-7-

284 21 0
                                    

Lune

Ik zat tegenover alfa James op de bank. Mijn kinderen zaten naast me. Peter hadden ze in een rolstoel gezet en zat naast de bank waar zijn broer op zat. 'Hier zag ik dat je heel veel op je moeder leek Lune' zei hij grijnzend. Sinds ik bij hem was had hij die grijns op zijn gezicht.

Ik knikte, 'dat weet ik.' 'En wat wil je deze keer van mij?'

Hij grijnsde, 'wat ik wil is dat jij Luna wordt van deze roedel.' 'Toch broertje?'

James knikte grijnzend.

'Wat hebben jullie met mij Luna maken?!'

'Mam' zei Jamie 'je bent toch al een Luna van onze roedel.' 'Dat kan toch niet meer veranderen?'

'Toch wel' zei ik 'als James me op dezelfde plek en manier markt zoals Peter en Rick deden dan moet ik aan hem gehoorzamen.'

'Dan ben je van mij' zei James grijnzend.

'Zoals ik al zei' zei ik met op mekaar geklemde kaken 'ik ben geen object!'

De twee grinnikten, 'dat weten we.' 'Alleen het klinkt zo beter.'

Ik zuchtte, 'het klinkt voor mij niet echt beter als jullie het zeggen.'

'En als Rick het zegt?'

'Ik ben zijn mate dan klinkt het beter.'

'Niet lang meer' zei James.

opeens verdwenen hun grijnzen. Nu grijnzden wij, 'is Rick er?'

James stond op, precies op dat moment werd er geklopt. James rende naar ons toe en trok me omhoog. Hij duwde me de kamer uit. Naar de deur. Hij draaide ondertussen mijn arm op mijn rug. Hij deed de deur open. Mijn vader, Rick en schoonvader stonden voor de deur. Ze begonnen te grommen. 'Hallo alfa Rick' zei James 'Diederik en Landon.'

'Waar zijn de kinderen' vroegen ze alle drie tegelijk.

'Binnen, maar ik heb een deal.' 'Lune blijft bij ons en ik laat de kinderen gaan of Lune gaat weg en de kinderen blijven.'

'Ik heb een betere deal' zei Rick kwaad 'of jij laat Lune en de kinderen gaan of we vermoorden jou en Peter en iedere man hier in deze roedel.'

James trok me mee naar achter. Rick snoof. Er werd gemindlinkt opgenomen en Rick riep: 'aanvallen!'

We hoorden meerdere huilende wolven. Rick begon te grommen. James trok me mee de trap op. Rick rende achter ons aan, 'laat haar los!'

James grinnikte en trok me mee een kamer in. Daar duwde hij me op het bed. Hij ging naar de mark. Rick kwam aanlopen en trok hem weg. Ik schoot rechtop. 'Ga naar de kinderen' zei Rick 'en ga terug.' 'Alsjeblieft.'

Ik knikte en sprintte weg. Beneden trof ik Jamie in wolvenform aan. hij stond stokstijf stil tegenover een andere wolf, ze was aan het grommen. Janette, mijn vader en Diederik keken me aan, 'dit menen jullie niet' zei ik met een zucht 'zeg niet dat dat zij zijn mate is.'

De drie knikten. 'O verdomme' zei ik 'neem haar mee.' 'Anders vergeeft Jamie dit ons nooit.'

Mijn vader en Diederik knikten. Ze liepen naar de andere wolf. Die begon nog harder te grommen. Jamie keek me aan en gromde kort. 'We nemen haar alleen mee' zei ik 'niets aan de hand.'

Hij knikt en liep naar buiten. mijn vader en Diederik bedwelmden het meisje. Wat terug transformeerde zodra ze het bewustzijn verloor. Diederik trok zijn T-shirt aan en deed die bij haar aan. Mijn vader tilde haar op. We renden weg met haar. Thuis legden we haar in een kamer. We legden ook kleding bij haar. We wachten totdat iedereen terug kwam. toen Rick binnenkwam hield ik hem tegen. 'Zij is zijn mate' zei ik voordat hij naar boven kon rennen en haar mee naar de cellen kon nemen. Hij knikte kort. Ik liet hem los. Hij pakte me beet en omhelsde me. 'Doe dat alsjeblieft nooit meer' fluisterde hij.

Ik knikte, 'belooft.'

Hij glimlachte, duwde me iets van zich af en kuste me. Toen hij me weer losliet vroeg ik: 'wat heb je met James gedaan?'

'Vermoord net als Peter.' 'Nu hoort ook dat deel bij onze roedel, liefje.'

Ik knikte, 'gelukkig zijn we van hen af.'

Hij knikte, 'inderdaad.' 'Dan hoef ik me nooit meer zorgen te maken om je.'

Ik grinnikte, 'nou ja.' 'We zullen zien.'

Hij rolde met zijn ogen. Jamie kwam langs rennen, ' is ze al wakker?!'

We renden achter hem aan. Ik haalde hem in en hield hem tegen, 'laat mij even met haar gaan praten.'

'Waarom' vroeg hij boos 'ze is mijn mate!'

'ik was ook ontvoerd door je vader en ik wilde ook eerst niet dat hij mijn mate was.'

'Waarom zou ze mij niet als mate willen?!'

'Laat mij naar maar gewoon met haar praten.' 'wacht tot ik je roep.'

Hij zuchtte en knikte. Ik keek Rick aan. Hij knikte kort en pakte Jamie beet bij zijn schouders. Ik liep naar de kamer en deed de deur op een kier. ze zat op de vensterbank bij het raam. ik deed de deur open en liep naar binnen. Ze keek me aan. Haar ogen waren blauw en haar haar was bruin. Ze keek me bang aan, 'wie bent u?'

Ik glimlachte en sloot de deur, 'ik ben Luna Lunette.' 'Luna van de moonrockshine roedel.'

Ze keek me nog banger aan, 'wa... wa... wat wilt u van me?'

ik liep naar haar toe, 'ik weet dat je bang bent.' 'Was ik ook, maar dat hoeft niet.' 'Ik doe je niks.' 'Mijn man doet je niks zolang je luistert en mijn zoon zal je sowieso niks doen aangezien je zijn mate bent.'

Opeens veranderde haar houding, 'ik ben zijn mate niet!' 'Niet van die bloeddorstige zoon van u!'

Ik bleef staan. 'Wat zei je daar' vroeg ik verbaasd.

'Ik wordt niet de mate van uw bloeddorstige zoon!'

ik fronste, 'wie ben je?'

'Selena, dochter van alfa James.'

'Rick' riep ik.

Rick kwam binnen. Hij keek me vragend aan, 'wat is er?'

Ik boog naar hem toe en fluisterde: 'ze is de dochter van James.'

'Verdomme' siste hij 'we doen het weer goed.'

Ik knikte, 'inderdaad.' 'En nogmaals hij lijkt als twee druppels water op je.'

Hij knikte, 'inderdaad.' 'En nu?'

Ik haalde mijn schouders op, 'we moeten eerst even met hem praten.' 'Hij word boos dat wel.'

Rick knikte en keek naar haar. ze was opgestaan en weg. We draaiden ons om. ze stond bij de deur, 'bey.' Ze opende de deur en rende weg. Rick en ik renden achter haar aan. Op de gang waren Selena en Jamie aan het grommen. Janette kwam naast ons staan, 'waaaat is daar aan de hand?'

Rick liep naar Selena en pakte haar beet. Ze probeerde zichzelf los te wurmen. Jammer genoeg voor haar wist ik dat Rick niet zomaar mensen liet gaan. Ik had het vaak genoeg meegemaakt.

twin wolfs.Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu