Tuan kita telah sampai ditempat pembunuhan. Mangsa adalah pekerja toko di kedai ini tetapi mengikut kejadian yang berlaku pada jam 12 seorang wanita telah melihat mangsa bersama dua lelaki tidak dikenali.
Mangsa ada satu kesan TIKAMAN pada bahagian belakang dan terdapat serbuk yang melekat pada tubuh mangsa.
Tuan muda ini adalah kesan geseran yang berlaku semasa mangsa bergelut sebelum kejadian berlaku.
" emm selain TIKAMAN dan geseran serta serbuk yang dijumpai pada tubuh mangsa?
"Identiti mangsa ? Adakah mangsa ada keluarga? Bagaimana ataupun apa motif pelaku membunuh pekerja toko? Tanya TYUZU
" belum dikenal pasti
" tuan kami jumpa ini disekitar toko tempat mangsa bekerja.
Sementara TZUYU melihat apa yang diberi oleh petugas yang lain. Datang momo dengan berkuda
"Apa yang berlaku disini?
Momo turun dan mendatangi tempat tersebut tuan momo ucap petugas yang bersama TZUYU kerana petugas yang bersama TZUYU adalah NCP A.K.A NOT CHACARTER PERSON.
" BAWA mangsa dan siapkan segala pengembumian
"Tapi ... TYUZU seolah tidak berpuas hati dengan lelaki dingin di depannya.
"Para petugas mengikut arahan momo
Sementara di tempat yang sama prof .dahyun dia nak kemana tu?? Jihyo melihat paparan skrin monitor besar yang menghubung ke dunia VR (dunia game yang diberi nama MY DESTINY oleh profesor dahyun untuk hari sains dan teknologi beberapa minggu dari sekarang.
"Prof kenapa tajuk permainan prof ini MY DESTINY? Tanya jihyo
Prof dahyun hanya menjawab kerana nisbah populasi pada zaman sekarang.
" Prof dia nak kemana tu ?? Jihyo melihat adiknya pada skrin monitor. kamu tak perlu risau dia berada zon selamat ..
" jihyo dah bersedia untuk masuk ke dunia VR
" jihyo memakai alatan VR
Selamat datang ke dunia VR
WAH , sila pilih chacarter anda.
Jihyo pun mula memilih chacarter dia
Okey done..
Sementara di luar knock..knock
" ye ada apa ??
" barang penghantaran
" letak disitu terima kasih .
" Barang apa tu prof . Dahyun tanya seorang staff dari bahagian makmal.Barang diletakkan didalam almari.
Prof ada perlu bantuan ?
Tidak.. kamu masuk ke bahagian kamu.
Dahyun pun kembali ketempat dimana jihyo dan TYUZU berada.
"Prof. Sini sebentar ye ada apa?
" staff menunjukkan satu daripada alatan yang diubahsuai menjadi sebahagian dari alatan set vr yang ingin dicuba fungsinya." berkemungkinan alatan ini boleh bantu prof untuk selesaikan progamming database game.
" sekarang sistem datase 75% telah siap tetapi ada satu masalah disini .. apabila pemain yang membawa chacarter hanya dua iaitu jihyo dan tzuyu. tzuyu berada ditempat permainan yang lain bergantung kepada pemilihan permain.
" boleh saya menjadi pemain ketiga?? Ucap staff kepada prof. Dahyun.
" tapi kamu dibahagian technical wiring saya. Nanti apa² yang berlaku kepada mesin vr ini saya memerlukan kamu.
" sebab prof berkata begitu?
" mesin 75% dan apabila sistem mengalami masalah jihyo TYUZU dan kamu mungkin terperangkap dalam dunia game.
" sedangkan TZUYU yang diberi tugas untuk database programming tanpa sengaja masuk ke dunia game yang saya buat.
Tapi prof...
Awak betul² nak menjadi permain ketiga?
" awak ambil suit vr dan pakai , awak harus ingat saya dah bagitau apa yang berlaku jika 75% game dunia VR tidak berfungsi dengan sistem..
" baik prof dahyun
Ambil baju suit dan pakai pilih chacarter awak.
Tapi sebelum tu
Apa dia prof? Dalam game my destiny ni saya tidak tahu awak pilih dimana awak berada.
Awak faham maksud saya?
Faham prof.
Pakai set vr dan pilih
Staff tersebut memakai set vr dan memilih chacarter beliau.
Selamat datang ke dunia VR
Hi sistem .. sila pilih chacarter anda
Wooo.. Wow banyaknya pilihan chacarter
Emm.. aku pilih ni done..
Permain ketiga telah memilih chacarter
Loading....... 96% ..... sistem sedang dimuat turun
100% data pemain ketiga complete ..Adakah anda ingin melakukan misi??
"Emm tidak..
" anda adalah seorang happy go lucky?
" so so" anda berada di dunia pendekar.
Tetapi suka berfoya²
Sistem approve.. done.
YOU ARE READING
SIMULASI DUNIA VR
AdventureMengisahkan tentang seseorang telah memasuki dunia VR tanpa sengaja. -alamak permainan ini belum siap 75% -PROF.DAHYUN -Itulah satu²nya adik kesayangan saya TIDAK........AHHH -JIHYO pengembaraan komedi dan lucu di alam maya yang berlaku serta misi...