Pengorbanan-4-

453 26 5
                                    

Sambungan Pengorbanan-3-
________________________
" Ada sesuatu yang I tak tahu pasal you ke? Okay come on. Tell me." Kirana mendekatkan diri dengan meja Kheairil.
"I sebenarnya... sebenarnya I.."
"Sebenarnya apa sayang? You jangan nak takutkan I boleh tak?" Potong Kirana.
"Look. Sebelum tu I mintak sangat you jangan buat benda yang bukan-bukan." Pinta Kheairil.
"Okay darl."
"I sebenarnya dah kahwin."Suara Kheairil mula mendatar.
"Hahahahaha! So funny. Stop kidding dear." Air muka Kirana mula berubah.
"No. I'm serious. Actually yang I cakap I ada kerja dekat Brunei tu sebenarnya I cuti kahwin dengan wife I. Kirana, look. I kahwin terpaksa. Mama yang suruh I kahwin dengan perempuan tu. I takda niat lansung nak sakitkan hati you." Nafas Kheairil mula sesak.
" Sampai hati you tipu I." Hanya itu sahaja yang dapat Kirana ungkapkan.
" Sayang. Macam mana jadipun, I nak you tetap dengan I okay. You akan jadi wife I nanti. Tunggu masa jer I ceraikan perempuan tu. You sabar okay."
Kirana yang pura-pura menangis tersenyum sinis apabila dengar Kheairil bercakap begitu. Pantas dia memeluk Kheairil. Kononnya menangis. 'Kau tunggu perempuan. Aku akan dapatkan Muhammad Kheairil Affan aku balik' Desis hati Kirana.

______________________

Kheairil memandu BMW X6 kepunyaannya ke Hospital. Tengahari tadi dia dapat panggilan dari Datin Marlia yang Aifa dah sedar. 'Bersyukur kau masih hidup Aifa. Aku akan seksa kau selagi nyawa kau ada dengan aku. 'Aku pun tak faham kenapa aku jadi macam ni Aifa , bila kau ada aku benci, bila tak ada rindu. Ahh! Lantak kau lah.'Hatinya berkata.
Aifa dah cerita segala-galanya dekat mama, papa, ayah, ibu dan abang Iltizam. Semua bukan salah Kheairil. Tapi salah Aifa sendiri. Aifa yang cuai tergelincir semasa turun ke bawah atas sebab pening kepala. Dia juga tidak sangka semua orang salahkan Kheairil. 'Ni kalau abang Khe datang ni, mesti aku kena marah. Aduhai, kenapa jadi macam ni pulak' Getus hatinya.
Pesan doktor, Jangan buat Aifa tertekan. Luka di kepala Aifa masih belum sembuh. Dan takut pening kepala Aifa kembali menyerang. Aifa berasa aneh dengan kelakuan Kheairil. Hanya diam sepanjang perjalanan pulang ke rumah. Mungkin kerana pesan doktor supaya jangan buat Aifa tertekan yang telah mengubah sikap Kheairil hari ini. Tapi Aifa tak tahu, doktor hanya memberitahu kepada Kheairil sahaja. Selalunya mesti dia nak salahkan Aifa dalam semua perkara dan mulalah 'berleter'. Tapi harini tak pulak.

______________________

Sebaik sahaja sampai di rumah Aifa terus melangkah masuk ke dapur. Haus agaknya. Kheairil terus menuju ke bilik.
Sebaik sahaja Aifa selesai minum, Aifa melangkah masuk ke dalam bilik mereka. Aifa dapati Kheairil sedang enak dibuai mimpi. Mungkin letih. Aifa duduk di lantai. Bersebelahan di birai katil.
Kepala Aifa kusut memikirkan Kheairil yang tidak lansung bercakap dengannya hari ini. Terasa sakit di balutan luka di kepalanya dan terasa pening di bahagian belakang kepala. Kenapa penyakit ini menyerang dikala aku sedang memikirkan tentang buah hati!
"Arghhhhhhhh! Benciiiiiiiiiii!" Jerit Aifa sambil menekup telinganya.
Kheairil yang sedang nyenyak tidur terkejut dengan keadaan Aifa lalu terus ke bawah dan menggocangkan tubuh Aifa yang menggeletar.
"Aifa! Kau kenapa ni? Woi! jangan takutkan aku!" Pinta Kheairil.
Aifa menangis. Bagai dirasuk. Kenapa sakit sangat kepala ni. Dia tak menghiraukan kehadiran Kheairil. Malah jeritannya makin kuat.
"Aifa. Kau kenapa ni? Kepala kau sakit lagi ke? Jom aku bawak kau pegi hospital balik."
"Tak. Aifa nak abang..." Rintih Aifa sambil menangis.
Kheairil kaku dengar permintaan Aifa. Buat kali pertama Aifa membahasakan diri Kheairil sebagai 'Abang' di hadapan diri sendiri.
"Yer. Aku kat sini. Ada sebelah kau." Secara tak lansung Kheairil memeluk Aifa.
Aifa hanya menangis. Pelukan Kheairil juga tidak dibalas. Setelah beberapa minit Aifa didalam pelukan Kheairil. Dia tertidur.
Kheairil terus mengangkat Aifa ke atas katil. Kheairil tenung wajah tenang Aifa. Cantik dengan wajah putih bersih Aifa. Bibir kemerah-merahan. Hidung pun merah. Yalah, menangis tadi.
Kheairil duduk di birai katil. 'Maaf Aifa. Aku tak boleh terima kau dalam hidup aku' Suara hatinya.
Dia pandang wajah Aifa dan menyelak rambut Aifa yang menutup pandangannya dan memegang dahi Aifa.
"Ya Allah. Kau demam pulak ke? Haih menyusahkan betul la minah ni" Kheairil bermonolog sendirian.
Kheairil turun ke dapur. Mengambil semangkuk air dan kain basah. Lalu segera mendapatkan Aifa.
Kheairil mengelap lembut wajah Aifa yang lencun dengan air mata lalu segera meletakkan kain itu ke atas dahi Aifa. 'Tanggungjawab aku sebagai seorang suami. Aku kena jaga kau.'

_______________________

Entah berapa lama Aifa terlelap. Terasa hangat tangan Aifa. Dia cuba mencelik mata dan terlihat sesuatu di birai katil. 'Ya Allah! Abang. Apa dia buat kat sini. Eh jap, kenapa ada kain atas kepala aku ni. Apa yang jadi ni.' Jerit hati Aifa. Aifa mengangkat tangan Kheairil yang berada di atas permukaan tangan Aifa sambil menggoncang bahu Kheairil.
"Errr..... Awak bangun dah pagi ni." Kejut Aifa.
Tiada respon.
"Awak...Bangun"
"Hah? Oh. Okay." Jawab Kheairil sambil menggosok matanya.
"Awak buat apa kat sini? Awak jaga saya dari semalam ke? Kenapa ada kain kat atas dahi saya? Kenapa awak tidur kat tepi saya?" Tanya Aifa dengan soalan bertubi-tubi. Tidak pula dia tanya kenapa tangannya berada di bawah tangan Kheairil. Sebenarnya gementar dengan Kheairil.
"Aku perlu jawab ke semua solan tu?" Tanya Kheairil pula.
Aifa terdiam.
"Fine. Aku kat sini tadi sebab jaga kau. Kau tak ingat ke kau melalak tak ingat Tuhan semalam? Yes. Aku jaga kau dari semalam. Aku tidur kat situ sebab terlelap. Tak sangka pulak sampai pagi aku ada sebelah kau. Kain atas kepala kau tu, aku yang letak. Semalam kau demam. Aku letak la. Nanti ada orang cakap aku tak reti jaga kau pulak sampai demam macam ni. Tu kat tepi meja ada kain ganti dengan iodin. Kau habis mandi nanti, datang dekat aku." Jawab Kheairil. Dah serupa ustaz sedang bertazkirah jawaban dia itu.
"Ouh. I see." Hanya itu yang Aifa mampu jawab kepada suaminya itu. Aifa terkelu. Mungkin, Kheairil dah jatuh sayang. Tapi, mungkin jugak Kheairil berbuat sedimikian atas kerana simpati.
" Tapi kenapa kena jumpak awak lepas mandi nanti?" Tanya Aifa tanpa Kheairil sempat menjawab perbualannya tadi.
" Kau datang je lah. Jangan banyak tanya dan kau jangan ingat aku buat semua ni sebab aku sayang atau suka dekat kau okay. Never ever Puteri Aifa Qisrisya. Kau jangan nak perasan and feeling lebih. Hati aku hanya milik Kirana Zirane sahaja." Jawab Kheairil dengan tersenyum sinis.
'Ya Allah. Perlu ke kau cakap macam tu dekat aku. Aku tak cakap apa-apa lagi dekat kau, kau dah sembur aku macam-macam. Yes! Hati kau keras dan kering Kheairil.'
"Ya. Saya tahu awak tak pernah bagi ruang lansung di hati awak untuk saya masuk. Never ever saya akan masuk di hati awak. I knew it. Thanks because remind me. Your liver is not mine. It belonged to Kirana Zirane." Jawab Aifa sinis.
Kheairil kaku dengan jawaban yang diberikan oleh Aifa. Niat di hati nak sakitkan hati Aifa. Tapi sebaliknya. Hati sendiri yang sakit. 'Tak Kheairil! Kau hati batu! Focus on your own life! Please Kheairil' Bicara hati Kheairil.

_______________________

Writer: Husnahelmy😘
Hai guys. Sorry lambat update. Acececeh macam lah ada orang tunggu next chapter. Yang saya tau hanya Nuraneesaxx sahaja menunggu. Almaklumlah voters sejati 😂 Hahahahah harap ada orang baca. Tak vote pun takpa janji baca. Rasa lah jugak digemari dan dihargai. Wek *Muntah hijau* 😷
Hope you guys like it! ❤️💜💛💚💙
p/s: Kat atas sekali tu, hampa anggap ja la dia Kheairil Affan okay. Handsome melangit hero kita kan kan kan 💕💕💕💕💕

PengorbananWhere stories live. Discover now