"Kumusta?" Nakangiting bungad ni Ira sa akin nang makita niya ako. Pumupunta pa rin pala siya dito.
Kitang-kita ang aliwalas ng mukha niya. Hindi maipagkakailang masaya siya. Bagay na bagay sa kanya ang mga ngiti niya kapag hindi pilit at natural.
"Uy, hello! Okay lang naman. Ikaw, kumusta? Nagagawi ka pa rin pala dito?" Sagot ko naman sa kaniya.
"Okay lang din naman. Oo, minsan nandito ako para mag-isip-isip."
"Kumusta ang puso?"
"Mahirap ang pinagdaanan pero kinaya naman." Makahulugang banggit niya. Ngumiti siyang muli. Naramdaman ko ang mumunting haplos ng ngiti niya sa puso ko. Hindi ko maiwasang balikan ang gabing nagbigay ng malaking sugat sa puso ng babaeng nasa harap ko ngayon.
my love
13:10
Hello, my love. Classes are done na.
I'm walking na po pauwi. I miss you.
I hope you ate ng lunch ha. Don't forget your meals.
...
14:24
Love? Still in class?
I'll be waiting haaaa.
I miss you.
...
15:45
Hello. I just finished rewriting my notes po.
I miss you, love.
I'll sleep po muna. Let's chika later please.
I love you.
...
19:23
Hello po! I just woke up.
Did you get home safe?
I'm guessing you are sleeping.
Sleepwell, my love.
I'll be preparing my dinner na po.
...
I woke up from a deep sleep. I checked my phone and saw Ira's messages. I decided to tell her I just woke up and that I am sorry for not being able to message her. Lately, I've been experiencing burnout from all things I do, including our relationship. I know she does not deserve this treatment. Sometimes, I am not in the mood to talk to anyone including her. Most of the time, I keep on battling with what I feel for life and what I feel for her.
Ira's been there for me even before we became a couple. She is and always will be my one-call-away; my safety net.
my love