Anton
Venasin Siruu äikän luokan ees. En ollu kuullu siitä mitää eilen sen jälkee ku koulu oli loppunu. Se oli intoillu mulle sen tyttöystävän synttäreistä ja mitä se tykkäis sen lahjasta.
Toivottavasti Viola oli tykänny siitä, ku Siru oli mietiskelly niitä syitä kaikki välkät, miks se rakastaa sitä. Mäki olin yrittäny jeesii ja kattoo ettei samaa tullu monesti.
Ja sieltähän se tyttö tepasteli mun luo. Mitä oli tapahtunu, ku se näytti nii onnelliselta ja oli about lähössä lentoon? "Mikä sulla nyt on?" naurahin.
Siru vaa hymyili entistä leveemmin ja näytti mulle käsiään. Sen vasempaan nimettömään oli ilmestyny sormus, oliks ne menny kihloihin eilen?
"Onnee", hymyilin yllättyneenä. "Kiitti", seki hymyili ja istahti mun viereen. Se alko selittää mulle miten Viola oli kosinu sitä. Ja kieltämättä se kuulosti aika romanttiselta.
Ehkä mun oikeesti piti vaa unohtaa Siru ja keskittyy johki ihan muuhun. En mä halunnu mun sydäntä särkee tällasella, ehen. Ei se ollu sen arvosta.
Siru
Pystyikö oikeasti kukaan olla kahdeksalta keskiviikkoaamuna koulussa yhtä iloinen ja pirteä kuin minä? Ei varmasti.
Toivotin äidinkielen opettajalle hyvää huomenta ja lähdin hänen perässään luokkaan. Aine oli pysynyt edelleen suosikkinani, sillä kirjoittelimme juuri paljon tarinoita ja muita juttuja.
"Noniin eli hyvää huomenta kaikille. Ketäs nyt on pois..? Nähtävästi kaikki on paikalla. Sehän hyvä, alotetaan muutamien ohjeiden jälkeen lukemaan teiän faktakirjotelmia", hän selosti.
"Eli saa lukee omalta paikaltaan tai luokan eessä, täällä aina plussaa. Lukekaa kuuluvalla äänellä ja puhukaa yleisölle, ottakaa katsekontaktia.
Lukekaa ihan rauhassa, me käytetään tähän toinenki tunti vielä. Kaikki vois nyt vielä lukasta oman tekstin läpi ettei oo tullu ajatuskatkoksii tai kirjotusvirheitä."
Oma aiheeni käsitteli seksuaalivähemmistöjä. Ihan siksi, koska kuuluin niihin itsekin, ja koska luokkamme oli aika vanhanaikainen.
En ollut maininnut aiheestani Antonille mitään. Hänellä oli kuulemma ilmastonmuutos, sekin todella tärkeä aihe. "Noniin. Mennään ihan järjestyksessä, Anton saat alottaa."
ESTÁS LEYENDO
You made it, when you're hated ✅️
Romance(Valmis) Tarina kertoo kiusatusta, herkästä, epävarmasta ja unelmiaan jahtaavasta tytöstä, jonka kotiolot olivat kamalimmat, mitä pystyi edes kuvitella. Äiti oli kuollut, isä pahoinpiteli ja veli kiusasi niin kotona kuin koulussa. Eikä kukaan tienny...