En god drøm

6 0 2
                                    

Jeg sprang ud af sengen, det var morgen og lyset skinnede ind af vinduet. Jeg ville være tidlig på den for at kunne gøre alt klar til de andre. Jeg hoppede i mit tøj og løb nedenunder til min taske "Har du husket soveposerne?" råbte min mor "Ja, de ligger i tasken", jeg lukkede døren og løb ud af lågen. Jeg løb forbi cykelhandleren og stoppede ved lyskrydset, da der blev grønt løb jeg med rekordfart over og videre ud i skoven løb uden om træer og buske, hoppede over en bæk. Jeg  sænkede  farten da der kom en lysning, jeg trådte ind i sollyset og tratte græsset fladt, jeg satte rygsækken og hev alt muligt op af den telt snor, teltstænger, sovepose, liggeunderlag og en masse andre ting, jeg måtte skynde mig.

30 minutter senere var alt parat og jeg kunne høre raslen i skovbunden og der kom de, Lilly havde brunt hår og flotte blå øjne, men Thalia var telgendgel hendes totale modsetning, vi gav hinanden en krammer og satte os ind i teltene og begyndte at tømme deres tasker. "Kom lad os gå udenfor og grille skumfiduser," sagde Thalia, jeg begyndte at rejse mig og de andre kom også. Da vi var kommet ud var det ved at blive mørkt på himlen og den havde fået en rødlig nuance og nogle få stjerner var allerede skudt frem. Lilly begyndte at gå langsommere og langsommere "hvad er der" spurgte jeg, "det er mørkt, jeg kan ikke lide det" sagde Lilly "er du en kylling" Thalia begyndte at sige lyde som en lille høne og, vifte med armene i hovedet på Lilly, hun skubbede til Thalia og der listede sig et lille smil end på hendes ansigt. Vi fik lavet et lille bål og Thalia kom tilbage med en stor bunke pinde og smed dem på jorden Lilly sad helt tæt på bålet med et tæppe rundt og sig, hvert andet minut kiggede hun sig over skulderen med et bange ansigt, "kan vi ikke snart gå i seng" spurgte Lilly "men vi har ikke en gang ristet skumfiduser?!".

MareridtetWhere stories live. Discover now