Bab 3

6 0 0
                                    

Not edited

"Kau cari ini ke?"

Segera Adib menoleh untuk mengambil kain itu. Tetapi dirinya terkaku disitu saat mata mereka berdua berlaga.

Kening Dhani terangkat sedikit sambil menghulurkan kain itu kepada Adib.

'Apahal budak ni? Macam tak biasa pula,' bisik hatinya.

"Lambat kau sampai, Dhani." Zaim mengambil satu ketul gula gula getah sebelum memasukkannya ke dalam mulut. Perlahan lahan menguyah gula gula itu.

Sedap. Rasa strawberry.

"Jalan buat hal. Time time tu la nak sesak," bebel Dhani seraya menapak ke meja yang diduduki oleh Zaim.

"Berapa lama kau nak berdiri di situ, dib? Sebulan? Setahun?" Lamunan Adib terhenti apabila Dhanu menegurnya. Adib pantas melajukan kakinya untuk kemeja itu.

Dhani tidak memandang Adib malah memandang Kamal. Senyuman sinis terukir dibibirnya.

I found you, little girl.

Kamal yang rasa dirinya diperhatikan itu menoleh ke punca.

Gulp!

Orang ni. Dia. Dia. Dia ialah target aku. Macam mana dia boleh tahu aku? Macam mana dia boleh jumpa aku? Macam mana dia...

"Jangan fikir banyak sangat. Sia sia je la nanti otak kau tu fikir banyak benda." Dhani merenung anak mata gadis itu.

Hazel.

Menarik.

"Well, kau mesti tertanya tanya. Macam mana aku boleh tahu perkara ini. Aku diperhatikan. Diperhatikan oleh siapa? Oleh kau. Dan aku ialah target kau betul?" Perangkap Dhani.

Kamal diam. Dia tidak tahu ingin berkata apa. Semuanya benar belaka. Tapi dia tercicir satu maklumat. Iaitu...

"Siapa yang hantar kau?" soal Zaim segera.

Kamal tidak menjawab. Malah sekadar menunduk diam diri. Tidak ingin berkata apa apa.

"Don't make me ask you twice. I hate it, you know?" Zaim menikam tepat anak mata gadis itu.

Cantik.

Tapi sayang, buat kerja kotor.

Kamal diam. Tidak ingin menjawab. Dia tahu itu. Namun hatinya seakan akan ingin mencabar. Sejauh mana kesabaran seorang Zaim.

"This little doll. Kau saja nak cari gaduh dengan Zaim ke apa? Tak apa. Aku gantikan tempat dia eh." Terus saja Adib menuju kearah Kamal. Dia sudah menggengam satu senjata kegemarannya.

Kapak.

BUMM!

"Aduh!" Adib mengaduh apabila ada satu kerusi melayang kebadannya. Nasib kerusi itu tidak keras mana.

"Sakit la bodoh! Kau ingat badan aku ni simen ke?" Adib menjeling kearah Zaim. Dia tahu yang kerusi itu dilontar oleh Zaim.

Zaim sekadar beriak selamba.

Ada aku kisah?

"So? Badan kau memang simen pun kan? Kau sendiri kata yang badan kau kebal." Zaim mengingatkan kembali kata kata Adib setahun yang lepas.

"Itu tahun lepas la. Sekarang ni aku makin berisi. Tak nampak ke? Ni aku dah gemuk tau. Hari tu aku check berat badan aku 50 kg. Pagi tadi aku check 50.5 kg. Aku dah gemuk," adu Adib kepada Zaim.

Kamal sudah pelik. Apahal lelaki ni dah macam perempuan. Naik sikit je kata gemuk.

Bengong.

"Naik sikit je," gumam Kamal. Adib pantas menjeling ke arah Kamal.

Laila's Enemy (slow update)Where stories live. Discover now