Bab 36

1.1K 53 12
                                    

Scene kali ni kita dengar lagu BGM je ye ...so hopefully korang dapat layan🫶🏼


"MANUSIA MACAM KAU BAIK MATI!!"

"KHALISH!!"

Serta merta terhenti perbuatan Khalish saat dia mendengarkan suara seseorang memanggil dirinya. Mengigil pegangan pada pistol yang hampir menembak tepat di bawah dagu David .

"Khalish....stop....please..."

Rayu seseorang buatkan jantung dia berdegup laju . Nafas tidak teratur dan laju . Suara tu . Suara ...tapi takkan lah ....

Spontan membuatkan dia perlahan menoleh ke sisi . Anak mata dia bergetar sebelum kembali bertakung . Dia melihat mereka disana membuka jalan untuk seseorang sebelum munculnya......

"K-kayla...."

Bergetar suara dia . Betul ke apa yang dia nampak? atau dia berkhayalan ?

"A-abang , sini . Sini dekat Kayla ..." panggil Kayla lembut . Kayla dipapah oleh Resh . Keadaan mereka berdua agak teruk . Luka di segenap tubuh mereka tetapi masih mampu untuk berjalan.

Tangan yang menampung perut bulatnya perlahan didepakan seakan ingin menyambut suaminya kedalam pelukan .

"K-kayla..."

"Ye , ni Kayla abang . Sini . Sini dekat Kayla .." panggil Kayla sambil menahan sakit di sekujur tubuhnya. Aariz mengambil alih Kayla dari Resh yang sepertinya turut luka parah .

Aariz merangkul bahu Kayla cuba memberi sokongan supaya Kayla tak terjatuh.

Khalish menggeleng perlahan tidak percaya dengan apa yang dia nampak . Cengkaman dan pistol pada David masih tidak dilepaskan.

"T-tak . Tak mungkin itu kau . Aku berkhayal , aku selalu berkhayal .." gumam Khalish menggeleng tidak percaya .

"Abang! ni Kayla . Kayla dah kata walau apapun yang terjadi , Kayla tetap akan cuba pulang kat sisi abang . David tak layak , dia tak layak dapat amarah abang ! please jangan kotorkan tangan abang dengan darah dia ..." pujuk Kayla gelisah . Dia takut Khalish masih tekad untuk membunuh David . Walaupun sakit , tetap dia cuba memujuk Khalish datang pada dia.

"Dia bunuh isteri aku! dia memang layak aku bunuh !" lenting khalish . Keadaan dia kusut . Sangat kusut. Dia tak boleh beza kan yang mana betul .

Kayla berdesis sakit apabila dia merasakan sakit yang mencengkam di bahagian intim dia. Terus tangan kembali memeluk perutnya.

"Kau okey tak ?" bisik Aariz apabila dia melihat wajah Kayla yang berkerut.

Kayla menggeleng perlahan. "A-aku rasa , aku dah nak terberanak ..."

"W-what?! lepastu nak buat apa ni .." bertambah gelabah Aariz melihat ada air yang mengalir dari celahan peha Kayla.

Kayla mengabaikan pertanyaan Aariz dan kembali fokus pada suaminya. "A-abang , abang kata nak namakan baby ..kan? nama apa abang nak bagi dekat dia ?"

Cengkaman pada David sedikit longgar . Mata masih tertumpu pada Kayla yang dipapah Aariz .

"M-muhammad Khan Anaqi ..."

         Kayla mengangguk perlahan sambil bibir cuba mengukirkan senyuman walaupun sakit contraction makin lama makin mencengkam .

         "Abang , Khan tak sabar nak jumpa papa dia . Tapi abang tak sedih ke bila pertama kali dia celikkan mata , papa dia takda ?" suara Kayla masih cuba dikawal .

Mia Moglie  (C)Where stories live. Discover now