1.6

4.6K 212 28
                                    

Dün Yavuz 'un yaptığı evlilik teklifinin ardından eve gelip yorungunlukla uyuya kalmıştım.  Bugün de biz de hep beraber börek ve baklava yapıyorduk.  Selvi teyze , Sedef teyze ve Filiz teyze hamur açma işini yapıyordu.  Biz de kızlarla ne isterlerse yardım ediyorduk.

"Duha annem şu cevizleri ayıklayıp kırın kızım siz. Biz böreğin hamurlarını halledene kadar." dedi annem.

"Tamam anne burası sıcak oldu da biz balkonda yapalım." dedim . Kızlar da benim ardımdan ayaklandı . Cevizleri ve gerekli malzemeleri balkondaki masaya koymuştum.

"Abe valla sıcahtır ." dedi Merve. Gerçekten kavurucu bir sıcak vardı dışarıda. 

"Harbi sıcaktır yani. Gelene kadar suyum çıktı. " dedi Beril.

"Neyse şunları halledelim annem sabah limonata yapmıştı içeriz. " dedim .

"Eeee, Merve hanım dökül bakalım Atalay ve Tibet olayı ne ? Dün neler oldu anlamadım." dedim Merve 'ye doğru. Merve sorum ile kızarmaya başlamıştı.

"Aynen bacım anlat . Var sizde bi haller. Ayrıca Tülay abla geçen Atalay 'ı senin ınstayı stalklarken yakalamış." dedi Beril. Merve 'nin gözleri şaşkınlıkla aralandı.

"Ya kızlar... Ben de bilmiyorum.  Bir gün geliyor kibar , centilmen , tatlı öteki gün geliyor hanzonun teki olmuş. " dedi Merve .

"Yani ben öyle biri değilim. Ben cıvıl cıvıl bir ilişki istiyorum. Yani benim enerjimi sömürmesin.  Ben böyleyim. Değişmem kimse için. Hele de bir erkek için asla." diye devam etti Merve.

"Merve sen Atalay 'a karşı ne hissediyorsun asıl önemli olan bu bence? Çünkü Atalay 'ın sana boş olmadığı bariz belli." dedi Beril Merve 'ye.

"Ben Atalay 'dan bir ara çok hoşlandım. Hani şu Kubi 'nin  ilk imam olduğu zamanlar vardı ya. Bunlar tüm günü caminin önünde geçiriyordu.  Bizim evde camiye bakıyor.  Böyle izleye izleye buna karşı bir şeyler hissetmeye başladım." dedi Merve. 3 yıl öncesinden bahsediyordu .

"Sonra ben bir cesaret buna gidip açıldım." diye devam etti Merve. Bunu bilmediğimiz için Beril 'le ona şok içinde baktık.

"Ne ya bunu bize niye anlatmadın?" dedim .

"Ya dur bir işte. Gittim buna açıldım ben. Sonra demesin mi ben Ezgi 'den hoşlanıyorum.  O da bana boş değil gibi. Zaten biliyorsunuz sonra sevgili falan oldular." dedi Merve .

"Gözümün önünde resmen öpüşmedikleri kalıyordu resmen kafede falan karşılaşınca.  Yani ben anlamıyorum Kubi ile bunlar nasıl aynı anadan çıktı ?" dedi Merve. Haklıydı ikisi bambaşka karakterlere sahipti.

"İşte bu Yaseminler 'in nişanından beri bana samimi yaklaşıyor. İşte okula falan geliyordu beni almaya. Ama yani olmaz bizden. Beni çok yıpratıyor." dedi Merve. Sonlara doğru sesi kısılmıştı .

"Kuşum keşke bize anlatsaydın içinde tutmaktansa. " dedi Beril yanındaki Merve 'ye sarılıp.

"Ya o gün beni reddetmeseydi size gelip anlatacaktım ama nasip olmadı."

"O gün Tibet 'e olan tavırlar ne peki ?" dedim Merve'ye doğru.

"Ya işte senin evlilik teklifi grubunda tanıştık zaten. Sonra bana özelden yazdı.  Biraz konuştuk.  Hoş biri. Düşünceli, saygılı.  Ama yani öyle bir şey yok aramızda. Daha 2 hafta anca oluyor ." dedi Merve.

"Merve Atalay 'ı kırmışsın dün haberin olsun. İşsiz falan. Dün amcama bana iş bul çalışacağım demiş. Amcamda babamı aradı sizin dükkanda iş var mı diye.  Biliyosunuz Bora ve Berkan zaten var. Yani iş yapacak adama ihtiyaç yok . Babamda arkadaşlarını falan aradı. En son bir kaportacıda buldu . Ama orada çalışır mı bilmiyorum." dedi Beril. Atalay kolpa biriydi. Her şeyi gırgır şamataya vururdu. Tüm arkadaşları üniversiteye gitmiş ama kendisi sınava girmeye bile zahmet etmemişti.  Babası da onu öyle kabul etmişti.

"Ya ben öyle demek istemedim. Ama Tibet 'in üstüne gelince ağzımdan çıktı." dedi Merve üzgün bir şekilde.

"En azından bir işe yaramış.  Belki aklı başına gelir." dedim .

"Aynen bence de öyle."  diye bana katıldı Beril.

"Merve sen nasıl mutlu olacaksan öyle yap aşkım" dedim .

"Bilmiyorum şimdi hepiniz evleniyorsunuz annem de beni sıkıştırıyor.  Sen de evlen diye. Ama ben sırf evlenmek için bir şeyler yaşamak istemiyorum. " dedi Merve.

"Bebek daha ben varım burada. Benim de başım bağlı değil." dedi Beril.

"Tabi canım Korkut 'un cezasına af gelecek diyorlar. Çıkınca görüşmeyecek misin?" dedi Merve. Korkut Beril 'in sevgilisydi. Geçtiğimiz yıl kavga sırasında Atalay 'ı bıçaklamıştı yanlışlıkla.  Ama Atalay şikayetçi olmuştu zaten sevmezdi Korkut 'u.

"Sence Atalay izin verir mi?" dedim Merve 'ye.

"O kim oluyorki ? Beril isterse konuşur." dedi Merve bana.

"Kızlar bu konuyu açmayalım. Korkut davası açılmasın artık. Biz zaten o olay olmadan önce ayrılmıştık. " dedi Beril ve ayağa kalktı.

"Ben bir lavaboya gideceğim." diyip balkondan içeri geçti.

"Aferin kızım ne   konusunu açıyorsun ?" dedim

"Offf aman ne bileyim bir anda konuşuverdim. " dedi Merve. Ona bir alkış yaptım.

Konuyu daha fazla uzatmadan kapatmıştık. Beril tekrar gelince hızla işimizi bitirip annemlere yardım etmek için mutfağa geçtik. Annemler börek hamuru açma işini bitirince hızlıca böreği yapmıştık. Ardından baklavayı da yapıp akşam yemeği yemiştik. Annemler balkonda dedikodu yaparken biz de kızlarla mutfağı toplamıştık.  Gecenin sonunda herkes gidince ben de yatağıma girip derin bir uykuya kendimi bırakmıştım.

***
Yeni Bölüm Geldiiii ♡

KÜLAHIMA ANLATHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin