qe.bölüm

904 67 65
                                    

"Dolaptan sütü getir Kuzey. Sende buz dolabından meyve ve yumurtaları çıkar Doğu. Ata şu dolapta mikser olmalıydı onu indir. Ben de unu bulayım."

"Yav Agir. Sen emin misin pasta yapa bildiğine? Sonra Balamir amcayı zehirlemeyelim?"

"Kapa çeneni Ata! Sorgulama uy sadece. Hem neresi zor pasta yapmanın. Tarife bakıp yapıcaz. Geri zekalı diğilsen zor diğildir."

"Yani tabi zor diğildir de. Bu pastayı yapmak zorundamıyız? Çok zor gözüküyor."

Masanın altından çıkardığım unun masaya bırakmış hamur için getirdiğim plastik kabı Kuzeyin kafasına vurup söyledim.

"Doğu gibi sorgulamadan dediğimi yapsan olmuyor dimi. Hem geri zekalı! Kim dedi bu pastayı yapıcaz. Sadece kekini yapıcaz. Üzerinin süsünü dördümüz götümüzü yırtsak bile yapamayız. Kendi istediğimize göre doğaçlama süsleyicez."

Kafasını ovan Kuzey dudaklarını büzüp konuştuğunda Doğu yu işaret etti.

"Nâpalım? Doğuyu kölen yapmışsın. Seni sorgulamaya korkuyor çocuk. Ve bunları en baştan neden söylemiyorsun ki?"

"Gerek duymadım. O kadar geri zekalı olmazsınız dedim. Ama yanıldım. Şimdi, daha fazla zaman kaybetmeden yapalım şu pastayı"

"Meyveleri yıkadım."

Doğu muz ve çilekleri yıkayıp geyimişti. Masanın üzerine yumurtalarla birlikte bırakınca söyledim.

"Aferim. Sizde mal gibi durmayı yardım edin, yada etmiyorsanız def olun gidin."

"Tamam yahu. Yardım ediyoruz."

Doğu sessizce muz ve çilekleri doğrarken ben kekin hamurunu hazırlamaya başladım. Una yumurta ,süt ve yağ döküp mikserle karıştıracakken kabartma ve vanili unuttuğumu hatırladım.

"Sen hamuru karıştır Ata. Kuzey sende sütün yanmamasına dikkat et."

Kabartma için dolabı açmıstım ki bir ses duydum. Duymamış olaydım.

"Yardıııım! Agiiiiiiir! Neler oluyor bu cihaza!"

"Elinin körü oluyor Ata! Lan geri zekalı kapat şunu! Doğu fişi çıkar, fişi!"

"Tamam!"

Doğu mikserin fişini çıkarınca sessizlik oldu. Ata bana un dolu yüzüyle bakarken ne olduğunu anlamaya çalışıyordu.

Elimdeki kabartma tozu paketlerini masaya koyup mikseri sertçe elinden aldım. Doğunun sol tarafı una bulanmışken, Kuzeyde kırema için ısıtılan süte un gelmesin diye kendini siper etmişti.

"Geri zekalı beyinsiz! Aptal öküz, önce çalıştırmadan karıştırıcan. Hadi dedim bunu bilmiyorsun. Ne diye maksimumda çalıştırıyon salak. Suç sende diğilki. Suç senin gibi geri zekalıya iş veren bende. Allahım sen bana sabır ver."

"Tamam yav. Ne kızıyon. Temizler yenisini yaparız."

Mutfağı çoğunu Ataya temizletip topladık. Yeniden kek için hamur yapıp, bu sefer Ataya vermeden kendim yaptım. İki kalıpa döküp ısıtılmış fırına koyduk. Kıremayı da hazırlayıp buz dolabına soğumaya koyduk.

"Kekin basında bekleyin geliyorum. Yanarsa bende sizi yakarım. Anladınızmı?"

Kafa salladıklarında salona gittim.

Kapıdan Eva hanımla Canay hanımın birlikte oturup yaprak sardıklarını seyrettim.

"Merak etme Canay abla. Bak Doğu artık bana anne diyorsa Agir de sana der. Sadece ona zaman ver."

Agir bu!(Gerçekailem / Erkekversiyon)Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin