naše parta hrdinů se věnovala učivu. Minimálně Hermiona je k tomu navedla. U Harryho s Ronem to bylo potřeba. Draco s Ginny a Astorií se rozhodli k učení prakticky sami. Jenom Hermiona udělala plán k učení. Kdy v kolik a který den z jakého předmětu si zopakují otázky. Do školy dojel i komisař z ministerstva, který měl dohlédnout na probíhající zkoušky. Ale ten ještě nebyl představen.

Termíny zkoušek byly rozepsány do tří týdnů. První týden byly písemné. Druhý týden praktické a třetí týden ústní. Žáci byly rozděleni do tří skupin. Ty se točily po třech dnech.

Bylo zvláštní najednou mít tolik volna a nechodit na klasické hodiny. Ovšem všem to vyhovovalo. Měli dost času na to si vše v klidu projít, aniž by museli být ve stresu z toho, že na něco zapomněli.

Co se týče komisaře. Je to muž ve středních letech s jiskrou v oku. Tmavě hnědé vlasy byly sem tam protkané šedí. Jeho oči byly hnědé sem tam se zlatavou tečkou uvnitř nich a s nezbednou jiskrou v nich.

Hermioně moc sympatický nepřišel. Ovšem jiné dívky se kvůli němu mohly přetrhnout. Byly ním poblázněné a Hermiona uvažovala nad tím, čím to mohlo být. Věnovala mu pohled. On jej vycítil a sklenicí ji naznačil ,,na zdraví." Přikývla a též zvedla sklenici.

Severus, sedící vedle něj, se na něj podíval vražedným pohledem, který však okamžitě změnil v nic neříkající výraz. Nemohl si dovolit, aby na to přišel. Aby přišel na to, že Hermiona není jen jeho studentka. Z toho by se už nevymotal. A kdyby mu podali Veritaserum tak už vůbec ne. Všiml si, že komisař sedící vedle něj něho jej po očku pozoruje. Severus se zamračil. Podíval se do svého talíře. Ukrojil si kousek masa a vložil si jej do úst. Systematicky žvýkal.

,, Profesore, kdo je ta dívka?" zeptal se jej komisař. Pohledem naznačil, kterou dívku myslí. Severus poznal ten směr.

,, Je to slečna Grangerová, členka zlatého Tria, kamarádka Harryho Pottera a nejchtřejší dívka v ročníku. Jako komisaři z ministerstva by vám měla být známá už jen pro to, že jste ji tam mohl zahlédnout, když si třeba byla pro Merlinův řád. Nebo možná proto, že budete u jejích zkoušek," řekl Severus se zašklebením.

,, Děkuji, profesore," odvětil komisař a začal se věnovat svému talíři. Už se jej na nic nezeptal. A Severus pocítil úlevu. Obrnil svou mysl. Nevěděl jak moc je ten komisař zručný. A bude raději, když si před ním své myšlenky uchrání. Minerva sedící vedle něj jej pozorovala. Za tu dobu si mohla všimnout, že se něco děje za jejími zády. Ale třeba ne. Třeba si ničeho nevšimla. Pomalu dojedl svou porci a už se chtěl zvednout ze židle, když jej zastavila ruka starší čarodějky. Severus se na ni překvapeně podíval, ale zůstal sedět na místě. Dělal jakoby nic. Minerva se postavila. Velká síň lusknutím prstů utichla.

,, Dovolte mi představit pana komisaře, který bude letos dohlížet na průběh závěrečných zkoušek, Richarda Blacka," dořekla Minerva a dotyčný se postavil. Věnoval všem přísný pohled, ovšem záhy se mírně pousmál, když jeho oči spočinuly na jedné kudrnaté nebelvírce. Ta naznačila potlesk a záhy se roztleskala celá síň. Severus se zašklebil. Vůbec se mu ten chlap nelíbil.

***

O něco později už naše parta hrdinů seděla v Primuské společenské místnosti.

,, Co na něj říkáte?" ozvala se Ginny jako první.

,, Nejspíš bude přísný," odvětil Harry. Ron mu přikývl. Vypadal tak.

,, Co myslíš, Hermiono?" zeptala se jí Ginny. To naši nebelvírku vyrušilo z rozjímání.

Trpělivost růže přinášíKde žijí příběhy. Začni objevovat