"Tu! Tu Gopal!"
.
.
.
.
."Gopal!?"
"Woah... cantiknya bangunan ni..." Gumam Gopal yang menatap kagum.
"Wei Gopal! Ape kau buat kat sini?" Tanya Ying.
"Bukan kau kena serang ke tadi?" Tanya Boboiboy.
"Hah? Kena serang? Bila masa?" Tanya Gopal.
"Yang kau jerit tadi tu ape?" -Yaya.
"Err...tadi tu aku..."
Flash back on...
"Gopal! Tunggu!!!"
Gopal terus berlari lalu tiba-tiba ada yang mengenainya dari atas. "Hah! Apenih!? Jangan makan aku! Wuaaaaaaargh"
Gopal berlari keluar tenda (?) lalu melihat kebelakang yang ternyata... "Eh? Bola ke ke tadi? Hehehe!" Seketika angin bertiup kencang lalu Gopal membuka matanya dan kagum melihat sebuah gedung yang cantik.
Flash back off...
"Haha! Maaf lah! Aku kagum sangat sampai korang tak dengar tadi!"
"Haih...kau ni... buat kitaorang terkejut je!" Sahut Y/n.
"Ape bende yang kau kagum sangat- hah! Woah!" Kagum Boboiboy yang melihat sebuah gedung.
"Bangunan ape ni?" Tanya Yaya.
"Inilah sarkas maksima! Tempat pertunjukan dan pertempuran paling terkemuka satu masa dahulu..."
"Cantiknya rekap bentuk bangunan ni..." Kagum Ying.
"Jadi ini yang dinamakan sarkas maksima yang dibilang Reverse? Cantik juga..." Batin Y/n.
"Sebab tu aku terpukau tadi..." Sahut Gopal.
"Ish! Kau ni! Buat terkejut kitaorang je! Ingatkan kau kena serang dengan power sphera tadi..." Sahut Boboiboy.
"Hah? Power sphera mana pula ni?" Tanya Gopal.
"Tu... Eh? Mane die!?"
Mereka langsung melihat kebelakang dan ternyata power sphera Targetbot menghilang.
"Hah!? Dah hilang?" Sahut duo Y.
Lalu sinyal power sphera berbunyi di alat pengesan power sphera milik Koko ci. "Hah!? Ade signal power sphera kat depan ni! Ikut aku!" Seru Koko ci.
Mereka semua langsung berlari masuk ke dalam sarkas maksima.
~
Sreet!
Pintu terbuka dan ternyata Targetbot yang masuk ke dalam ruangan tempat dimana pencuri tersebut dengan Reverse berada. Reverse melirik kebelakang lalu mengikat tangan Targetbot dengan sulur akarnya. lalu dibawa kedepan pencuri itu. "Macam mane kau boleh gagal!!!"
GigiBot dan MelonBot langsung ketakutan dengan suara pencuri itu.
"Ta-tapi... Hamba dah berjaya buat mereka guna kuasa!"
"Tapi kau masih gagal halang mereka, Targetbot...." Reverse langsung melempar Targetbot kedinding dengan kuasa nya.
"Memang tak boleh harap! Jangan korang kasian pada dia! Bersiap sedia sekarang! Budak-budak tu dah masuk arena! Pergi!!" Seru pencuri itu.
"Baik bos!" Dua power sphera tersebut langsung pergi dari ruangan.
"Hm?" Gumam Reverse lalu melihat kamera dengan tatapan dingin. Reverse langsung tersenyum penuh arti.
KAMU SEDANG MEMBACA
You Are The Vampire, Baby. [Boboiboy Galaxy x Readers]
Adventurekamu adalah sahabat pena dari Boboiboy dan di book ini ada sebuah rahasia kalian sebagai vampir yang tidak diketahui oleh siapapun. Apakah yakin? Baca book ini jika kalian ingin tau! Boboiboy hanya milik Monsta, author hanya ingin meminjam karakter...