"Jill en Meijs, schiet op nou, jullie moeten nu echt naar school" riep ik naar de gang omdat ze nog al aan het treuzelen waren. Het was de eerste schooldag van het nieuwe jaar. Jill naar de derde klas en Meijs naar groep drie. "Ze worden groot" Wolfs kijkt op van zijn telefoon en kijkt me aan. "Gelukkig hebben we Juliette nog" ik knik en ik richt me op het meisje in mijn armen. Juliette is net 11 maanden. Ik weet wel dat het een groot leeftijdsverschil met Jill is, maar we hadden het eerlijk gezegd ook niet gepland. Ik hoor hoe Meijs en Jill de keuken weer in komen en lopen richting mijn kant, ik geef ze allebei een kus op hun wang. "Jill, jij gaat wel eerst even met je zusje mee naar haar klas he" "jaa mam" ik lach naar haar en draait zich dan om. De school van Jill en Meijs zitten naast elkaar en dat is super handig want zo hoeven Wolfs en ik niet elke keer de oudsten ook nog naar school te brengen, ja Meijs laten we nu wel voor het eerst met Jill mee gaan. Die is nu oud genoeg. "Trouwens mama wil je me vanmiddag helpen met boeken kaften?" "Papa en ik zijn tot 5 uur op het bureau, daarna kan ik je wel helpen. Wil je dan ook even op Meijs passen?" Jill zucht en loopt dan echt naar de deur. "Haje" en dan horen we hoe de deur dicht slaat. Juliëtte schrikt op en kijkt me geschrokken aan. "Het was de deur maar lieverd, papa en mama gaan nu naar werk dus dan brengen we jou bij de kinderopvang" ze klapt in haar handjes. Voor een 11 maanden oude baby is ze erg verstandig. "Wolfs, lieverd kom je?" Hij staat op en drukt een kus op mijn wang. Ik loop achter hem aan naar de deur waar ik Juliette haar laarsjes aan trek. "Dag lieverd" Wolfs geeft Juliette een kus en dan stap ik de auto uit om haar naar binnen te brengen. Niet veel later stap ik de auto weer in en legt Wolfs zijn hand op mijn bovenbeen. Dit is ook weer mijn eerste werkdag, ik vond het handiger om in de zomervakantie gewoon heel de dag thuis te zijn. "Heb je er weer zin in lieverd?" Ik knik. Wolfs had die tijd een nieuwe partner die nu samen met Richard een team gaat vormen zodat ik weer met Wolfs kan werken. We stappen de kantoortuin binnen en worden begroet door Zitman, onze nieuwe hoofdinspecteur. "Hey Eva! Wat fijn dat je weer komt werken, Thea Zitman" ik schud haar de hand. "ja dat heb ik al gehoord van Wolfs ja, fijn u te ontmoeten" ze lijkt me een aardige vrouw, ik ben nu ongeveer een jaar niet aan het werk geweest gewoon omdat ik Juliette nog niet zo jong naar de opvang wilde brengen. "Heey Floris" ik kijk om. Er staat een blonde vrouw achter me die over Wolfs arm wrijft. "Hey Mirjam" "heb je me ingeruild voor haar?" Ik kijk haar verbaast aan. "Pardon?" Maar ze loopt gelijk weg. "Wie was dat?" "Zij was mijn partner voor een jaar" "hoe kan jij het nou met haar uithouden?" Vraag ik aan hem terwijl ik een kop koffie op zijn bureau zet. "Ze is niet heel erg hoor" "niet heel erg? Hoorde je niet wat ze net zei?" "Eef, je moet haar niet zo serieus nemen" ik rol met mijn ogen en draai me naar mijn beeldscherm.
Na een lange dag is het eindelijk tijd om naar huis te gaan en Juliette op te halen. "Hey Floris, hoe was je eerste werkdag zonder mij?" "Prima" antwoordde Wolfs koel. Ik grinnikte bij zijn antwoord, Mirjam keek me arrogant aan. "Vind je die vrouw nou leuker als mij?" "100% zeker, deze vrouw heeft haar Ja-woord aan mij gegeven en heeft mijn 3 prachtige dochters gedragen" ze kijkt me weer aan en ik wapper met mijn hand zodat ze mijn trouwring ziet zitten. "Jullie zijn getrouwd?" Ze loopt rood aan van de schaamte. "Ja wij zijn getrouwd, hij legt zijn handen op mijn schouders en ik leg mijn hoofd in mijn nek zodat hij me ondersteboven een kus kan geven. "Kom lieverd, dan halen we Juliette op" ik sta op van mijn stoel en pak zijn hand vast. Ik kijk nog even achterom naar Mirjam, die verbaast naar ons kijkt. "Wat dacht zij wel niet" "ik weet ook niet wat zij van plan was hoor" "ze dacht je even te kunnen versieren" lachte ik bij het idee. Wolfs geeft me een stomp in mijn zij en lacht dan ook mee.
Eindelijk een vervolg!
JE LEEST
- ooit komt het goed - Flikken Maastricht
FanfictionVervolg op - terug naar toen - We zijn 6 jaar later, Wolfs & Eva zijn getrouwd en zijn gelukkig, maar blijven ze zo gelukkig als er een oud bekende op komt duiken?