1

5 1 0
                                    

Villians don't change, but in your eyes.

– Nu știu cum e la tine, dar eu chiar nu înțeleg despre ce vorbește, – Rose oftă adânc în timp ce își completa notițele.

– Suntem deja în anul trei, încă nu te-ai obișnuit? – nu am de gând să mă cert cu ea, pentru că lecțiile de macroeconomie sunt ca un cântec de leagăn pentru toți colegii noștri.

– Nici cel mai devotat fan al economiei nu ar putea suporta plictiseala acestei lecții, – prietena mea face o grimasă de nemulțumire.

– N-ai fi putut să o spui mai bine.

Am ales să studiez economia nu dintr-o mare dragoste pentru complexitatea relațiilor sociale ce se formează în cadrul sistemului de producție, distribuție, schimb și consum, ci mai degrabă pentru a înțelege ce să fac mai departe. Acesta este singurul lucru în care eu și Rose ne asemănăm.

Niciodată nu mi-am dorit să fiu economist, și cu atât mai puțin să visez la asta. Experiența tristă din Brazilia și dorința de a schimba mediul – acestea sunt motivele pentru care mă aflu aici. Pentru toți ceilalți, sunt în Londra din cauza studiilor, iar în ultima vreme am început și eu să cred asta.

Întotdeauna am visat să reușesc în cariera de actriță și, se părea, soarta era de partea mea. Până la vârsta de șaptesprezece ani, reușisem să particip în multe proiecte, inclusiv în cinci filme de lungmetraj. Numele meu apărea frecvent în liste de genul „Zece tineri actori promițători din Brazilia", iar criticii îmi preziceau un viitor strălucit. Totuși, circumstanțele mi-au tăiat brutal avântul, și acum, puțini își mai amintesc de actrița odinioară promițătoare, Bruna Alvarez. Aveam aproape optsprezece ani când totul s-a prăbușit. Am renunțat definitiv la visul meu.

M-am mutat în Anglia în primul rând datorită poveștilor mamei despre anii ei de studenție aici. Întotdeauna își amintea de acea perioadă cu atâta căldură, încât mi-am dorit să trăiesc și eu aceleași experiențe. În plus, am locuit aici când eram mică, și o parte din sufletul meu a rămas pentru totdeauna în această țară de poveste. M-am întors pentru a regăsi ceea ce pierdusem acasă.

Am ales facultatea de economie doar pentru că era complet diferit de ceea ce făcusem înainte. A fost cel mai ușor mod de a începe o viață nouă, rupându-mă de trecut.

– Cât de fericită sunt să ies din acest infern! În sfârșit, adierea proaspătă va îndepărta cenușa academică de pe cămașa mea albă ca zăpada, – cântă Rose în timp ce ieșim din clădirea universității.

– Epitetele tale mă fascinează! – îi răspund râzând.

O cunosc pe Rose de trei ani. Când îmi amintesc de mutarea mea la Londra, simt din nou acel amestec de emoție și neliniște. Universitatea nu oferea cazare, așa că trebuia să-mi găsesc un loc unde să stau. Pe atunci, Rose închiria o cameră la periferia orașului.

Când a văzut anunțul meu disperat, mi-a oferit imediat să locuiesc cu ea. Colega ei tocmai se mutase la iubitul ei, și Rose se afla într-o situație dificilă – chiria, care înainte era împărțită la doi, devenise o povară prea grea pentru ea. Fără să stau pe gânduri, am acceptat. De atunci, viețile noastre s-au împletit, și de trei ani împărțim nu doar apartamentul, ci și toate bucuriile și greutățile vieții împreună. Ne-am înțeles ușor de la început, iar conviețuirea noastră a devenit ceva mult mai profund.

– Cum o să-ți sărbătorești ziua de naștere? – mă întreabă prietena mea, în timp ce își trece degetele prin părul blond și mă privește curioasă.

– Din păcate, nu o voi sărbători deloc. Nu pot să zbor în Brazilia, iar aici sunt doar tu și Kyle, așa că nu are rost să fac ceva grandios, – ridic din umeri.

The Perfect StormUnde poveștirile trăiesc. Descoperă acum