♡Prologue ིྀ∘⊹˙˚

15 2 0
                                    

━━━━━━━ 𝐇𝐄𝐋𝐋𝐎!! ━━━━━━━

❍⌇─➭ welcome to ⌗my fourth book^^: ๑ ˚ ͙۪۪̥◌ 📚🔖꒱ ♡♡♡

「┅~🎀🄷🄰🄿🄿🅈 🅁🄴🄰🄳🄸🄽🄶🎀~┉」

!! Kalau ramai saya publish^^ !!

Don't forget what?

Don't forget to vote, comments and share^^ ིྀ
________________________________________


Lee Wonhee, seorang anak gadis tunggal yang tidak pernah kurang kasih sayang. Ibu dan bapa nya juga tidak pernah merasa dibebani olehnya. Semua yang Wonhee mahu, ibu bapa nya aku cuba sedaya upaya menurut kemahuannya itu. Tapi hanya satu yang ibu bapa nya tidak dapat menurut.. Menjadi K-pop idol. Ya, Wonhee bercita-cita ingin menjadi seorang idol seperti yang dia tonton di televisyen. Bukan kerana dia tidak mahir bernyanyi, ouh nah.. itu lah bakat sebenar dia. Wonhee sangat gemar bernyanyi, ibu bapa nya juga mendukung dia menyertai semua pertandingan menyanyi yang diadakan di sekolah.

Suara dia yang sangat merdu itu sering dipuji oleh kawan-kawannya disekolah. Ibu bapa nya juga memuji bahawa suara nya sangat merdu jika dia berusaha berlatih. Jika ibu bapa nya mendukung dia bernyanyi kenapa dia tidak boleh menjadi seorang idol? Ya, Wonhee tau menjadi idol juga sangat mencabar, life is challenging. Dia harus dilatih dari sekarang dan jika dia berhasil dia harus menerima semua makian dan kutukan yang selayak nya netizen ucap. Ibu bapa nya sangat risau jika dia sangat berniat menjadi idol. Bukan, ibu bapanya bukan risau dia dimaki dikutuk walau memang itu kewajiban ibu bapa buat mengkhawatirkan anak mereka, tetapi yang ibu bapanya bimbangkan adalah penyakit yang dia hadapi sekarang ini.

Lee Wonhee menghadapi penyakit eczema dan Pneumonia. Pneumonia adalah radang atau inflamasi pada paru-paru. Ia adalah keadaan di mana alveoli di penuhi dengan sel-sel inflamasi. Akibatnya pertukaran gas-gas terjejas. Dia juga memiliki asma. Itulah yang membuatkan ibu bapanya bimbang akan nya. Tetapi Wonhee adalah seorang bersifat kerasa kepala jika ia ingin maka dia akan berusaha dapatkannya kalau tidak dari ibu bapanya.

Ibu bapanya sangat bimbang kerana mereka sempat kehilangan Wonhee sewaktu kecil. Sekarang mereka bersyukur kerana Wonhee dapat melalui masa-masa kritis dan tuhan memberi mereka peluang melihat Wonhee menjalankan hidup walaupun dia kadang-kadang bernafas tidak teratur kerana asma yang tidak dapat mereka pulihkan. Tidak sering juga sewaktu dia membuat pertunjuklan bakat bernyanyi, ada satu bahagian di mana ia bernyanyi high note dan di back stage dia langsung tersengal-sengal kehabisan nafas. Wonhee sering menjalankan pemeriksaan kesihatan dan lagi-lagi ibu bapanya bersyukur penyakit pneumonia itu sudah sembuh tetapi tidak sepenuhnya. Ya kan, asma nya itu boleh sahaja membuat keadaan nya semakin teruk. Cuma doktor berkata 'penyakit itu menyebabkan imun badannya menjadi lemah dan senang dijangkiti penyakit'. Tidak Wonhee paling tidak suka ayat itu, dia bukan gadis yang lemah! Jadi dengan kehidupan sekarang, Wonhee yakin dia adalah anak tunggal yang aktif dari anak tungggal yang lain nya yang selalu kesepian, Wonhee mempunyai banyak azam yang ingin ia capaikan. Dia juga aktif dalam sukan. Wonhee juga calon ketua bola baling sebaik sahaja Senior mereka akan naik tingkat. Doktor-doktor yang memeriksa Wonhee juga memuji dia yang boleh bertahan sampai ke tahap ini.

"Eomma!! Woni dah balikkk!" Wonhee dengan tergesa-gesa baru pulang dari sekolah segera berlari masuk ke dalam rumah tanpa mengisahkan kasut mahalnya terlempar begitu sahaja.

"Eh pahal ni? Lari-lari ingat kamu tu ada asma, kang sesak nafas siapa yang susah?" Gurau Ibu Wonhee -walau fakta- yang baru sahaja selesai masak, kini sedang menghidang makanan buat makan malam sambil menggeleng-geleng kepala melihat tingkah anaknya yang terlalu gembira hari ni.

Ibu Wonhee pun heran anak tunggal kat luar sana tu banyak yang murung kerana kesepian lah, nak adik lah, nak abang/kakak lah.. Lah ni anak dia? Aktif sangat sampai dia pun letih dengar celoteh setiap hari yang Wonhee ceritakan sehabis balik sekolah. Dia sangat-sangat bersyukur kerana anak nya tidak mudah patah semangat.

"Hehe sorry eomma.." Wonhee berjalan ke ayah nya yang sedang minum kopi buatan isteri tercintanya, buat salam dan kemudian dia juga salam ibu nya.

"Ada apa ni hah? Gembira semacam je.. Selalu nya kalau gembira macam ni mesti dapat apa yang dia nak" Ucap ayah Wonhee sambil melihat anaknya yang tengah berusaha duduk di kerusi meja makan, salahkan kerusi yang terlalu tinggi itu untuk Wonhee yang comel ini.

"Eomma appa.. Sebenarnya.. Wonhee.." Wonhee menggantung ayatnya untuk melihat reaksi ibu ayah dia.

"Wonhee apa?" Ibu nya lagi lagi dibuat geleng-geleng kepala kerana Wonhee kalau dah terlalu gembira mesti ayat tergantung-gantung.

"Wonhee.. Wonhee pass jadi trainee di HYBE!!" Seketika ruang makan jadi hening dan ibu bapa Wonhee kelihatan memproses ucapannya. Tanpa sengaja ibu Wonhee menjatuhkan piring makan buat dia hidang tadi tapi jadi pecah berkecai ke lantai.

"EOMMA!/YEOBO!"

































________________________________________

To be continued࿐

➷Just a little bit words➹

Like my story? I want to thank you so much for reading this book!!

≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈

Don't forget to follow, vote and comment!!♡♡♡

That's all,
Jungwon's wifeu♥︎

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: 3 days ago ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Challenging | 𝐋𝐄𝐄 𝐖𝐎𝐍𝐇𝐄𝐄Where stories live. Discover now