Minggu pertama sesi bancian secara bersemuka mendapat response yang baik dengan mencapaai 90% isi rumah berjaya di temui dengan dapatan yang menarik. Soosai dan Hamidah yang mengiringi nya secara bergilir pun merasa teruja dengan dapatan yang mereka kata banyak di luar jangkaan mereka walau pun telah lama bekerja. BAgi Mandor Yem,dia akan mencatatkan maklumat yang menarik bagi nya terutama pada ibu tunggal,andalusia dan juga isteri isteri yang 'di syaki'bermasaalah atau yang punya 'appeal'tersendiri untuk di jadikan sasaran misi nya sendiri nanti.Mandor Yem mampu menarik perhatian keluarga pekerja dengan kemampuan nya mengolah isu ekonomi,pendidikan ,hal ehwal buruh dan pekerjaan serta hal sosial dan remaja .MAndor Yem mampu meneroka isi hati dan perasaan par apekerja dan keluarga untuk mereka berkongsi pengalaman dan pandangan dalam aspek aspek tersebut.
Mandor Yem begitu menjaga kebajikan dua pembantunya dengan menyediakan bahan bahan mentah untuk mereka memasak dan makan terutama bila si Hamidah begitu rajin dan pandai memasak.MAndor Yem sendiri akan memebli bahan mentah dan lauk atau meminta Soosai pergi membelinya setiap pagi dan Hamidah akanmula memasak selepas jam 1000 bagi membolehkanmereka makan tepat pada waktu rihat dan bersedia untuk membuat bancian pada waktu petang.Hubungan antara mereka makin erat dan mesra terutama antara Mandor Yem dengan Hamidah yang telah mula masuk perangkap Mandor Yem yang pandai mengayat wanita wanita dewasa .Pada kebiasaan nya hanya mandor Yem dan Hamidah yang makan di pejabat itu kerana Soosai perlu pullang kerumah mengawasi pengambilan ubat ubat oleh ayah dan ibunya. Cara Mandor Yenm melayan Hamidah dengan membantu kerja nya di dapur membuat kan Hamidah makin teruja kerana suaminya tidak pernah berbuat demikian.Sebagai reaksi nya Hamidah makin 'jinak'dengan usikan dan gurauan Mandor Yem yang turut menyediakan pakaian santai untuk di guna oleh Hamidah ketika memasak .Mereka tidak lagi kekok untuk bergurau senda dengan kata kata gurauan temasuk kata kata berunsur lucah dan menggoda.
Mandor Yem jug amendapatkan kerjasama dan bantuan dari Pusat Perubatan di ladang itu dengan meminta HA Maniam memberi kan dia maklumat pekerja yang puny amasaalah kesihatan .Menerusi Jururawat Jothi,Mandor Yem mengenalpasti beberpa pekerja lelaki dan perempuan yang menghadapi masaalah seksual seperti kencing manis yang acute,high blood presure dan juga 'mati pucuk '.Atas kebolehan nya mengayat ,Jothi dengan mudah melanggar kod ethika tugasan dengan memberi maklumat pesakit kepada Mandor Yem. Jothi juga sedia maklum bahawa Mandor Yem turut meminati nya sejak dia mula bekerja kerana kemontokan body dan aset anak dara tua yang telahlama menjadi jururawat di situ hingga dia menyangkan Jothi dan HA Maniam mempunya hubungan istimewa. Berdasarkan pengakuan Jothi sendiri ,walau pun dia meminati Maniam tapi dia mendapat tahu maniam punya selera seks yang songsang walau pun sudah berkahwin tapi masih belum mempunyai anak. Di pusat perubatan itu juag ada seorang Bidan terlatih ,Puan Sharifah yang melayani ibu ibu yang mengandung termasuk memabntu menyambut kelahiran di rumah jika keadaan memaksa spt kelahiran pra matang atau keguguran.
Dari pengakuan dan cerita Puan Sharifah ada beberapa kes dia terpaksa melakukan 'pengguguran haram' kepada kandungan luar nikah akibat sambang mahram atau rogol dan perlakuan seks bebas di kalangan mereka terutama anak anak pekerja dan perkara ini tidak di lapurkan atas kehendak sendiri kerana bimbang mereka akan di singgkirkan dari ladang jika hal tersebut menadi kes polis. MAndor Yem pun dapat maklumat mengenai mereka mereka yang menjadi mangsa dan dia yakin aktiviti seperti itu masih berlaku kerana tida tindakan tegas yang di ambil oleh pengurusan ladang.PAda pandanga Mandor Yem,pengurus yang berbangsaEropah itu tidak menganggap perlakuan seks bebas bukanmenjadi satu kesalahan atau memberi impak kepada ladang mereka.Keadaan ini memberi keterujaan dan kelegaan pada Mandor Yem untuk dia mengambil peluangdan kesempatan menjalankan misi nya yang tersendiri.
Berdasarkan maklumat dari Jothi dan Kak Sharifah,Mandor Yem 'mengertak'mereka berdua kerana terlibat dengan kes jenayah dan tidak melapurkan pada pihak pengurusan atau pihak berkuasa.Kini kedua dua mereka merasa takut dan tertekan dan merayu pada Mandor Yem untuk menolong mereka. Mereka menghubungi Mandor Yem secara berasingan dan menceritakan apa yang mereka lakukan itu semua kerana terpaksa .Bagi MAndor Yem kedua dua mereka itu kini sudah menjadi calon kedua dan ketiga dalam kluster buruan pertama nya selain Hamidah. Walaupun Kak Sharifah sudah agak berumur iaitu awal 50an,penampian nya masih menarik dan sebagai Bidan terlatih dia masih mampu mengekalkan kecantikan dan punya daya penarik tersendiri walau pun telah menjanda hampir sepuluh tahun dan mempunyai 3 orang cucu .
YOU ARE READING
D.2:Mandor Ladang
RomanceRAHIM @ Mandor Rahim mandor kanan yangmenjaga halehwal pekerja ladang yang majoriti berbangsa Melayu di sebuah LAdang Getah milik Syarikat British .Dengan kuasa dan kepercayaan yang di beri oleh Tuan Reed selaku Pengurus Ladang ,MAndor Rahm mengambi...