.
.
.Ting
"Maaf ayah Lim meninggal aku menemani dia untuk sementara waktu."
"Aaaaa seperti takdir tidak setuju dengan hubungan kita"keluh sean sampai baring di atas rumput yang berhampiri sungai han.
Dalam leka sean memandang langit biru ada sesorang sudah lama duduk sebelahnya.
"Apa kau menpunyai masalah sampai kehadiranku kau tidak sedar"kata jisoo dengan senyuman manisnya.
Sean mendengarnya lalu bangkit dan benarkan bajunya terangkat sedikit.
"Maaf, aku terlalu hayut menikmati keindahan langit. Kan seronok aku menjadi awam disana"ujar sean lalu menunjuk awam yang bentuk tupai.
"Hahahah tupai"gelak jisoo
"Aniya bukan awam itu tapi sebelahnya"sahut sean menutup malunya.
"Hmm aku dengar kau akan mengambil alih company ayah kau dia Aussie, apa itu benar ?"tanya jisoo kerana dia mendengar dari adiknya.
"Entahlah setuju aku masih memikirkannya. Disana aku akan kesepian tapi siapa yang akan menjaga company ayahku disana. Ibuku pun berat melepasku kesana."luah sean
"Aku boleh menemanimu disana. Aku sudah mencari university disana jika kau kesepian"jujur jisoo.
"Haa kau begitu semangat dariku. Apa kita boleh mohon university yang sama nanti"kekeh sean
"Haa boleh itu akan lebih seronok. So aku tak susah mencari teman disana"balas jisoo
"Nanti aku fikirkan lagi orang kanan ayahku masih mampu mengurus disana . Ayahku sekarang sudah tidak kuat seperti dulu."ujar sean.
"Semoga ayahmu baik2 saja"sahut jisoo
Drik
Sean mengangkat panggilan adiknya
"Abang ke hospital sekarang a-ayah hiks" terdengar isak adiknya
"YAK ADA APA " tanya sean dengan meninggi
kerana dia terkejut mendengar adiknya menangis kencang."A-yah bang yah na-zak bang"
tut
Sean menutup panggilan itu terus menunjuk ke keretanya, jisoo dengan curiga ada yang berlaku terus masuk kedalam kereta rose tanpa meminta izin lalu meninggalkan sungai han.
.
.
.Hospital Seoul
"Eomma"panggil sean apabila melihat ibunya kelihatan sangat lemah sangat itu
"Sean ayahmu hiks"ucap suzy dengan lemah kerana tak berhenti menangis dari tadi.
"Luna macam mana boleh terjadi"tanya sean pada adiknya yang masih menangis
"Pekerja ayah terjumpa ayah sudah terbaring dibilik kerjanya lalu mereka membawa ayah kesini, sampai sekarang doktor belum keluar"jelas luna pada abangnya.
Sean menarik ibunya dan adiknya kedalam pelukkannya . "Bertenang ayah akan baik- baik saja percaya pada abang. Sekarang biar abang menunggu disini, kamu sama eomma berehat dulu dirumah.Esok baru kesini ye"ucap sean
Luna pun mengangguk saja lalu mengangkat sedikit tubuh ibunya supaya boleh berehat dirumah. Suzy menurut apa saja kata anak pertamanya.
"Bang nanti hubungi dik jika ada berita tentang ayah ye"ucap luna
"Baik dik tenang saja serahkan pada bang ye"ucap sean
Jisoo terharu melihat sean menenangkan keluarga saat itu. "Jika dia suamiku tak perlu risau tentang masa depanku" gumam jisoo tersenyum sendirian.
.
.
.
YOU ARE READING
Fate of Love (CHAENNIE)
RomanceLelaki dan Perempuan tidak bersahabat baik? Kenape ? Sebab salah orang dari mereka akan memendam satu perasaan yang iaitu CINTA. "Aku senang jika kau jugak senang "Sean Park. "Aku senang mempunyai sahabat dan kekasih yang selalu memahamiku"Jennie. "...