CHOU ULTRAWOMAN MINI SERIES: CHOU ULTRAWOMAN GORGEOUS
EPISODE 6
Hai para reader sekalian, ini adalah cerita pertama dari Chou Ultraman Series. Cerita ini tidak berkaitan dengan mana mana series Ultraman lainnya...
Follow dulu akun author nya dan juga vote cerita ini, biar aku semangat menulisnya nanti👍👍👍
💛
💛
💛
💛
💛" Another King: Kalian semua takkan bisa mengalahkan aku...
Gorgeous: Kita lihat saja nanti... "
Another King terus melepaskan serangan kegelapan ke arah Gorgeous sehingga mengenainya lalu terpental jauh ke belakang dan kembali ke wujud manusia semula...
" Sakura: Pharita... "
Mereka semua terus berlari menuju ke arah Another King lalu Prime Twice & Trive cuba menyerangnya tetapi Another King menangkis dengan Kaizoku Slasher dan menebas mereka sehingga membuat mereka mundur ke belakang...
Trinix & Zenius cuba menumbuknya tetapi Another King menahan dengan tangannya lalu memberikan tendangan Kegelapan berapi ke arah mereka sehingga mengenai mereka...
Genesis & Sakura melepaskan bilahan cahaya ke arah Another King tetapi Another King mengelak dengan begitu pantas lalu melepaskan ribuan Kourin elemen ke arah mereka sehingga membuat mereka terpental ke belakang...
Jane & Virgin cuba menyerangnya tetapi Another King menahan dengan tangannya lalu membelasah mereka dan melepaskan panahan kegelapan ke arah mereka sehingga membuat mereka terpental ke belakang...
Demons & Alice memberikan tendangan ke arah Another King tetapi Another King memberikan tendangan ke arah mereka sehingga membuat mereka terpental ke belakang..." Another King: Itu sajakah kemampuan kalian semua...?
Prime Twice: Kalau begitu... "
Mereka semua terus mengakses jurus terakhir lalu melompat menuju ke arah Another King dan memberikan tendangan ke arah Another King...
Another King terus menghentikan waktu sehingga membuat sekitarnya tidak bergerak sama sekali lalu mengarahkan kesemua tendangan mereka ke arah satu sama lain...
Sebaik saja Another King mengembalikan waktu, mereka semua mula memberikan tendangan ke arah satu sama lain sehingga membuat mereka semua mengenai serangan satu sama lain dan kembali ke wujud manusia semula...." Pharita: Minna...
Another King: Hahahaha... "
Princess Minju mula sedar dari tak sedarkan diri lalu Princess Pharita datang menghampiri adeknya dan memanjakan keadaannya...
" Pharita: Minju...
Minju: Kakak...
Pharita: Kamu enggak apa apa...?
Minju: Yah...
Another King: Hahahaha... Sekarang masa untuk kalian berdua dihapuskan... "
Another King mengakses kekuatannya lalu mengumpulkan kuasa dan melakukan pose tangan bersama sama...
Secara tiba tiba, sesosok cahaya dari langit turun di hadapan mereka lalu memberikan tendangan cahaya ke arah Another King sehingga mengenainya..." Another King: Apa...? "
" Kinger: Kalian semua enggak apa apa...? "
Mereka semua terperanjat melihat kehadiran dari Ultraman Kinger yang merupakan teman lama mereka di universe mereka...
" Nayeon: King...
Sakura: Ayah dah kembali...
Kinger: Yoh kalian semua... Dah lama kita enggak jumpa...
Karina: Mengapa kamu enggak datang lebih awal...
Kinger: Sorry lah, terkadang pemeran utama selalu telat datang... "
Kinger mula datang menghampiri Princess Pharita & Princess Minju lalu mengambil Gorgeous Ultra Riser yang tergeletak di lantai dan menanyakan keadaan mereka...
" Kinger: Kalian berdua enggak apa apa...?
Pharita: Tuan King... Kamu masih ingat dengan aku...?
Kinger: Yah, sudah tentulah... Aku dah memantau seluruh Multiverse jadi aku tau segalanya mengenai kamu... Ternyata kamu dah dewasa, Pharita...
Pharita: Maafkan karena aku enggak bisa menjadi seperti kamu...
Kinger: Semua orang memiliki cara untuk menjadi seorang pahlawan dan kamu memilih menjadi pahlawan sombong dan pentingkan diri... Walaupun begitu, kamu mempunyai keinginan untuk melindungi orang yang kamu sayangi, itu menandakan bahwa kamu adalah seorang pahlawan Ultra...
Pharita: Betulkah...?
Kinger: Yah... Sekarang masa untuk bangkitkan kekuatan sebenar kamu... Minna, berikan cahaya kalian kepada benda ini...
All: Yah... "
Mereka semua mula memberikan cahaya ke arah Gorgeous Ultra Riser sehingga membuat ianya menjadi sempurna dan memberikan kepada Princess Pharita...
" Kinger: Gunakanlah dan tunjukkan kekuatan kamu yang Gorgeous itu...
Minju: Betul tu kak, aku percaya dengan kakak...
Pharita: Baiklah... "
Princess Pharita mengambil Gorgeous Ultra Riser dari tangan Kinger lalu berdiri di hadapan mereka semua sambil membelakangi mereka dan memasang Driver pada pinggangnya...
" Pharita: Walaupun aku adalah orang yang sombong dan pentingkan diri, tapi itulah diriku... Aku akan menentukan cara aku menjadi seorang pahlawan karena aku adalah Princess Pharita...
Minju: Kakak... "
Princess Pharita mula memegang Gorgeous Ultra Riser mode pistol lalu memegang Glorious Gorgeous Chou Card dan memasukkan ke dalam Gorgeous Ultra Riser...
(( FINAL GORGEOUS ULTRA... ))
Princess Pharita terus mengacukan ke atas lalu menarik pemicu pada Gorgeous Ultra Riser sehingga memunculkan banyak Chou Ultra Card dari para Ultrawoman yang mengelilinginya...
" Pharita: Henshin... "
Princess Pharita mengubahnya ke mode unit lalu memasangnya pada Drivernya dan berubah menjadi Chou Ultrawoman Glorious Gorgeous...
(( GLORIOUS GORGEOUS... ))
" Another King: Apa...?
Gorgeous: Another King, aku takkan maafkan sesiapa merusakkan keindahan di dunia aku... "
💛
💛
💛
💛
💛~ BERSAMBUNG ~
Jangan Lupa Vote & Komen ya
Biar aku lebih semangat menulisnyaFollow Facebook: Kaitou King
Follow Tiktok: @KaitouKing01
Follow Instagram: kaitou_king_entertainment_2024
KAMU SEDANG MEMBACA
CHOU ULTRAWOMAN MINI SERIES: CHOU ULTRAWOMAN GORGEOUS
FantasyChou Ultrawoman Mini Series: Chou Ultrawoman Gorgeous merupakan series yang menceritakan kisah dari Princess Pharita setelah bertemu dengan Princess Karina, menghadapi suatu ancaman baru dari Organisasi Thouzer yang memulakan serangan besar besaran...