Eider nak mana pergi hensem-
hensem ni." Dari ekor mata Puan Husna melihat susuk tubuh anaknya turut dari tangga.Puan Husna sedang duduk di sofa di ruang temu. Belakang tubuh di sandarkan pada sofa sambil matanya ralit merenung drama yang disajikan dalam televisyen itu.
"Eider nak keluar sekejap." Jawab Eider lalu kaki diatur ke ruang temu.
"Ibu tahu la Eider nak keluar tapi dengan siapa? Qash ke atau dengan Harzan." Kepala wanita itu berpaling ke arah anaknya.
"Qash mana ada dekat sini ibu, dia kan dah terbang jauh duduk kat england dua hari lepas. Harzan pula tengah sibuk realseal untuk konsert band dia nanti." Lalu punggung di daratkan disebelahan ibunya.
"Lepastu kamu nak keluar dengan siapa?" Rimut diatas meja diambli lalu menperlahankan audio televisyen itu.
"Dengan Bunga, Eider ajak keluar dinner malam ni."
Puan Husna sudah tersengih lebar.
"Ajak Bunga dinner je ke? ke ada something Eider nak cakap kat Bunga nanti." Matanya tidak lepas memandang wajar kacak anaknya.
"Ini mesti Qhalis bagitahu kat ibu kan." Muka geram ditayang oleh Eider.
Puan Husna menggangguk mengeyakan. Qhalis memberi tahu kepada dia petang tadi. Sebelum Eider pulang ke rumah mereka. Eider ni kadang-kadang aje balik sini kerana Eider menpunyai rumah sendiri.
"Qhalis ni semua benda nak bagitahu."
"Okey la tu dia bagitahu kat ibu, nak tunggu kamu bagitahu, lambat lagi." Puan Husna menjeling manja sekilas ke Eider.
Eider hanya tersengih sambli mengaru kepala nya.
"Kamu ambli Bunga dekat rumah dia ke."
"Tak, Eider suruh Qhalis yang ambilkan Bunga kat rumah, sebab Eider ada buat something untuk dinner malam ni."
"Apa benda tu, tak nak bagitahu kat ibu ke."
"Eider ingat nak lamar Bunga." Jujur Eider berkata.
"Bagus, ibu dah lama nak jadikan Bunga tu menantu ibu tau." Riak wajar gembira ditayang Puan Husna.
"Akhirnya tamat juga zaman bujang anak aku ni." Puan Husna hanya mampu berkata dalam hati saja.
"Kamu takyah lamar Bunga." Celah Tuan Raider.
Sedari tadi lagi dia tidak menganggu perbualan antara anak beranak itu. Tuan Raider hanya mendengar daripada jauh sahaja.
Terus Eider berpaling ke arah suara itu bersama kerutan pada dahi nya. Tatkala mendengar pernyataan dari mulut ayahnya.
"Kenapa? ayah tak suka ke dengan Bunga?" Eider bertanya pada ayahnya.
"Haah, awak tak suka ke, bukan ke haritu awak okey aje." Puan Husna pun terkejut.
"Dengar lah dulu.. saya belum habis cakap lagi." Tuan Raider duduk sebelahan dengan si isterinya.
"Abang ni kalau cakap tu biar bahi habis dulu boleh tak jangan separuh-
separuh." Puan Husna menyenggol lengan suaminya. Geram."Macam awak tak tahu perangi suami awak ni macam mana suka cakap separuh-separuh." Tuan Raider ketawa halus.
Puan Husna menjeling manja ke suaminya.
Eider berdehem.
"Oh ya lupa sorry, macam ni esok biar ibu ngan ayah pergi masuk minang Bunga tu terus, kamu pun ikut sekali baru nampak gentle sikit?" Ujar Tuan Raider kepada Eider.
YOU ARE READING
WE MEET AGAIN [OG]
Romance✦ 𝐖𝐄 𝐌𝐄𝐄𝐓 𝐀𝐆𝐀𝐈𝐍 ✦ ╰┈➤ slow update 𝓔𝓲𝓭𝓮𝓻 𝓦𝓪𝓴𝓮𝓮𝓵 ⋆ 𝓑𝓾𝓷𝓰𝓪 𝓑𝓪𝓽𝓻𝓲𝓼𝓱𝓪 Walaupun dirinya dulu pernah dibuli dan dipukul dengan teruk oleh rakan sekelasnya hanya disebabkan dia seorang yang pandai dari segi pembelajaran...