🥀Bab 55🥀

10.3K 488 55
                                    

Alya yang sedang masak di dapur terkejut dengan jeritan suaminya.Dia menggeleng kepala,dia tahu sebab apa suaminya menjerit.

"Sayang!!"

"Saya dekat sini tuan." Balas Alya setelah melihat wajah suaminya di pintu dapur.

"Abang ingat sayang hilang."Ucap Zyan Rafael sambil mendekati tubuh kecil isterinya.

"Tuan ni tiap hari cakap macam tu.Tuan nak saya betul-betul hilang ke?"Ucap Alya pula dengan nada lembut.

"Taknak.Abang taknak hilang sayang lagi.Abang kata macam tu sebab abang takut bila abang bangun,sayang takde." Ucap Zyan Rafael sambil memeluk erat tubuh kecil isterinya.

Alya tersenyum mendengar itu.Dia menepuk tangan suaminya yang sedang memeluk erat tubuhnya sebelum bersuara.

"Tuan saya kan pernah cakap.Saya takkan tinggalkan tuan kecuali tuan halau saya."

"Maafkan abang sayang.Abang memang bodoh tak hargai sayang.Abang minta maaf pernah halau sayang."

"Saya maafkan tuan.Semua yang tuan buat tu saya maafkan.Saya hanya manusia biasa tuan.Saya takde hak nak hukum tuan."

"Abang menyesal sayang.Rasa menyesal,rasa bersalah tu takkan hilang dalam diri abang sampai abang mati."

"Tuan takperlu fikir lagi.Benda yang lepas biarkan lepas.Saya taknak tuan sakit lagi."Ucap Alya.Zyan Rafael yang mendengar itu terus mencium sisi kepala isterinya.

"Terima kasih sanggup terima abang yang tak sempurna.Tolong jangan tinggalkan abang lagi.Abang perlukan sayang.Tolong ajar abang tentang agama.Masih banyak yang Abang tak tahu.Abang sayangkan sayang.Abang cintakan sayang."

"Tuan jangan risau.Selagi saya hidup saya akan tetap dekat sisi tuan dan ajar tuan tentang ilmu agama.Tapi saya juga tak sempurna.Saya minta dekat tuan,tolong lengkapi kekurangan yang saya ada.Hanya tuan yang saya ada dekat dunia ni.Saya dah takde siapa-siapa."

"Abang janji, abang akan jaga sayang sampai akhir nafas abang.Sayang tak sendiri,Sayang ada abang,ada mama,papa,Iqie.Sayang jangan sedih lagi.Sayang ada family.Family abang family sayang juga."

Alya mengangguk sambil tersenyum.

"Tuan boleh lepas tak?"Ucap Alya tiba-tiba.

"Kenapa?abang nak borak dengan sayang."

"Tapi saya nak masak.Tuan tak masuk kerja ke hari ni?"Ucap Alya lagi.Selalunya suaminya sudah bersiap tapi hari ni santai saja tubuh tegap itu.

"Tak.Abang nak rehat dekat rumah dengan sayang."

"Tapi tuan kan banyak kerja,malam nanti tuan boleh jumpa saya."

"Alaaa biarlah.Abang malas kerja hari ni.Please jangan paksa."

"Yelah-yelah.Tapi tuan pergilah naik mandi.Saya nak siapkan sarapan dulu.Nanti saya dah siap saya panggil tuan."

"Abang taknak naik atas.Bukan ada apa-apa pun dekat atas tu.Lebih baik abang teman sayang masak."

Akhirnya Alya mengangguk.

"Yes!sayang nak masak apa?"

"Tuan nak makan apa?saya ikut tuan jee nak makan apa?"

"Nasi lemak la sayang."

"Nasi lemak lagi.Tak bosan ke dalam semiggu ni setiap pagi makan nasi lemak jee."

"Hehe sedaplah.Sayang tahu tak abang pernah makan nasi lemak yang Ayden beli,rasa dia sama dengan nasi lemak sayang.Abang masa tu sakit and nak sangat makan nasi lemak yang sayang buat.Rezeki kot.Ayden kata dia beli dekat doktor perempuan."

Demi Bahagia MuWhere stories live. Discover now