Akhirnya kami kembali bertugas di station Tapops,dan saat ini aku kembali melanjutkan membaca buku galaxy, Boboiboy dan yang lainnya sedang asyik bermain dance,lalu..............
"BRUK!!!!!! BRUK!!!!!! BRUK!!!!!!!!!!!" Aku terkejut karena tiba-tiba saja ada bunyi keras diluar kamar ku,dan ketika aku melihat keluar.......
"HAH 😱😱😱😱!" Ternyata ada bekas cakaran besar dan sebagian besar dinding station Tapops hancur.........
"(Name)!" Lalu Boboiboy dan yang lainnya datang......
"(Name),kau ade nampak cattus ke tadi??" Kt Yaya.
"Eh, jadi ini semue cattus yang buat?!?!?" Kt ku.
"Ha'ah,die nampak marah sangat tadi,kau ade nampak ke,die lari kemana???" Kt Ying.
"Tadi mase aku dikamar,aku ade dengar suara dan aku rase suara itu mengarah ke sana!" Kt ku seraya menunjuk ke arah depan.
"Jom!" Kt Boboiboy
Kemudian kami berhenti di sebuah ruangan yang ada cakaran besar di pintunya...........
"Aku rase kan cattus ade kat dalam ni!" Kt Boboiboy.
"Hati-hati Boboiboy, cattus nampak marah sangat!" Kt Gopal.
"Cattus tak biasanye macem ni!" Kt Yaya.
"Iyalo, mesti ade ape-ape!" Kt Ying.
Kemudian saat pintu terbuka..........
"Tolong, tolong kebenaran!!" Kt kapten Papa Zola yang sedang tergantung digigit oleh cattus.
"Cikgu Papa!!" Kt kami seraya mendatangi nya.
"Bellboot,ape dah jadi ni??" Kt Yaya.
"Maafkan cattus Yaya,die sedang rase tak sedap hati!" Kt bellboot.
"Tak sedap hati tapi sesuke hati gigit orang!!!!! AAAAAA!!" Padahal seharusnya cikgu Papa jangan ngomong seperti itu. Dan sekarang cattus semakin marah.
"Ape yg cattus rase tak sedap hati ni??" Kt Boboiboy.
"Cattus dapat rasekan ada sesuatu yang bahayakan keluarga die!" Kt bellboot.
"Eh, cattus ade keluarga ke??" Kt Ying.
"Ha'ah,mase kite jumpe die kat planet Gurunda,die sorang ke!" Kt Gopal.
"Hmm, panjang ceritenye!" Kt cattus.
"Pendek kan!!" Kt ku.
"Aduh,lame pula kebenaran tergantung macem ni!" Kt cikgu Papa.
Aku pun mendekati cattus dan membelai lembut kepalanya, sekalian aku salurkan kekuatan ku yang membuat dia kembali tenang dan melepaskan cikgu Papa kemudian kembali kebentuk semula,dan tentunya si bellboot menceritakan kisah cattus.
KAMU SEDANG MEMBACA
KITA MASIH DISINI (BOBOIBOY GALAXY X READER)
RandomHalo semuanya,apa kabar para peminat setia film Boboiboy 😁😁. Nah,saya juga peminat setia film Boboiboy,dan yang perlu kalian tau. jika sebenarnya saya ini sudah berumur kuliah harusnya, tapi itu tidak menjadi halangan bagi saya untuk tetap menjadi...